obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Ruis op telefoongesprekken
dirkV
Laatste tijd ineens sterke ruis op binnenkomende gesprekken. Die komen nog binnen op de koperlijn. Als we via freevoip uitbellen is er een goede kwaliteit. Gesprekken over voip (één nummer is naar xs4all geporteerd) binnenkomend zijn van wisselende kwaliteit. Iemand een idee?

Het probleem is van recente datum. De Fritzbox 7360 staat sinds eind mei hier in gebruik. En ik heb de eerste maanden geen klachten gehad. En nu begint dit in ene. Het lijkt wel of we steeds aan het stofzuigen zijn.
 
ycaron
Kan van alles zijn maar je hebt het over voip(internet) of koper als in anloge telefonie van kpn. xs levert enkel voip voor zover ik weet! Welke firmware staat erop uw FB?
Gewijzigd door ycaron op 21 september 2014, 00:37
 
ycaron
Vaak heeft het probleem te maken met de configuratie van de tel poorten en toewijzing daarvan. Mijn advies zou zijn een update en reset uit te voeren en telefoonnummers aan tel poorten toe te wijzen per telefoonummer. De voip routering kan daardoor beter afgehandeld worden door je FB! Guidion klopt vaak enkel de nummers in en wijzen die poorten niet toe vandaar dat veel mensen dataloss ervaren dus ruis! Maar het kan bijvoorbeeld ook de omgeving van je modem zijn en interferentie.
 
dirkV
Hallo, de firmware van de FB 7360 is nu FRITZ!OS 06.05.

De ruis treedt bij gesprekken die binnenkomen op de koperlijn. Gesprekken die over voip binnenkomen hebben dat niet of veel minder. Terugbellen over https://www.freevoipdeal.com levert een glashelder gesprek op.

De 7360 staat hier nu sinds eind mei en heeft het tot enkele weken goed gedaan. Aan de configuratie is niet zoveel veranderd. Enkel ging één DECT handset kapot (display) en is begin augustus vervangen door een nieuwe Fon M2. Ruis is niet gelijk na vervangen DECT opgetreden, maar na enkele weken.

Omdat ik met verschillende lijnen (voip en analoog) werk, zijn alle toestellen toegewezen aan een nummer.

Tot nu toe heb ik de reset gedaan via de browser. Ik kan nog resetten door de voeding enige tijd te onderbreken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ruis op telefoongesprekken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdlimiet telefoongesprekken Algemeen : 2 19 jan 2019
FritzBox 7340 veel ruis in wifi omgeving Fritzbox : 2 31 jul 2014
geen inkomende telefoongesprekken. Algemeen : 3 14 mrt 2013
Advertentie