obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
2 x 7380
Robastia
hoi allen,

ik heb 2 x een fritzbox 7360 achter elkaar staan met ongeveer 20 meter kabel er tussen, nu heb ik het probleem dat de verbinding niet hoger is dan 10 Mbit. wat ik ook probeer ik kom niet hoger

groet, Robastia
Robastia voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Access
Wat voor kabel is het? Telefoon kabel of LAN kabel?

Met LAN kabel heb je heel weinig verlies. Met telefoon kabel wordt geadviseerd maximaal zo'n 50 centimeter.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Robastia
hoi,

ik heb een lan-kabel er tussen zitten, en zo ver ik weet kun je makkelijk 50-80 meter overbruggen met een lan-kabel, maar kan het niet zijn dat er wat veranderd moet worden in de setting van de eerste FB, maar ik kan natuurlijk morgen ook even proberen om de FB met een kortere kabel te verbinden zodat ik zeker weet dat het niet aan de FB of aan de kabel ligt.

Groet Robastia
 
Access
Ah nu is het me duidelijk.

Hoe heb je de 2e FB aangesloten? Als router of als switch?

Het beste is om de 2e FB als switch aan te sluiten. Dat doe je door de lan kabel van de 1ste FB in 1 van de LAN poorten van de 2e FB te pluggen en niet in de WAN poort. In de 2e FB het eigen ip van de FB te veranderen. B.v. 192.168.0.1 naar 192.169.0.2. Vervolgens de dhcp functie in FB2 uitzetten. Nu verzorgt je FB1 het gehele interne netwerk.

Al typende bedenk ik dat mogelijk de poorten van de FB zichzelf instellen op de max haalbare snelheid. In dat geval is de kwaliteit van je LAN kabel het probleem. Of er zit ergens een breukje. Heb je wel minimaal CAT 5E?

Test eens met een kortere kabel.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Robastia
Ik heb de tweede FB als IP-client ingesteld zodat ie in mijn bestaande netwerk is geintegreerd, sinds de nieuwe firmware kun je zelf niet meer het IP-adres van de box veranderen, die krijgt ie automatisch, o0ok met DHCP, kun je niets meer Sad.
Ik ga toch maar even testen met een kleinere Cat kabel, kijken wat ie dan doet, en zo stapje bij stapje verder.
Als alle kabels goed zijn moet ie toch wel 100mbs halen op 20-30 meter?
zijn er ook dingen in de handel waarmee je het goed funtioneren van de kabel kunt testen ??

groet, Robastia
 
Access
Het viel me op de je LAN poorten slechts 100 Mbit aangeven. Ik denk dat dit al een oudere FB is anders waren de LAN poorten wel 1 Gbit.

Aangezien de internetsnelheden "vroeger" lager waren, is de WAN kant van het modem vaak uitgerust met slechts een 10 Mbit poortje. Als je dan dat poortje gebruikt als doorvoer naar je verdere netwerk dan heb je daar de bottleneck zitten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 x 7380', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie