obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox DNS klopt niet meer
thijsv
He allemaal,

Ik heb een IP camera aan mijn Fritzbox gekoppeld en "IPCamera02" genoemd. De camera heeft van de DHCP server een IP in de DHCP range gekregen: 192.168.178.47

Ik wil de camera op een vast IP omdat ik de camera van buiten wil benaderen (nestcamera in vogelhuisje) met een port forwarding. In de camera heb ik daarom een IP in de fixed range (0-20) ingesteld: 192.168.178.17

De Fritzbox ziet de camera in het home network netjes op het nieuwe IP adres. Als ik in mijn browser "http://ipcamera02" opzoek wordt de camera niet gevonden. Een Ping geeft in een cmd window aan dat hij zoekt naar het OUDE IP: 192.168.178.47. Ik heb een "ipconfig /flushdns" gedaan maar dit helpt niet. Probleem zit dus waarschijnlijk niet in de DNS cache op mijn PC maar in de fritzbox. Is er een manier om dit te verhelpen?

Ik lees op internet verhalen dat je eerst telnet moet aanzetten met een analoge telefoon om de fritzbox te kunnen benaderen via telnet en hoop dat het niet die kant op gaat Smile

Heeft iemand suggesties? Smile

Thijs
 
possamai
Dat duurt inderdaad even.. erg vervelend..
Geen idee hoe je het op kan lossen behalve met geduld. Je zou de fritz even kunnen resetten naar fabrieksinstellingen maar dat is wat rigoureus.
Even herstarten zou ook kunnen helpen, heb je dat al geprobeerd? (gewoon effe uit en aan dus)

Tipje voor de volgende keer, je kan in die fritz ook bij DHCP adressen aangeven dat dat device altijd het zelfde ip adres moet krijgen.
Dat is dan misschien handiger
 
thijsv
Thanks voor je reactie. Ik had een herstart van de Fritzbox inderdaad al geprobeerd. Ik had zoals je zegt beter een IP uit de dynamic range kunnen toewijzen en hem dan vastzetten. Kom je uiteraard achteraf achter!

Ik zag in de instellingen van de Fritz dat de DNS cache standaard op 10 dagen TTL staat. Ik kan die nog omlaagschroeven misschien en dan wachten maar stiekem hoop ik nog op iemand die een slimme truc weet!
 
thijsv
Het probleem heeft zichzelf uiteindelijk inderdaad automatisch opgelost na ongeveer een dag! Bedankt voor het meedenken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox DNS klopt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Advertentie