obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiten TV op FritzBox
ArchStanton
Ik lees in de installatiehandleiding op de website dat je aparte aansluitingen moet gebruiken voor Internet en TV. Zo staat er dat je altijd Lan-poort 4 (of 2 als je een FB7360 hebt) moet gebruiken voor de TV-aansluiting en dat je meer dan 1 TV-ontvanger altijd via een switch op Lan-poort 4 moet aansluiten. Ik wil in de slaapkamers op de verdieping 2 computers en 2 TV-ontvangers aansluiten en in de woonkamer 1 TV. ik dacht dat ik kon volstaan met 1 Ethernet-kabel van de Fritzbox naar de TV in de woonkamer en 1 kabel naar boven en daar alles op 1 switch aan te sluiten. Nu blijkt dus dat ik 1 kabel (met switch) voor internet moet aanleggen en apart 1 kabel met switch voor de TV, en daar moet dus ook de TV in de woonkamer op.. Waarom is dit?

PS. De PC's draadloos aansluiten is geen optie, want ik wil de volle snelheid van mijn 100 Mb Glasvezel-aansluitng benutten, en draadloos kom ik niet verder dan 55-60 Mb.
Ik wil ook geen Homeplug gebruiken, want dat is waardeloze techniek.
 
BimBam
De TV heeft een aparte bandbreedte en snoept dus geen bandbreedte weg van je internet bandbreedte, is mij verteld door de XS4ALL helpdesk.
 
Marco_H
Sinds mei 2015 gebruikt XS4ALL TV (IPTV) een deel van de totaal geleverde bandbreedte en is het niet meer noodzakelijk om poort 4 te gebruiken. Sinds die tijd zijn er ook internetdiensten op de ontvanger beschikbaar.

Het is absoluut wel erg verstandig om de TV ontvanger aan te sluiten op een aparte poort, bijvoorbeeld 4 of 2, zodat er een 1-op-1 verbinding bestaat tussen de Fritzbox en de ontvanger.

Als je meerdere ontvangers wil aansluiten dan is een netwerkswitch noodzakelijk om het internetsignaal uit poort 4 of 2 te 'splitsen' naar de verschillende ontvangers.

Een internetverbinding over Homeplugs/Powerplugs kan absoluut erg snel en perfect stabiel zijn maar dit is wel afhankelijk van de afstand tussen de pluggen en de kwaliteit van de elektrische huisinstallatie. Je kan over twee Homeplugs/Powerplugs echt perfect een Full-HD film streamen!
Gewijzigd door Marco_H op 31 mei 2016, 16:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiten TV op FritzBox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie