obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je ervaringen en problemen met de gratis beveiligingssoftware van XS4ALL
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] McAfee 2010 oude koek met nieuwe naam
makkinkb
Net zoals vorig jaar heeft XS4all gratis beveiligingssoftware beschikbaar gesteld.
Net zoals vorig jaar is het te downloaden pakket is niet de nieuwe versie, maar de oude versie geldig tot 27 november van dit jaar.
Het vandaag, 22-11/2009 te downloaden programma is helaas dezelfde oude software met een nieuwe naam.
Tevens wordt op de beveiligingssoftware downloadpagina geïnstrueerd eerst de oude McAfee versie geheel te verwijderen met de removaltool en enkele regels verder staat dat dit niet nodig is.

Edit Access; [Opgelost] aan titel toegevoegd.
Gewijzigd door Access op 24 november 2009, 22:36
 
Wilco_m
Ik had al hetzelfde probleem.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen....................
 
Czhp10
En ? al geslaagd om deze "Update"met een nieuwe einddatum te registreren ? Ikke niet, .
Ik heb wel ( zoals bij xs4all gemeld wordt ) de folder SYSPREP gerenamed ( staat niet in de "Root" maar in "SYSTEM32 en SYSTEM64 bij 64bits windows ) , geheel de oude mcafee verwijderd, in clusief ( handmatig) alle registry verwijzingen, opnieuw geinstaleerd en geregistreerd, maar het mag niet baten, nog steed is ie over 4 dagen afgelopen.
Ook de "Help Chat " en Email van mcafee werken niet ( zijn niet bereikbaar ), en de heldesk van XS4all geeft ook geen antwoord ( tot nu toe ).

Iemand nog ideeën .. ??
Gewijzigd door Czhp10 op 22 november 2009, 17:48
 
makkinkb
Als het gaat zoals vorig jaar dan is het een kwestie van de download site in de gaten houden, totdat één dezer dagen de correcte versie voorbijkomt. Maar het is vrij moeilijk te bepalen hoe xs4all op de vergissing gewezen moet worden zodat ze de juiste versie kunnen plaatsen. Hopelijk helpt melding in dit forum. Ik zou in ieder geval niet verder proberen met deze versie, is namelijk dezelfde engine, etc als een jaar terug, dus niks speciaal geschikt gemaakt voor Windows 7.
 
makkinkb
Ondertussen de oplossing van XS4all doorgekregen, de versie door hun verstrekt is wel voor 2010.
Belangrijk is dat de oude versie grondig verwijderd wordt, dus removaltool gebruiken.
Dan bij activeren een ander e-mail adres gebruiken voor het aanmelden. Dus niet het oude e-mail adres en wachtwoord wat je vorig jaar gebruikt hebt om te activeren. Voor mijn gevoel niet erg professioneel, maar het werkt.
 
Wilco_m
Lijkt me een kromme oplossing van xs4all. Stel dat je maar 1 e-mail adres hebt?

Quote

makkinkb schreef:
Ondertussen de oplossing van XS4all doorgekregen, de versie door hun verstrekt is wel voor 2010.
Belangrijk is dat de oude versie grondig verwijderd wordt, dus removaltool gebruiken.
Dan bij activeren een ander e-mail adres gebruiken voor het aanmelden. Dus niet het oude e-mail adres en wachtwoord wat je vorig jaar gebruikt hebt om te activeren. Voor mijn gevoel niet erg professioneel, maar het werkt.

Gewijzigd door Wilco_m op 23 november 2009, 17:57
 
mija0
Nieuwe e-mailadressen e.d. zijn niet nodig. Ben zelf dagen met het probleem bezig geweest en uiteindelijk na een aantal contacten met de helpdesk van McAfee is het gelukt.
McAfee gaf me de volgende stappen door:

Stap 1 Download het verwijderprogramma van:
http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe

Klik op Opslaan en sla het bestand op in een map op uw computer. Ga naar de map waar het bestand is opgeslagen.
Zorg ervoor dat alle McAfee-vensters gesloten zijn.
Dubbelklik op MCPR.EXE om het verwijderprogramma uit te voeren.
Opmerking: gebruikers van Windows Vista moeten met de rechtermuisknop op MCPR.EXE klikken en Als beheerder uitvoeren selecteren.
Start de computer opnieuw op nadat het bericht CleanUp Successful (Opschonen voltooid) wordt weergegeven.
Uw McAfee-product wordt pas volledig verwijderd als u het systeem opnieuw opstart.

Stap 2 Controleer C:\Documents and Settings\ Application data en C:\Program Files voor mappen van McAfee en gaat u deze te verwijderen.
Alle sporen van McAfee moeten verwijderd worden.

Stap 3 Voer de volgende programma uit:
http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/McPreInstall.exe

Stap 4 Gaat u uw McAfee-product downloaden van de website of XS4ALL.

Na diverse pogingen is gebleken dat het nu belangrijk is dat je dat product op het bureaublad opslaat en dat Vista-gebruikers ook dit met de rechtermuisknop als administrator opstarten.
Hierna ging de PC feilloos aan de slag en kwam met het aanmeldingsscherm. Ik heb me toen gewoon met het "oude" e-mailadres geregistreerd.
Mijn licentie is nu verlengd tot november 2010.

Ik heb dezelfde stappen ook op twee andere PC's thuis uitgevoerd. Liep feilloos. Één daarvan draait nog met XP. Ook dat liep prima, uiteraard hoefde ik daar niet als administrator op te starten.

Succes hiermee en hopelijk gaat het volgend jaar wat soepeler. Want, zoals gezegd ben ik er heel wat uurtjes en telefonkosten aan kwijt geraakt.
 
Wilco_m
Jammer, werkt bij mij ook nietAngry
(Windows 7)

Contact gehad met mcafee servicedesk:
Bovenstaande stappen EN ander e-mail adres gebruiken. Resultaat: Het werkt (eindelijk).
Ik blijf dit echter een bezopen oplossing vinden.
Gewijzigd door Wilco_m op 25 november 2009, 15:09
 
egbert_se
Wat xs4all of mcafee ook zegt volgens mij is het gewoon versie 2009. Dit blijkt uit dat zowel bij versie 2009 als 2010 dezelfde versies gebruikt worden: security center versie 9.15, Virusscan versie 13.15 en Personal Firewall versie 10.15. Dit verklaart ook waarom je een account met een ander email-adres moet aanmaken want dan activeer je 2009 of 2010 zoals xs4all zegt opnieuw met een ander email-adres wat weer een jaar geldig is. Dit is ook de methode om op meer dan 3 computers mcafee te installeren. Gewoon een nep emailadres invoeren en je hebt weer 3 licenties.
 
mija0
Welke versie ook, als het maar werkt. En die verhalen over nieuwe e-mailadressen begrijp ik ook niet. Het is echt niet nodig, als je het doet zoals ik eerder aangaf. Op alle drie mijn pc's geïnstalleerd met mijn oude e-mailadres, zoals ik hiervóór al heb beschreven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] McAfee 2010 oude koek met nieuwe naam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software Algemeen : 21 22 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
Probleem met internet toegang voor oude tablets Fritzbox : 8 02 jan 2020
1 April 2019, Nieuwe Fritz!Box !! Fritzbox : 3 19 aug 2019
Advertentie