obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Netwerk advies
gerboogie
Hoi,

We hebben een Fritzbox 7360, en heb een probleem.

We wonen met 2 gezinnen in 1 boerderij, dus zal mijn internet verbinding moeten delen. Op dit moment maak ik nog gebruik van de WDS funktie op de oudere Firmware.
Nu valt onze internet geregeld weg, bij xs4all adviseren ze mij om de modum te gaan updaten en zeggen ze dat het daar door komt.
Ik heb er eingelijk niet zo veel zin in, aangezien de wds funktie is komen te vervallen.

Is/ zijn er ook nog andere mogelijk heden om een goed netwerk in deze boerderij te kunnen krijgen.

situatie is als volgt:

Fritzbox, netgear router in voorste woon gedeelte, van af hier gaat via de netgear 2 kabels naar achter, 1 naar de stal waar allemaal camera`s op aan zijn gesloten dmv. een switch. en 1 kabel naar de 2 woning. ook daar staat weer een router.

Om een goede wifi verbinding te gebruiken hebben we toen alles via de wds gedaan. zodat we door het hele pand kunnen lopen zonder continu te hoeven wisselen van het wifi netwerk. dus alle routers staan in de wds verbinding.

Is er ook een andere manier om het internet te kunnen delen in het hele pant en dat de wifi signaal overaal goed is en ook het zelfde wifi netwerk overal is zonder dat er meerdere inlogs zal moeten zijn?

hoop dat er iemand is die me kan helpen.. want ik denk dat ik er niet onder uit ga komen met de nieuwe firmware op de fritz te gaan zetten.
 
Yobotje
Hallo, ik had dezelfde bezwaren tegen de update omdat ik gebruik maak van 1 router (Fritz!box 7390) 2 repeaters (Fritz!box 7340 en Wlan Repeater N/G) waaraan een printer en andere draadloze apparatuur is gekoppeld. De 2e repeater hangt aan de 1e repeater. De 1e repeater hangt aan de basis (= router) en dat alles draadloos.
Ik heb een backup gemaakt van de router en de repeaters en ben vervolgens gaan updaten wel zodanig dat ze met dezelfde update versie verder kunnen.
Daarna is de router weer als basis ingesteld en de repeaters werken als vanouds alleen met een verbeterde veiligheid. Ik heb er geen spijt van en normaal gesproken heb ik het motto: Don't fix it if it aint broken! maar als ik het goed heb begrepen is de functionaliteit gebleven en beveiliging verbeterd. Let op dat je de fritz!boxen wel op dezelfde firmware kunt updaten ivm compatibiliteit.
Ik heb bovendien de ip-nrs van printer en andere Wifi apparaten (niet de Fritz!boxen) vast gezet in de router en repeaters zodat ik geen verrassingen krijg bij resetten of andere ingrepen in de Fritz!apparaten.
PS: de nieuwere firmware bevat Hacker beveiligingen die de oudere firmware niet heeft!
Wellicht is het handig alles op een merk te zetten waardoor de WDS-compatibiliteit beter te regelen is.
Succes!
Groet, Theo
 
mandm
Er is een andere manier om dit te doen. Hier is hoe ik het zelf heb opgelost.

Wij hebben een nieuwbouw huis en daar is het werkelijk rampzalig met de WiFi. Ik wilde toch op iedere verdieping een goede verbinding hebben maar ik wilde niet hoeven omschakelen, een soort roaming dus eigenlijk.

Op iedere verdieping heb ik nu een accesspoint staan, dit zijn normale routers die in bridge-mode staan en dus geen DHCP-offers uitbrengen. Het is belangrijk dat de instellingen (DHCP) centraal geregeld worden want dan kan je draadloze device lekker z'n instellingen behouden.

Ieder accesspoint heeft dezelfde SSID, dezelfde beveiliging en hetzelfde wachtwoord. Het enige dat wél anders is ingesteld is het kanaal waarop deze uitzend. Deze moet je ruim uit elkaar leggen om interferentie te voorkomen.

Alle accesspoints zijn verbonden met een bedraad netwerk aan een centrale switch.

Ik kan nu door het hele huis heen van een sterk signaal gebruik maken en mijn apparaten schakelen vanzelf over op het sterkste signaal.
 
Yobotje
Hallo Mandm, jouw acces pointes zijn geen Fritz!boxen neem ik aan? Wat is bridgen eigenlijk?
In mijn geval zijn de repeaters via Wifi over hetzelfde kanaal met elkaar verbonden, Apple heeft de nadelige eigenschap niet van de ene zwakkere Repeater automatisch te roamen naar de sterkere (op de verdieping bijv) Repeater over te schakelen.
De basis (router) deelt de ip nummers uit. Verder hebben ze alle dezelfde SSID en WW.
Heb je nog tips voor me om steeds automatisch de sterkste Repeater te benutten?
Groet Theo.
Groet, Theo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk advies', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overnemen bruikleen netwerk hardware? Algemeen : 4 05 jun 2020
gastnetwerk activeren betekent geen toeggang meer tot prive netwerk Fritzbox : 3 03 nov 2018
netwerk connectie 7581 verwijderen Fritzbox : 3 30 jun 2018
5Ghz netwerk bereikbaar, 2.4Ghz niet bereikbaar Fritzbox : 6 16 mrt 2016
Advies... Fritzbox : 7 27 dec 2015
Advertentie