obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Access to the fixed IP address was prevented by the web site filter.
MarcFaZa
Beste mensen,

Ik heb een ruim uur met de helpdesk van XS4ALL aan de lijn gehangen,
maar "waar maak je je druk om" vind ik verre van bevredigend.

Wellicht kan ik van jullie mij vertellen wat hier allemaal in mijn FB gebeurd?

Het begint op 24 april.
Er is nieuwe firmware gepushed op mijn FB7360, vreemd want ik had bewust de auto update feature uitgezet.
De update blijkt idd volgens de logs van XS4ALL te zijn gekomen; hoe is mij nog steeds een raadsel.

Sinds die update krijg ik nu geregeld meldingen:
"Access to the fixed IP x.x.x.x address was prevented by the web site filter"

Ik heb echter zelf geen filter ingesteld?!

Met enige regelmaat zie ik op zondagavond een dergelijke blok, elke zondag een ander IP nr (resp: 194.6.233.48; 37.252.127.92; 213.8.5.154).
De 1e twee IP's stonden eerst vermeld in de "Blocked web sites (blacklist)", maar zijn inmiddels verdwenen. (Nee ik heb deze er niet ingezet.)

Heeft iemand een idee wat hier allemaal gebeurd? Xs4all doet alsof er niets bijzonders gebeurd, en geeft niet duidelijk aan of zij hier zelf nu wel of niet achter zitten.

Kortom... wellicht komt dit bekend voor en kan iemand wat licht in deze duisternis werpen...

Alvast bedankt!

Marc
MarcFaZa voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
lsluijter
Ik zie ze ook.
Er zitten standaard filters op de GUEST wifi. Gebruik je die soms?


Loek
 
MarcFaZa
Hoi Loek,

Wow... goed punt. Idd ik gebruik bewust guest wifi voor de smartphones van de kinderen.
En ja ik heb daarvoor dit aanstaan "Restrict Internet applications: Only surfing and mail allowed"...

Ik wilde al gaan sniffen om te kijken welk device deze sites wilde benaderen, maar dit kan de verklaring zijn.
Ik zal eens bij de kinderen proberen te achterhalen wat er steeds op zondagavond gebeurd (ook 1e pinksterdag).

Aangezien het steeds op zondag avond gebeurd, en elke week een ander IP, vermoed ik iets anders dan een bewuste actie van de kinderen.

Wordt vervolgd!

Thx Loek Smile

Marc
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Access to the fixed IP address was prevented by the web site filter.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wifi devices kiezen 'verkeerde' access point Fritzbox : 2 25 okt 2020
Filter voor Kids Algemeen : 2 10 jun 2018
Guest access vliegt er steeds uit Fritzbox : 3 03 mei 2018
Abo internet xs aanpassen via site Algemeen : 21 10 nov 2017
Site-to-Site VPN Fritzbox - Cisco EPC (ziggo) Instelling problemen : 1 24 okt 2015
Advertentie