obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Eenheden bij internetsnelheden.
ArchStanton
Misschien een domme vraag, maar hoeveel is een Mb bij internetsnelheden? is dit 1000 of 1024 Kb? Ik vraag dit vanwege de snelheidstest van Speedtest. Stel dat Xs4All in decimalen rekent en Speedtest in binair, dan krijg je vreemde verschillen, want dan is 100 decimale Mb's 'maar' 97,65 binaire Mb's en denk je dus dat je het maximum niet haalt.
Ik weet dat o.a. harddisk-leveranciers in decimalen rekenen, maar Windows binair. Zo krijg je die verschillen dat een 1 TB harddisk in Windows als 976 GB wotrdt gemeld. Ik heb geen idee of dit bij internetsnelheden ook speelt.
 
XSWim
De internet snelheid wordt in Mega-bits per seconde aangegeven. Gewoon decimaal rekenen, dus niets met 1024 conversie.

Als je effectief bits naar bytes omzet dan kan je gemiddeld de bitsnelheid door 10 delen. Dit heeft te maken met het feit dat er
besturings- en controle informatie in de pakketten wordt meegestuurd. Dat geeft overhead t.o.v. de payload van de echte bits
waar het om gaat.

Dus 10 Mbps ~ 1 MBps / 10Mb/sec ~ 1MB/sec.


gr.
W
 
mario2xs4all
Er is een verschil tussen Mega bits met een kleine b en Mega bytes met een hoofdletter B.
1 Byte bestaat uit 8 bits:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bit_%28eenheid%29

Daarnaast spreekt men meestal over een totale bandbreedte, dat is de up en download bij elkaar.
Wat jij theoretisch ter beschikking krijgt zou de download min de upload zijn.

Om precies te weten wat je hebt, kan je een speedtest doen:
http://www.speedtest.net/nl/

Dus, als men spreekt over 100Mbps bandbreedte met een upload van 10Mbps dan krijg je de beschikking over 90Mbps.

XSWim heeft dit ook al in een eerdere post verwoord.
Gewijzigd door mario2xs4all op 23 september 2014, 16:43
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eenheden bij internetsnelheden.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie