obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Asus RT-AC68u
Bopper
Raar probleem en geen clue wat het probleem is???!

Wil mijn FB7390 met zijn slechte WiFi verbinding en OS 6.20 nukken vervangen voor een Asus RT-AC68u (sw: 3.0.0.4.378_4850).
Heb de AVM repeater 300E geprobeerd, hier zit al maanden een bug in de OS 6.20 omtrent MAC tables doorgave, maar nog steeds niet opgelost door AVM (Alleen maar nodeloze tools brengen ze uit). Door deze bug denkt FB7390 dat je device offline is terwijl deze gewoon online is op de repeater.

Nu al tijdje aan het rommelen voor iets wat super simpel zou moeten zijn Think
Lijkt simpel, maar de WAN meld alleen Time out als of hij de server niet bereikt,
Settings:
Account: XS4ALL glas
WAN: PPPoE
Internet: VLAN6 prio 0
IPTV: VLAN4 prio 1
username: FB7390@xs4all.nl
password: 1234

en GO, nou helemaal niets!

Iemand enig idee?
 
Bopper
Aangezien niemand een clue heeft Think, hier dan een oplossing aangezien de NTU rare nukken blijkt te hebben die niet onderkend worden.
Koop een TP TL-SG108E (Netgear SG105E wilde niet met NTU samen werken en NTU gooit zijn link down)

Zet port 1 = VLAN4 + VLAN 6 tagged (NTU)
Zet port 2 = VLAN4 + VLAN 6 tagged (RT-AC68U)

Nu zal the NTU gewoon zijn oorspronkelijke signaal doorzetten van port 1 naar port 2
De ASUS RT-AC68U aan port 2 die vervolgens een verbinding binen 30 seconden opbouwd, zonder enige verandering in de configuratie.

Wil je gewoon alles nu echt mooi en snel, laat de TL-SG108E al het IPTV gewoon doen (Muziek terwijl je ASUS omzeep helpt Smile):
Port 1 = VLAN4 + VLAN6 tagged (NTU)
Port 2 = VLAN6 tagged of untagged, ik ben een beetje lui en haalde alleen VLAN4 van ASUS weg (LAN -> IPTV)
zodat ik all poorten op de ASUS nu vrij heb voor Internet
Port 6,7 en 8 = VLAN4 untagged en IGMP Snooping aan, al mijn 3 STB hebben nu zeer stabiele HDTV, wat bij de Fritzbox niet goed ging.
Port 3 = VLAN4 + VLAN10 tagged via single kabel naar SG105E waar deze weer VLAN4 (untagged) uitgeeft voor mijn STB aldaar.
en overige 3 poorten als VLAN10 untagged, zodat overige apparaten eraan kunnen en via RT-AC68U met internet praten.
Port 4,5 = VLAN10 (untagged) waarvan 1 port naar RT-AC68U gaat.
 
stephan86
@bopper dit klinkt als een solide oplossing. Kan je mij vertellen of dit nog steeds werkt?

Als ik het goed begrijp stuur je VLAN 4 van je NTU door naar je STB's en VLAN6 door naar je router. (Ik heb hetzelfde router.) En op je router kan je in het WAN kopje kiezen voor PPPoE en daar gewoon je account intypen?

Wij krijgen binnen 2 weken ook glasvezel en ik heb begrepen dat de fritzbox een niet zo stabiele/snelle internet verbinding kan leveren, en dat het wifi minder goed presteert dan het wifi van deze asus router? Vandaar mijn vraag of ik straks gewoon mijn "oude" router kan blijven gebruiken. (Zou me ook een hoop config aanpassingen schelen Pfft)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Asus RT-AC68u', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie