obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Niet alle sites via Fritz!box
BikerTeeCee
Hallo,

Vrijdag bezig geweest om mijn Speedtouch te vervangen door de zojuist ontvangen Fritz!box. Er zijn nu 2 problemen geconstateerd in ons netwerk van 3 desktops, 2 laptops en USB pirnter en harddisk via de Fritz!box;

1. Mijn dochter meldde dat RTL gemist en Hyves niet op te starten waren. Niet met de bedrade uitvoering van de desktop en ook niet via een wireless verbinding. Gmail en andere sites zijn prima te bereiken. Ik heb zojuist de Speedtouch weer geactiveerd en RTL gemist en Hyve swerken weer zoals voorheen. Heb ik iets gemist?
2. 2 van de 3 desktops krijg ik niet met een bedrade verbinding aan de praat. Wireless werken ze wel. Deze 2 pc's bevinden zich een etage lager, maar de afstand mag toch geen probleem zijn? Terug met mijn Speedtouch werken ze weer prima via de draad.

Zijn er tips? Wat kan ik nakijken?

Greotjes,
Ton
 
Access
Zet in de fritz box de firewall eens uit!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BikerTeeCee
De oplossingen van mijn probleem.

Nadat de instelling van PPPoe dinges was gedaan had ik de router moeten resetten. Het aanloggen aan sites als Hyves en RTL gemist werken nu gelijk.

De 2 pc's die niet via vaste draad verbinding konden krijgen hadden een fixed DNS in de definities staan. Dit weggehaald en ze gaan als een speer via de draad.

Groetjes,
Ton
 
Access
Bedankt voor het melden van de oplossing.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet alle sites via Fritz!box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie