obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid lang geen 500Mbit, torrents soms een probleem
Maistah
Goedenavond,

Sinds deze week heb ik glasvezel van XS4ALL. Ik heb de Fritzbox i.c.m. een Aiport Extreme. Mijn netwerksnelheid is 1Gbit.

Wat mij opvalt is dat de internetsnelheid nagenoeg nooit boven de 320Mbit komt. Ik check regelmatig op speedtest.net mijn snelheid. Ik probeer dan op verschillende servers te testen, maar elke keer krijg ik vergelijkbare testresultaten van rond de 250-320Mbit. Uiteraard geen misselijke snelheden, maar ik betaal natuurlijk voor 500Mbit.

Verder, als ik torrents download (een betaalde dienst in dit geval met snelle seedboxes) krijg ik amper boven de 10MB/s binnen. Soms gaat de snelheid helemaal omlaag richting de 10KB/s en weigert die om omhoog te gaan. Dit probleem heb ik niet eerder gemerkt.
Ik weet dat de torrent dienst waar ik gebruik van maak hogere snelheden kan geven met populaire bestanden aangezien ik op een andere locatie met 750Mbit verbinding (ziggo zakelijk) bestanden met rond de 70-90MB/s binnen krijg op dezelfde computer, ook met een Airport Extreme met 1Gbps.

Weten jullie wat hiervoor een oplossing kan bieden? Ik heb zelfs 50cm vanaf mijn router gezeten om te kijken of het daaraan kon liggen.

Groeten,
Anand
 
Access
Uit je verhaal begrijp ik dat je draadloos werkt.
Een goede indicatie om te zien welke snelheid je kan halen is door de status van je netwerkadapter te bekijken. Hierin staat de verbindingssnelheid. Die snelheid geeft je grens aan.

Vaak zijn drivers of de instellingen van de drivers het probleem.

Wifi heeft meer problemen met 10tallen verbindingen (torrents of nzb) dan bekabeld.

Hoe is de bekabelde snelheid?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maistah
Goedemiddag,

Weer een tijdje geleden dat ik dit heb gepost, maar hier even een update. Ik ben een tijdje niet actief aan het downloaden geweest, maar ik dacht ik ga weer een poging wagen.

Op dit moment heb ik een splinternieuwe PC. Deze is met een gigabit kabel verbonden aan de router (Airport Extreme)
http://postimg.org/image/iops5vgxv/

Dan heb ik een speedtest gedaan. Hiein blijkt dat mijn downloadsnelheid niet de gewenste 500Mbit haalt. Ik heb de test meerdere malen gedaan, maar kom nagenoeg nooit boven de 350-370 nu.
http://postimg.org/image/yfm4bz7yj/

Ik wil nu dus torrents downloaden, maar ik heb hetzelfde pobleem als hiervoor genoemd. Op een andere locatie haal ik dus wel (bedraad) een hoge snelheid, maar thuis weigert die boven de 13-14MB/s te gaan. En soms begint die weer helemaal omlaag te zakken qua snelheid. Waar kan dit aan liggen?

Groeten,
Anand
 
Access
Download eens een bin bestand en kijk wat de snelheid dan is.
http://speedtest.onsbrabantnet.nl/fil...4MByte.bin
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maistah
Hiermee krijg ik helaas het volgende:
http://postimg.org/image/xxsjs5i5h/

Maar goed, via speedtest haal ik wel aardige snelheden dus Smile
 
Maistah
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en ik haal nu 55-60MB/s. Dus inderdaad, krijg goede snelheid binnen. Alleen waarom niet met torrents?
 
Access
Torrents kunnen je verbinding afknijpen door teveel verkeer. Zie het als een snelweg waar file ontstaat.

Stel je torrents programma eens wat "rustiger" in. D.w.z. minder gelijktijdige connecties per seconde en minder torrents tegelijkertijd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid lang geen 500Mbit, torrents soms een probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Snelheid WAN-poort 7590 Fritzbox : 7 08 jul 2023
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Probleem met server Klacht over XS4ALL : 4 24 feb 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
Advertentie