obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
WDS werkt niet meer na Firmware upgrade. Zoek 5.22
Yobotje
Mijn WiFi situatie welke overal in en om huis mijn WiFi goed afdekte.

WDS Basis 7340
WDS Repeater 7360 via WDS (geen netwerk koppeling!)
Wlan Repeater N/G gekoppeld aan de 7360 (ja, dat werkt!) via Wlan

Na de firmware update van de 7360 van 5.22 naar 5.51 is de 7340 niet meer compatible met de 7360 en heb nu geen Wlan meer op de verdieping.
In het menu van de 7360 firmware komt de WDS bovendien niet meer voor.

Hoe kom ik terug aan de 5.22 firmware voor de 7360, op de AVM site staat deze niet meer en het bijwerken/updaten van de 7340, als dat al beschikbaar zou zijn, zie ik niet zitten gezien de beperking die ik nu al heb. Het risico is me te groot dat er straks nl niets meer werkt.
 
Yobotje
Hallo Rob, de link geeft een verwijzing naar 5.50 en in hoeverre deze WDS nog ondersteund weet ik niet.

Op dit moment ben ik bezig de instellingen van mijn 7340, 7360 en Wlan Repeater N/G te backuppen want: met de 5.24 firmware versie van de AVM site heb ik de WDS in de 7360 weer aan de praat gekregen. ROFL

Het blijkt dat de nieuwere Firmware versies 5.51 geen WDS meer ondersteunen omdat deze niet mee ontwikkeld is ...... Cry
Voor mij is het de sublieme WiFi acces point / repeater oplossing voor het hele huis daar waar ik omringd ben door 11 routers in mijn directe opgeving en die drukken me 's avonds aan de kant.
De zoektocht naar de 5.22 geef ik niet op want dat is de laatste versie die stabiel was en die het meer dan een half jaar goed heeft gedaan. De 5.24 versie doet het voor zover ik kan beoordelen goed.

Bedankt voor je reactie Rob.
 
Hur
Even googlen: fritzbox 7340 firmware
en je vindt op http://www.avm.de/en/Download/index.php3?js=enabled en wat selecties:

FRITZ!Box 7340 FRITZ!OS 05.51 (99.05.51)

The firmware controls the ADSL modem and router functions. Start by downloading the firmware to a disk drive on your computer, then load it into the device.
New Features:

Answering machine with timer and memos
MyFRITZ! now available as an app – and needing just one password
FRITZ!OS – fit for Smart Home
New features for a true star: the FRITZ!Fon
Multimedia and music, whenever and wherever

For more information about this update file click here
Language: English File size: 15770 KB Start Download
Version: FRITZ!OS 05.51 (99.05.51) Date: Apr 25, 2013
 
Yobotje
Hallo nieuweling ik heb al gegoogled en de vraag is versie 5.22
Bedankt voor je moeite.
Inmiddels heb ik met 5.24 WDS weer aan de praat.
Binnenkort gaan de Fritzboxen 7340 en 7360 gezamenlijk naar dezelfde firmware 5.51 waardoor WDS weer als combinatie gebruikt kunnen worden tbv Router en accespoint.
Aangevuld met de Wlan Repeater N/G een perfecte WiFi oplossing.
Grt Theo.
Gewijzigd door Yobotje op 13 mei 2013, 18:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WDS werkt niet meer na Firmware upgrade. Zoek 5.22', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Hoe 'werkt' Spotify op de xs4all box Algemeen : 7 14 feb 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Modem ineens offline, Fritz werkt wel XS4ALL met eigen modem/router : 5 20 jan 2021
Advertentie