obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Stand-by functie vip 1853
DMHuizen
Hebben er meer bezitters van een Vip 1853 behoefte aan een aparte knop voor het in schakelen en op stand-by zetten van deze Tv ontvanger.
De Humax van Ziggo is uit en aan te zetten met de aan/uit knop op de afstandsbediening, maar de ontvanger is ook uit stand-by te halen d.m.v. op de 0 te drukken (afstandsbediening) en dan via de aan/uit knop weer uit te zetten.
De Vip 1853 heeft hiervoor zover bij mij bekend geen mogelijkheden voor.
Voor een demotica systeem is dit veel eenvoudiger te programmeren. Dus graag deze functie in het systeem

Dick
 
Yobotje

Quote

DMHuizen schreef:

Hebben er meer bezitters van een Vip 1853 behoefte aan een aparte knop voor het in schakelen en op stand-by zetten van deze Tv ontvanger.
De Humax van Ziggo is uit en aan te zetten met de aan/uit knop op de afstandsbediening, maar de ontvanger is ook uit stand-by te halen d.m.v. op de 0 te drukken (afstandsbediening) en dan via de aan/uit knop weer uit te zetten.
De Vip 1853 heeft hiervoor zover bij mij bekend geen mogelijkheden voor.
Voor een demotica systeem is dit veel eenvoudiger te programmeren. Dus graag deze functie in het systeem

Dick


Gewoon de voeding uitschakelen ook al staat hij op stand-by is genoeg. Na aanzetten gaat hij weer maar stand-by.
Groet, Theo
 
DMHuizen
Beste Theo,

Dit gaat erg lastig met de afstandbediening, of ik moet er weer een op afstand bedienbare schakelaar tussen zetten.
En het duurt erg lang dat hij weer opstart

Bij demotica is het erg belangrijk dat je de toestand van het opject weet, helaas heeft de Vip geen usb of rs232 ingang om hem te bedienen / uittelezen.
Dus moet je zeker weten dat als je op standby drukt dat het systeem dan ook in standby gaat en niet aan gaat (omdat hij al op standby stond).

Dick
 
Yobotje
Dick, ik doe dat met een klok aan klik uit en heeft ongeveer twee minuten nodig om weer gereed te zijn voor gebruik.
Groet, Theo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stand-by functie vip 1853', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fax functie fritbox 6660? Eigen telefoon netwerk : 9 22 feb 2021
Motorola 1853 met Scart èn/of HDMI Algemeen : 6 24 mrt 2016
Motorola Vip 1853 standby TV problemen TV Problemen : 9 10 jul 2014
Volume functie ontvanger. TV Problemen : 6 01 apr 2014
Motorola Vip 1853 klok display in standby? TV Problemen : 4 12 feb 2014
Advertentie