obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7360 nog van deze tijd?
rene062
Vinden jullie de Fritzbox 7360, met alleen ondersteuning op 2,4 Ghz, USB 2.0 en maar 2 gigabit-lan poorten, nog een krachtig geavanceerd modem?
Volgens XS4ALL in haar advertenties nog wel, ze leveren een krachtig geavanceerd modem met een winkelwaarde van € 249,-

https://www.xs4all.nl/klantenservice/specificaties-fritzbox-7360/

René
 
ries
Nee, van deze tijd is het niet meer. Overigens wordt de Fritzbox 7360 al voor euro 165,- incl. btw aangeboden in de reguliere winkel.
Er zijn 2 belangrijke minpunten aan dit modem. Maar 2 Ghz lanpoorten en geen dual band.
Wil je aan deze beperkingen iets doen, dan moet je dus extra apparatuur aanschaffen.
De Fritzbox 7390 heeft wel dual band en 4 Ghz lanpoorten, en kost maar euro 30,- meer in de winkel.
Het is dus echt jammer dat Xs4all deze niet levert, vind het echt een misser.
In mijn geval moet ik nu een extra router en een switch aanschaffen bovenop de extra switch die ik al moest kopen om 2 tv's te kunnen bedienen.
Of wellicht ben ik beter uit door zelf een Fritzbox 7390 of 7490 aan te schaffen....

Ries
 
67Edwin
Er zit bovendien een vervelende bug in de 7360 met Frits!OS 6.20. Bij grotere subnetten worden IP adressen niet ge-released ook al staat de lease bijvoorbeeld op 1 dag. Hierdoor is de 7360 ongeschikt voor café's en andere plekken waar veel wisselende nodes gebruik zouden kunnen maken van internet via de 7360.

AVM zou het fixen met de volgende firmware release maar ik wacht nu al 5 maanden tot mijn case nummer eindelijk kan worden gesloten. AVM zegt de nieuwe firmware in test te hebben. Ik vermoed een unsigned integer overflow zo in het debug log te zien. Het effect is dat de lijst "devices and users" waarbij sprake is van een idle connection lijst die groter kan worden dan het subnet! De 7360 toont dan apipa adressen of linked devices onterecht met elkaar. Een reset van de modem/router released maar iets van 40% van de verlopen ip adressen uit de lijst.Mad
Gewijzigd door 67Edwin op 08 juni 2015, 20:34
 
SUNDraK
Het ligt er aan wat je eisen zijn, binnen de lan netwerk.
Als het om de verbinding tussen xs4all en de fritzbox gaat is deze nog steeds up to date.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7360 nog van deze tijd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie