obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
WLAN repeater buren drukt eigen WLAN signaal weg
ArchStanton
Ik heb een 50/50 Glasvezel abonnement en een Fritzbox 7390 en had tot voor kort altijd een signaalsterkte van 50 tot 80% en snelheden van 40 tot 45 Mb op mijn notebook in mijn slaapkamer op de 1e etage van een rijtjeshuis. Sinds vorige week was het signaal ineens nog maar 30 tot 40% en kwam ik niet veel verder dan 10 Mb. Nou ja, dan ga je eerst kijken of er misschien wat mis is met de instellingen van de router en het notebook, maar daar kon ik niets vinden. Tot ik ineens in de netwerklijst zag dat het signaal van het netwerk van de buren sterker was dan van mijn eigen netwerk. Ik heb toen aan de buren gevraagd of ze wat veranderd hadden, en dat was zo. Ze hadden een WLAN-repeater geplaatst voor een nieuwe desktop-computer op de zolderverdieping, zodat ze daarvoor geen bekabeling hoefden aan te leggen. Zonder die repeater hadden ze nog geen 20% signaal. Ik heb toen ook maar zo'n dingetje gekocht, die kosten maar een paar tientjes, en sindsdien heb ik zelfs nog betere snelheid dan eerst. Het apparaatje heeft n.l. ook een Ethernet-uitgang en die heb ik nu aangesloten op mijn notebook en nu haal ik gewoon 50 Mb down en 40 tot 45 Mb up. Moraal van dit verhaal: is je WLAN-signaal ineens een stuk zwakker, kijk dan eerst eens naar de netwerken van je buren.
 
Yobotje
Misschien had je eerst even moeten kijken of je op een ander kanaal betere ontvangst hebt zodat je niet hetzelfde kanaal gebruikt als je buren. Bij mij was dat een oplossing.
Groet, Theo
 
ArchStanton
Had ik al geprobeerd, maakte het alleen maar erger. Iemand in een ander forum maakte me attent op het programma Heatmapper, een WLAN-survey tool waarmee je het bereik in kleurtjes op een kaart kan zien.
http://www.ekahau.com/products/heatmapper/overview.html
 
BushWhacker
Welke repeater heb je gekocht?
De ethernet uitgang is wel zeer interessant.
 
ArchStanton
Er zijn meerdere merken die dat hebben, ik heb deze gekocht bij een lokale computerwinkel:
http://www.icidu.com/nl/networking/wireless/wireless-range-extender-300n.html
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WLAN repeater buren drukt eigen WLAN signaal weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal WiFi : 7 16 sep 2021
FRITZ Wlan WiFi : 2 22 mei 2021
FRITZ!Repeater 310 op de camping Algemeen : 3 13 mrt 2021
Advertentie