obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Beeld en geluid niet synchroon
snirus
Sinds een maand hebben wij een glasvezel-abonnement bij XS4All. Tot volle tevredenheid op één ding na: bij onze HD zenders (met name RTL4, RTL7 en National Geographic) loopt het beeld regelmatig niet synchroon met het geluid. De TV ontvanger op advies van de helpdesk gereset maar dat heeft niet geholpen.

De normale zenders lijken hier geen last van te hebben.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Access
Het probleem schijnt bij meerdere providers voor te komen! Zie, geluid loopt niet gelijk met beeld
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
eversw

Quote

snirus schreef:

Sinds een maand hebben wij een glasvezel-abonnement bij XS4All. Tot volle tevredenheid op één ding na: bij onze HD zenders (met name RTL4, RTL7 en National Geographic) loopt het beeld regelmatig niet synchroon met het geluid. De TV ontvanger op advies van de helpdesk gereset maar dat heeft niet geholpen.

De normale zenders lijken hier geen last van te hebben.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?


Ik heb hier ook last van. Van de helpdesk kreeg ik dezelfde adviezen (reset modem, tv ontvanger rechtstreeks op modem aansluiten, etc.) Helaas moeten constateren dat een en ander niet geholpen heeft.
Ik vind het uiterst raar dat providers er alleen maar vanuit gaan dat het probleem bij de consumenten ligt.
Mijn vermoeden is dat het grotendeels ligt aan de IPTV aanbieder/server.
 
limbourgois
Hallo beste mensen van XS4all,

Ik heb reeds meerdere malen contact met jullie helpdesk gehad over dit probleem. Steeds kreeg ik het advies voor een reset van zowel het modem, alsook de tv box. Daar dit niet hielp was hun advies om rechtstreeks de tv box te verbinden met het modem. Ook dit gaf geen verbetering. Ook een snelheidstest gaf geen antwoord op de problemen.
Mijn inziens ligt dit euvel dus wel degelijk aan de provider, cq. uitgever van de streams.
Ik ben vorig jaar van kabel overgestapt naar glasvezel. Hier waren geen klachten wat betreft het synchroon lopen van beeld en geluid.
Er van uitgaande dat, dit lees ik op andere fora, ook andere providers hier last van hebben en dat dit een technisch probleem bij hun is, vraag ik mij af wat zij er gezamelijk aan dit probleem gaan doen om het op te lossen?
 
French
Ook ik heb dat probleem regelmatig. Trouwens niet alleen met hd zenders maar met alles.
Meestal helpt het om het beeld even stil te zetten en dan weer verder te kijken.
 
grave
Heb je een Philips TV toevallig ? Heb dit probleem ook bij alle "kpn" aanbieders, KPN, XS4ALL, OBN zowel op glas als vdsl. Nieuwe tv's gekocht (ook Philips) en nu is het probleem een stuk minder. Vooral bij RTL4 HD was dit het ergste. Allerlei verschillende ontvangers gehad niks wat hielp. Provider zegt ligt aan TV en Philips zegt ligt aan provider. Alleen gek dat ze bij de klantenservice dit probleem niet kennen, moedeloos word je er van..
 
eversw

Quote

grave schreef:

Heb je een Philips TV toevallig ? Heb dit probleem ook bij alle "kpn" aanbieders, KPN, XS4ALL, OBN zowel op glas als vdsl. Nieuwe tv's gekocht (ook Philips) en nu is het probleem een stuk minder. Vooral bij RTL4 HD was dit het ergste. Allerlei verschillende ontvangers gehad niks wat hielp. Provider zegt ligt aan TV en Philips zegt ligt aan provider. Alleen gek dat ze bij de klantenservice dit probleem niet kennen, moedeloos word je er van..


Nee, ik heb het bij 2 tv's een LG en 1 Samsung (slaapkamer).
 
afarensis
Ook ik heb er al maanden last van. De genoemde 'mogelijke' oplossingen geprobeerd, maar niet helpt. Ik zet hem meestal even op een andere zender en dan weer terug.
 
possamai
voordat je het dicht bij de bron gaat zoeken moet je eerst uitsluiten dat het niet aan de consument ligt..
9 van de 10 keer ligt het daar ook gewoon aan. Een versterker er tussen die voor latency zorgt bijvoorbeeld. als je op serverniveau aanpassingen gaat doen dan hebben die impact op alle gebruikers en dan wil je dus wel echt heel zeker weten dat het echt geen probleempje bij de klant is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld en geluid niet synchroon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Televisie-app geen beeld op iPad TV Problemen : 1 05 apr 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Advertentie