obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
uitval / telefonisch niet bereikbaar
shiplover
De ellende begon voor mij toen ik was ingegaan op het aanbod van verlengen van het contract in combinatie met gratis Fritz Box modem. Twee weken daarnaa heb ik een VOIP nummer aangevraagd en mijn vaste KPN lijn opgezegt. Dit was mijn eerste brief naar de heer de Vries, Directeur XS4LL;

In augustus 2009 heb ik onder voorwaarde van verlenging van het contract een Fritz Box modem aangevraagd. Deze werd enkele weken later opgeleverd. Installatie leverde geen problemen op. Op 9 september heb ik VOIP aangevraagd. Dit werd op 23 september opgeleverd, verder dus geen problemen, zo lijkt het.

Een week later valt mijn internet verbinding, en dus ook de telefoonverbinding, steeds weg. Een telefoontje naar XS4ALL leert mij dat onze lijn "instabiel" is. Ik wordt ge "downgrade".

Vandaag bleek de telefoon weer niet te werken. Weer een telefoontje later bleek opnieuw dat onze lijn instabiel is. De XS4ALL medewerker deelde ons mede dat wij weliswaar een 20MB abonnement hadden maar dat wij ons in de handen mochten wrijven als wij de 8MB haalde. Dit nu is mij in het verkeerde keelgat geschoten.

Reeds jaren betaal ik bijna 80 Euro per maand voor een 20MB verbinding en dan word ons nu doodleuk verteld dat wij dit nooit aangeboden hebben gekregen door XS4ALL.

Ik wil graag een uitleg waarom ik op een zogenaamde instabiele lijn zit en waarom ik bijna 80 Euro betaal voor iets wat ik met een 30 Euro contract ook had kunnen krijgen.

Graag mijn contract zo spoedig mogelijk omzetten voor een contract dat past bij de snelheid die door XS4ALL wordt geboden.


Hierop volgen vele telefoontjes en emails met de helpdesk, telkens weer met een andere medewerker. Er is een XS4ALL monteur langs geweest die beweerde dat de modem OK was maar dat er iets in de centrale niet goed zat. Vervolgens werd door een KPN monteur verteld dat in de centrale alles OK was maar dat het modem vervangen moet worden. Ik ben nu 3 modems later en ben nog steeds niet telefonisch te bereiken. Ik betaaal inmiddels € 107 per maand voor mijn abonnement.

Het laatste nieuws is dan ik weer een nieuw modem opgestuurd krijg.

Ik wacht in spanning af maar hoop dat er forum leden zijn die een oplsossing weten. (Weg bij XS4ALL misschien??)

Shiplover
 
johnvanduijn
In november 2009 zijn wij met onze internetverbinding overgestapt van KPN naar XS4ALL. Daarbij hebben wij de ongelooflijke fout gemaakt onze analoge telefoonlijn op te zeggen en over te stappen op bellen (VoIP) via XS4ALL. Naast het feit dat wij bijna twee weken geen internetverbinding te hebben gehad, zijn wij vanaf dat moment telefonisch bijna onbereikbaar. Ook wij hebben verschillende modems toegestuurd gekregen zonder het gewenst resultaat. In sommige gevallen een redelijk deskundige medewerker die tussen de regels door liet doorschemeren geen oplossing te weten voor dit probleem. Als laatste optie heb ik het telefoonnummer gekregen van AVM in Duitsland. Tot op heden heeft AVM nog geen oplossing kunnen bieden voor het probleem telefonie.

Het vreemde van de zaak is dat in de bij mij bekende gevallen de softphone variant en met de juiste SIP instellingen op een GSM toestel wel een werkende verbinding oplevert. Het probleem zit naar alle waarschijnlijkheid in de Fritzbox.

Inmiddels mag ik mijzelf na heel veel meten, programmeren en testten tot de categorie VoIP experts rekenen nadat ik met onder andere de Fritzbox diverse experimenten heb gedaan. Ik heb mij hiervoor, met dank aan Mitel (www.mitel.nl), uitgebreid laten informeren over de werking van VoIP maar helaas niet gekomen ben tot een werkende (technische) oplossing.

Uiteraard sta ik open en nodig geïnterneerde uit om gezamenlijk eens te testen of wij een oplossing kunnen vinden voor dit probleem.
 
boulderados
Ik ben al geruime tijd gebruiker van XS4ALL VOIP service en ben er erg tevreden mee.

Echter toen ik de FritzBox kreeg na een contract verlenging was het een en al ellende:

- Een simpele download zaols een java game kon de kwaliteit van een gesprek dusdanig negatief beinvloeden dat geen gesprek mogelijk was.
- De verbinding met de server viel telkens weg en moest de modem telkens opniew worden opgestart
- Onze telefoon ging soms over zonder dat er een gesprek was.

Ik wisselde de FritzBox dus weer uit met mijn oude vertrouwde Speedtouch 780 en nooit meer problemen gehad.

Dus maak je gebruik van VOIP? Blijf weg van de FritzBox.

Trouwens zowel XS4ALL en AVM bevestigen dat er problemen kunnen zijn met tegelijk bellen en downloaden maar AVM heeft het tot nu toe niet kunnen verhelpen.
 
hvegt
Beste fritzbox bellers
Heb nog geen ervaringen met wat er gebeurd bij hoge download snelheden.

Wat ik zelf constateer en ook eenvoudig kan nabootsen is dat wanneer er van buitenaf gebeld word, en ik niet opneem de verbinding na bepaalde tijd afgekapt wordt en dat is ook logisch lijkt me je bent er immers niet. Op de een of andere manier heeft op dat moment is registar kwijt waar jouw eindpont van de voip verbinding ligt. Dit terwijl het modem aangeeft dat het wel geregistreerd is. Wat de bellers dan stevast te horen krijgen is dat het een niet bestaand nummer is.
Deze toestand blijft zo totdat het modem gereset wordt, je zelft een gesprek naar buiten begint.
Kunnen jullie dit typisch gedrag ook bevestigen ?

Wat bij mij 80% goed werkt is voor de fritz een router te zetten (in mijn geval een oude copperjet 1616 ) en de fritz alleen als switch te gebruiken. en de resterende 20 % van de problemen door het inkomende nummer gelijk door te sturen naar een ander extern inkomend nummer (in mijn geval terecht komt op een asterix server )

Heb eerder de indruk dat de problemen uit een andere hoek komt.
Namelijk de fritz!box icm de voip-server (opensips) van xs4all, als deze fritz als router ingezet wordt is er een dsld process die al het inkomende verkeer verwerkt, firewal en trafficshaper is. Doordat hier vrijveel voorbij gaat en niet alles goed bij de centrale terecht komt of goed geinterpreteerd word loopt het vaak stuk.
Zijn er mensen die dit ook zo ervaren ?

groetjes henry
 
lsneller
Goedemorgen allen,

Ik ben sinds lang een tevreden internetgebruiker bij XS4ALL; nooit problemen met internet en goed snelheid (terwijl ik toch op het platte land woon en de koper kabels nou niet meer de jongste zijn). Sinds kort heb ik ook een telefonieabonnement. Daartoe heb ik mijn KPN vaste lijn opgezegd.
Ik heb van XS4ALL een Fritszbox gekregen omdat ik een jaarcontract heb gesloten. Moest ook wel van modem wisselen, aangezien mijn oude Speedtouch geen VOIP uitgang had.
En jullie voelen het al; sindsdien problemen met de BINNENKOMENDE gesprekken. De bellers (ondergebracht bij diverse providers) krijgen boodschappen in de geest van dat het nummer niet bekend is of niet in gebruik is. En soms gaat het wel goed; volstrekt willekeurig. En het gaat ook weer even goed als ik mijn nummer afmeld en weer aanmeld via de Fritsz. UITGAAND bellen; nooit problemen. En via mobiel BINNENKOMEND bellen gaat ook (voor zover ik kan overzien) goed.

WIE HEEFT EEN GOED IDEE OF ERVARINGEN DIE IK KAN GEBRUIKEN??? Ik heb het idee dat de HELPDESK van XS4ALL met de handen in de haren zit. Ik heb al vele gesprekken gevoerd en steeds weer de zelfde Diagnostics gedraaid; nog geen oplossing.


HELP!!!!!!!Shock
 
hvegt

Quote

lsneller schreef:
WIE HEEFT EEN GOED IDEE OF ERVARINGEN DIE IK KAN GEBRUIKEN??? Ik heb het idee dat de HELPDESK van XS4ALL met de handen in de haren zit. Ik heb al vele gesprekken gevoerd en steeds weer de zelfde Diagnostics gedraaid; nog geen oplossing.
HELP!!!!!!!Shock

Hoi Sneller,
Het ongeveer het zelfde had ik ook zie mijn voorgaand bericht.
Ben na wat zoeken op een ander forum op het volgende lijntje gekomen, waarin het zelfde speelde. Heb daar ook gepost en de beschreven procedure lijkt ook bij mij te werken.( ik kijk het nog even een weekje aan)
Het gaat om het bericht onder titel "soms niet bereikbaar FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A" op http://groups.google.nl/group/xs4all....5440beceb#
Hoop dat je er iets aan hebt, de procedure is te doen maar als je er van afwijkt krijg je blijkbaar kleine verschillen in de configuratie met deze gevolgen.

groetjes Henry
 
lsneller
Henry, bedankt voor de lijntjes.
Ik heb de zaak gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geconfigureerd. Er is weer contact!! Maar het is zo'n vreemd gevoel dat je niet kunt checken of je weer voor 100% bereikbaar bent. Ik wacht ook af.Wink

DANK!

Bert Sneller
 
hvegt

Quote

lsneller schreef:
Maar het is zo'n vreemd gevoel dat je niet kunt checken of je weer voor 100% bereikbaar bent. Ik wacht ook af.Wink

Hoi Bert,
Ben bang dat alleen de partij die die een verbinding opzet met de fritz dit mogelijk kan zien.
Heb wel de voicemail (naar email) ingeschakeld (reageerd mogelijk als verbinding niet lukt), en na 30 sec geen antwoord doorschaleken naar een ander nummer ( om gesprekken op te vangen die in het luchtledige hangen )
Ik weet niet of dit iets opleverd, het is ook maar een poging er een vinger achter te krijgen.
Groetjes , henry
 
Dropje
Beste hvegt,

Het instellen van doorschakeling naar voicemail zal geen effect hebben op de missende inkomende oproepen.
Probleem zit hem in de software van het modem in combinatie met de proxy servers van B3G (de voip leverancier van XS).
Inkomende oproepen worden perfect ontvangen door de fritzbox (zie logboeken) welke op zijn beurt niet weet wat te doen als een inkomend gesprek vanaf een andere server (proxy) komt dan de hoofd sip server.

De enige work around op dit moment is het volledig handmatig instellen van het modem na een reset.
 
hvegt

Quote

Dropje schreef:
Het instellen van doorschakeling naar voicemail zal geen effect hebben op de missende inkomende oproepen.


Inderdaad dit doorschakelen geeft mij alleen een idicatie wanneer er mogelijk iets mis gaat buiten mijn waarneming om. Op de fritzbox kwam ik deze pogingen zoals je stelt niet tegen in de logging.

Quote

Dropje schreef:
Probleem zit hem in de software van het modem in combinatie met de proxy servers van B3G (de voip leverancier van XS).

Dat vermoeden had ik ook dat het zit in de combinatie provider met modem. als je het modem achter een NAT router zet en liet werken met een stun server gaf veel beter resultaten.
Waarom ???

Quote

Dropje schreef:
Inkomende oproepen worden perfect ontvangen door de fritzbox (zie logboeken) welke op zijn beurt niet weet wat te doen als een inkomend gesprek vanaf een andere server (proxy) komt dan de hoofd sip server.

Ik kan me iets voorstellen dat het in de war raakt als een van de twee niet goed met de voip protocollen omgaat, maar dan moet men er boven opgaan zitten om dit op te lossen.
En niet eenvoudigweg de fabrieks instellingen weer van stal laten halen.

Quote

Dropje schreef:
De enige work around op dit moment is het volledig handmatig instellen van het modem na een reset.

Via het eerder genoemde lijntje had ik deze work arroud ook gevonden, evenzo goed wel bedankt voor je bericht, en heb dit ook uitgevoerd. Nu ongeveer twee weken heb ik nog geen klachten gehad, maar ik weet nog steeds niet waardoor het vroeger fout ging. Heb dus de indruk dat dit me zo weer kan overkomen, en ga met een grote boog om de busy on busy optie heen, waardoor ik maar een gesprek tegelijker tijd kan voeren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitval / telefonisch niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie