obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Sony Bravia 32V4240 geen hdmi van Morola
jvdo
Dag,

Een Sony Bravia uit 11-2008 geeft wel via de scartkabel, maar niet middels de hdmi-kabel beeld dat de Motorola VIP1853 aanlevert.
Ik heb ook een nieuwere Bravia, waarbij dat vlekkeloos verloopt, dus het ligt voor de hand dat het probleem ergens in de instellingen van die 2008-Bravia zit. Apple TV doet het prima op alle drie de hdmi-ingangen, dus die zijn alle okee. HDMI-kabels uiteraard ook even uitgewisseld. De Sony heeft de Motorola eventjes 'herkend', bij de controle van op hdmi aangesloten apparatuur, maar raakt dat ook weer kwijt als je later nogges controleert. Ook toen de herkening daar was, had ik trouwens geen beeld.

Even een update -ik probeer van alles- als ik de Motorola reset middels uitschakelen, dan verschijnt het opstartscherm met de gele balkjes. Is de opstart voltooid, dan wordt het contact met de TV verbroken en verschijnt opnieuw de mededeling 'buiten bereik'.

Ik vind het allemaal erg onlogisch:

-Motorola okee
-HDMI-ingangen SonyTV okee
-hdmi-kabels okee
-eigenlijk wel enig contact tussen settop-box en teevee bij opstart

en toch geen beeld - is er iets van een incompatibiliteit tussen deze twee apparaten bekend?

Iemand enig idee?
Gewijzigd door jvdo op 22 december 2014, 12:03
 
jvdo
Dank voor je suggestie. Ik heb er even gekeken en het gaat op dat adres, zoals dat steeds het geval lijkt te zijn bij Sony, over van alles en nog wat, behalve over het apparaat dat men als zoekterm gebruikt en waar men informatie over zoekt. Dus als ik na het invoeren van het betreffende typenummer doorklik op een lijst van wel 30 'ondersteuningen', gaat het bij de tweede 'ondersteuning al over de een of andere compatibiliteit van een Pioneer-apparaat met een VAIO. Sony is blijkbaar niet zo geïnteresseerd in support voor haar oudere modellen.
 
Udo
Heb je al eens geprobeerd je Motorolakastje in te stellen op een lagere beeldkwaliteit dan 1080p? Wellicht dat je TV alleen met 1080i of zelfs 720p overweg kan. Kastje misschien wel even opnieuw instellen op de modernere Bravia
 
jvdo
Dat klinkt heel goed - het is namelijk een 720-TV, in tegenstelling tot mijn andere Bravia. Maarrre… ik heb nog nooit gehoord over het aanpassen van die resolutie op de Motorola. Kan dat? En hoe dan?
 
Udo
via menu -> instellingen -> Beeldscherminstellingen wellicht? Ik heb zelf een kastje van Arcadyan dus weet niet hoe het menu van Motorola eruit ziet. Maar zoek het in ieder geval in die richting
 
jvdo
Mooi, bedankt - ga ik proberen!
 
jvdo
Er blijkt geen menuonderdeel te zijn bij de Motorola waarmee je kan kiezen voor de resolutie (1080/720 enz.) Daarover ga ik maar eens bellen met de Helpdesk - wellicht zie ik iets over het hoofd.
Nog bedankt voor deze logische suggestie!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sony Bravia 32V4240 geen hdmi van Morola', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
xs4all geeft toe: geen stabiel internet Klacht over XS4ALL : 2 05 mei 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Wel verbonden, geen internet (wel via gastennetwerk) WiFi : 4 29 nov 2020
LAN maakt geen internetverbinding FB7581 Fritzbox : 2 29 sep 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
Advertentie