obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Klacht over beloofde snelheid
tonsee
Op 29 juli 2014 ontving ik een brief van XS4ALL waarin stond dat mijn internetabonnement is vernieuwd. Ik ga maar liefst 67 cent per maand minder betalen en de snelheid zou hoger zijn. Ik ben overgezet naar Internet Smart met 50Mb/s download en max. 5Mb/s upload. Als ik de snelheid echter meet met SpeedTest, dan kom ik tot maar 21Mb/s download en 1,5Mb/s upload. Het verschil is natuurlijk veel te groot. Ik betaal nu 40,- euro, maar heb de snelheid van Internet Compact van 30,- per maand. XS4ALL laat mij dus iedere maand 10,- teveel betalen voor iets dat ik dus niet krijg. Nadat ik een klacht op internet had geplaatst zie ik dat XS4ALL het heeft doorgegeven aan KPN en dat er contact met mij zal worden opgenomen. Gisteren kreeg ik nog een bericht waarin stond wat neer kwam op 'sommige mensen hebben gewoon pech omdat het aan externe factoren ligt'. Nee, XS4ALL, zo werkt dat niet. Jullie verkopen iets dat jullie niet waar kunnen maken en laten de klant er gewoon voor betalen. Willens en wetens.
 
Yobotje
Let ook op je factuur, ik had voorheen een basis glasvezel pakket waarin een gratis HD pakket.
Door de overgang naar Smart is dat pakket niet meer gratis en wordt de factuur ongevraagd verhoogd voor het extra HD pakket met €7,50.

Na telefonisch kontact is dat hersteld maar als je niet oplet betaal je ongevraagd meer!
Groet, Theo
 
XSWim
Ik had XS4ALL Internet Exta voor E 40,61 pm. De snelheid die ik kan bereiken is 11-12Mbps/0,8Mbps. Dus gewone ADSL2+ snelheid.
Dit abo werd aangehouden na de snelheidsverhogingen en omdat Spotify Premium en Mobiel-mini internet in het pretpakket zaten.
Er werd voor de zoveelste keer snelheidsverhoging beloofd.

E.e.a heeft tot gevolg dat ik de zgn gratis Spotify Premium en Mobiel-mini internet niet gebruik terwijl ze me op een ADSL2+
abo hebben laten zitten en er nu achteraf na meer dan 2 jaar wederom geen mogelijkheid tot snelheidsverhoging is.
Ook blijkt dat XS4ALL kan zien of er de komende periode snelheidsverhogingen in een wijk zullen worden doorgevoerd.
Althans die indruk wordt gewekt in een antwoord email nav vragen.

De abo veranderingen zijn een mooi PR verhaal. Zit je als abo aan de goede kant, dan krijg je hogere snelheid
via wat voor technologie dan ook (VDSL/Glasvezel/Kabel), heb je pech dan blijft de snelheid beperkt tot die
van normale analoge uitlopers. Dus analoge telefoonverbindingen tot aan de wijkcentrale.

Voor die klanten hebben de abo veranderingen grote gevolgen:
1/. ze betalen de hoofdprijs voor een abo en krijgen laagste snelheid.
2/. a.1. bij verlenging van een abo (een jaar) ontvang je het FB7360 modem.
a.2. Dat modem is al uit de pijplijn van AVM omdat er opvolgers zijn met meer functionaliteit
a.3 Het modem is na het security incident door AVM beperkt in mogelijkheden (Samba staat uit en WDS werkt niet meer)
E.e.a. heeft tot gevolg dat WiFi access points van andere merken die wel WDS gebruiken niet meer werken met FB7360 na de security upgrade
en dat externet HD support (NAS) via Windows thuisnetwerk deling niet meer werkt. (te omzeilen met FTP, maar dat is wat je niet wilt)
a.4. XS4ALL stelt de waarde in de PR van dit modem veel te hoog. Mij MM, Saturn en andere zaken is de prijs van dit modem veel lager,
en op internet nog wat lager.
a.5. we kunnen geen gebruik maken van modem acties waarbij de NAS support aanwezig is, er dual-band WiFi is en evt. 4x 1GB bedrade aansluitingen.
3/. Een te hoge abo prijs voor de prestaties en functionaliteit die XS4ALL biedt. Over de kwaliteit van de service, van veel weten en beloven, maar niets
waarmaken, komt bar weinig voor deze bestaande klanten die niet upward mee kunnen, weinig terecht.
4/. zelfs bij klant loyaliteit aan XS4ALL om ook TV in het abo te nemen, is in het gunstigste geval 1 TV in HD mogelijk, een TV in HD kwaliteit wat
tegenwoordig de standaard is, in gebruik op een 2de kamer is nagenoeg onmogelijk. De restcapaciteit voor internet gebruik wordt bij TV gebruik
afgeknepen. Je betaalt dus weer de hoofdprijs en je krijgt NIET de TV kwaliteit (HD 2 toestellen) en internetsnelheid.
5/. ik heb ruim 2 jaar E10 pm te veel betaald, terwijl men wist dat de snelheid niet omhoog kon.
6/. XS4ALL kan zich niet verschuilen achter het feit, dat ze niet weten wat de snelheid per abo is. XS4ALL komt met een PR verhaal, waarbij
gesteld wordt dat het voor een klant niet uitmaakt over wat voor medium de dienstverlening verstrekt wordt. Op zich is dit juist en zou
zelfs mooi zijn. Echter het medium/technologie bepaald wel de snelheid die een abo kan worden aangeboden.
Men verkoopt de snelheid als 50/50, je kan als pech hebt slechts 1/16 bruto krijgen.
Vervolgens wordt nog PR gedaan voor glasvezel in de wijk, terwijl al lang geleden besloten is dat glasvezel hier voorlopig niet wordt aangelegd.


XS4ALL is ISP, dus een dienstverlener die service verleent tot het aansluitpunt van de abo. Als zodanig in de PR stelt XS4ALL zich ook zo op.
XS4ALL verschuilt zich achter het feit dat ze geen invloed op de netwerksnelheid hebben. Op zich kan dat waar zijn, maar dan moet je als ISP bij klanten waarbij dit (nog) niet kan, aanbieden.

Gedurende de tijd dat de snelheid niet geboden kan worden, zou XS4ALL die klanten E10 lager abo kunnen aanbieden voor ADSL2+ klanten. Of als alternatief een AVM modem met meer mogelijkheden. Immers de FB7360 doet niet meer wat in het foldermateriaal en de handleidingen staat.

Gaat de snelheid over VDSL dan zou je hogere snelheid kunnen krijgen, daar reken je dan de E10 extra voor. Je zit dan op XS4ALL Compact.

Er is een grote groep klanten (de slapende klanten) die geen weet hebben wat er gebeurt. Die zijn tevreden omdat alles werkt, verandering
geeft risico's, geen verandering geeft rust. In feite faciliteren deze klanten voor XS4ALL de mooiere aanbiedingen, die andere klanten wel
krijgen.

Zou XS4ALL ook loyaal naar haar trouwe klanten zijn ?
Een andere aanpak zou meer klanten aan boord houden.
Dat is goed voor XS4ALL/KPN en voor de klant.

De weg die nu bewandeld wordt, is voor een grote groep klanten, ik druk me voorzichtig uit " misleidend".
Zelfs als professional kost het je veel tijd om alles op de website van xs4all terug te vinden. Een normale consument begrijpt dat niet.
De klanten van nu, zijn door de groei, vaak niet de klanten die in het begin van XS4ALL zijn ingestapt.
Daar zat bij de ISP maar ook bij klanten pioniersgeest, internet was vaak ook hobby, het was interessant.
Tegenwoordig gebruik je het als gereedschap waarvoor je betaald.
Soms is de prijs voor het gereedschap - naar mijn mening - te hoog.

Opstappen is een optie.....
Op de kabel is ook zonder glasvezel 3/30, 6/60 en 9/90 heel gewoon.
Het is netto zelfs vaak beter als je je modem deelt voor WiFi openbaar.
En je kan goed HD kijken met een groter aantal TV's

Je moet alleen de bekabeling " even " aanpassen in huis.
Dat is soms een aardige klus.
Gewijzigd door XSWim op 09 augustus 2014, 16:29
 
XSWim
Ook een brief ontvangen met nieuwe abo van E 40 pm. De snelheid wordt bij lange na niet gehaald, gewoon omdat het ADSL2+ is. Er zit niets anders in de pijplijn op redelijk korte termijn.
Spotify en mini mobiel-internet gebruik ik niet (dat was trouwens gratis in de vorige aanbieding).

De gratis aanbiedingen uit pakket verwijderd en abo gedowngrade. Het scheelt in ieder geval E 10 p.m. Er wordt niet nagedacht over de juiste abo vorm voor de klant. Het is gewoon optimalisatie voor de inkomsten ten gunste van xs4all. Dat is korte termijn denken, korte termijn marketing. Xs4all mag flink geld verdienen. Lever dan wel de dienstverlening die in de PR staat. De PR geeft een ander beeld, dan de praktijk.

Ik hoop dat de infrastructuur van KPN binnenkort wordt aangepast. Dat is nog steeds de oude handel van vroeger. Verdeelkasten in de wijk staan hier wel, maar niet met aansluiting op een glasvezel backbone en slechts de lokale uiteinden met het vertrouwde ouder PTT koperdraad.

Het FB7360 modem kost op dit moment in winkels E 169. Uit dit modem zijn functies verwijderd, die voor mij essentieel zijn. NAS en WDS. Alle WiFi toegangspunten werken op WDS, maar niet meer tesamen met FB7360. In de current productlijn van AVM komt de FB7360 niet meer voor. De kans dat de functies die in de handleiding en het PR materiaal beschreven staan, zijn na de FW updates niet meer aanwezig, en komen er ook niet meer in .......

Dus als je abo verlengt met 1 jaar, welk modem krijg je dan ?

Ik hoop dat de PR van xs4all meer in overeenstemming met de praktijk wordt gebracht. Voor xs4all en voor de klant is dat beter. Nu is er een groep klanten die zich echt "gepakt" voelt.
 
fmrama
Ik heb een jaartje geleden mijn abo omgezet van lite naar extra. Van de 40 mb haalde ik netto 33 mb . Was ik tevreden mee. Nu heb ik nadat de abo's zijn omgezet naar smart., ineens een netto snelheid van 22 mb. Ik heb xs een mail gestuurd. Krijg als antwoord dat ik ze maar moet bellen om eens te kijken of ik wel de juiste instellingen in de fritzbox heb. Er is in de laatste maanden niks veranderd in de instellingen. Ik begrijp xs niet. Waarom zo prutsen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht over beloofde snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
Internet Plus 200 Mbit/s download / 20 Mbit/s upload Uw maximale snelheid: 104 Mbit/s download / 20 XS4ALL met eigen modem/router : 8 23 feb 2019
beloofde snelheidsverhoging Snelheid : 38 04 sep 2018
snelheid modem Snelheid : 2 17 aug 2018
FB7490 en WLAN snelheid Instelling problemen : 6 10 mrt 2018
Advertentie