obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Geen 'IPTV' maar 'Internet' gebruik bij TV kijken?
RubenP
Ik heb sinds kort een HDTV en het viel me op dat wanneer ik TV kijk ik in de Fritzbox een Downstream zie van ~10mbit maar dat dit als 'Internet' gebruik wordt gerekend en niet als 'IPTV'. Volgens mij was het vanochtend nog wel zo dat ik IPTV gebruik zag, maar ik heb daarna zowel de Fritzbox geupdate naar de nieuwste versie (FRITZ!OS 06.01 voor 7390) als mijn laptop aan de LAN4 verbinding gehangen. Dat is dus de poort waar normaal de Motorola VIP1853 op aangesloten is.

Bij onderstaand voorbeeld zie je wel twee vormen van dataverkeer:

Bildschirmfoto-2013-03-30-um-11.34.09

Zou het niet zo moeten zijn dat ik bij TV kijken 'IPTV' verbruik moet zien i.p.v. internet? Of komt het misschien omdat ik even een Laptop aan de UTP kabel heb gehangen die naar de VIP1853 gaat en dat Fritzbox het automatisch heeft omgeschakeld?

TV kijken gaat verder prima, maar ik vroeg me af of er nu misschien geen extra bandbreedte gereserveerd wordt voor het kijken van TV?

Zou iemand willen kijken of zij met de nieuwste versie van FRITZ!OS wel twee vormen van dataverkeer zien?
 
Hdo
Bij mij zijn er gewoon 2 vormen.
 
RubenP
Hmm apart, enig idee hoe ik dit (weer) kan instellen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen 'IPTV' maar 'Internet' gebruik bij TV kijken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Advertentie