obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
Email gebruik
Blij met nieuwe email site Blij met nieuwe email site 0%[0 stemmen]
Niet blij met nieuwe email site Niet blij met nieuwe email site 100%[3 stemmen]
Merk geen verschil Merk geen verschil 0%[0 stemmen]
Totaal stemmen : 3
 Onderwerp afdrukken
Email gebruik via nieuwe site
Rob de Groot
Indien email benaderd via roundcube en webmail zijn nu gelijk aan elkaar. Indien email werd benaderd in webmail stonden daar contacten welke niet bij contacten stonden die via roundcube mail waren geopend.
Lijkt een verbetering, dat is het niet maar dat is persoonlijk, ik maakte dankbaar gebruik van beide mogelijk heden om mijn email te benaderen.
Echter, door het constante gebruik van mogelijkheden bleek ook dat de benadering via https://webmail.xs4all.nl/plugins/xs4all_ op tablet enkele voordelen heeft:
Het lezen en schrijven van tekst kon worden vergroot,
de knoppen om te mailen waren makkelijker te bedienen
bij het schrijven komt je toetsen bord over de site, in de "oude" benadering via https://webmail.xs4all.nl/plugins/ gaf dit geen probleem.
delen van de site konden uit beeld geplaatst worden door kolommen op de voor ons juiste plek of breedte te zetten,
en zo zijn er nog meer verschillen die wel via de "oude" benadering van mail waren.

Dus op dit moment is niet elke verandering een verbetering, lijkt mij dat er geen gebruikers ervaringen van benadering via roundcube op iphone en/of tablet zijn gebruikt.

per saldo, zijn er gebruikers die geen problemen ondervinden om email te lezen - schrijven - beantwoorden enz op een tablet en of iphone?

Wij zijn wat ouder, moeten altijd de tekst vergroten om te kunnen lezen en als we op een iphone of tablet een bericht willen schrijven valt het toetsenbord over alle belangrijke delen of anders gezegd niet belangrijke delen van de site blijven in beeld en verhinderen een goed gebruik.
 
boerkees
Heb net een email naar XS4ALL gestuurd:
_____________________________________
Jongens toch!

Wat maken jullie ons nou? Hebben jullie de webmail aangepast, is die totaal onbruikbaar op een smartphone!

Elk zichzelf respecterende websitebouwer zorgt dat interactieve websites ook mobiel te gebruiken zijn, eventueel door meteen door te linken naar een voor mobiel gebruik geoptimaliseerde versie van de website.
Vergelijk eens de sites ns.nl nl m.ns.nl.
Als je op de mailpagina bent, wordt de linkerhelft in beslag genomen door de mappenlijst waardoor je de smart wel horizontaal moet houden.
Daar is goed mee te leven.
Boven heb je dan links de icoontjes 'Vernieuwen' tot en met 'Meer'. Dat past er precies op. Echter rechts heb je twee treklijstjes 'Allemaal' en het zoekveld. Die worden ook getoond maar komen over de icoontjes van links te liggen zodat die onbruikbaar zijn geworden.
Instellingen aanpassen is helemaal grappig: in een venstertje waarin net een half woord past, moet je de inhoud van dat venstertje heen en weer schuiven om de tekst te lezen en daarna proberen het vinkvakje te localiseren...

In al de tijd dat ik bij XS4ALL ben (dat is niet zo lang na de overgang van Hactic naar XS4ALL) heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Wij zullen toch niet de enige zijn in jullie klantenbestand die uitsluitend webmail gebruiken en geen email-app op onze smartjes????

Er zijn goede boeken geschreven over het bouwen van een bruikbare user interface met verschillende browsers, besturingssystemen, hardwares.
Daarin wordt men als het goed is, op het hart gedrukt om de site vooral onder de meest voorkomende omgevingen uit te testen.
De nieuwe mail-interface lijkt heel sterk op de roundcube en die hebben jullie toch jaren kunnen uittesten??

Nu kunnen we alleen thuis op de desktop onze email controleren.

Wat ons betreft een hele dikke onvoldoende.

Met vriendelijke groet,
__________________________________-

Wij zijn in ieder geval erg ontevreden over de webinterface op een mobiel. Op mijn desktop (Firefox onder Linux) is er wel goed mee te werken.
Ben benieuwd of er een bruikbare mobiele versie komt...
 
GH
Beste "boerkees",

Graag sluit ik mij aan bij uw opmerking "Wij zullen toch niet de enige zijn in jullie klantenbestand die uitsluitend webmail gebruiken en geen email-app op onze smartjes????"

Vandaag heb ik de volgende e-mail naar xs4all gestuurd, nadat ik van een helpdeskmedewerker een e-mail had ontvangen met o.a. de uitspraak
"Vervelend, dat de nieuwe Webmail niet voldoet aan uw wensen.
De helpdesk van XS4ALL kan niet ingaan op de contractbreuk, die u suggereert. In de algemene voorwaarden staat: "XS4ALL behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en) en procedures door te voeren."
_______________________________________________________________________________

Aan: Jurisch deskundige Xs4all
CC: XS4ALL Helpdesk - ............
Van: ,,,,,,,,,,, relatienummer ............ vanaf 2005 (10 jaar!)

Betreft: Xs4all dreigt per 01-08-2015 haar leveringscontract voor "secure webmail" niet meer na te komen.


Geachte juridisch deskundige,

Indien Xs4all per 01-08-2015 stopt met de levering van "secure webmail" via haar "oude webmail" (Squirrelmail), dan verzuimt Xs4all haar contract (bijlage 1 en 2) met mij na te komen.
Reden:
De nieuwe webmail (zelfs de "Roundcube clasic) werkt NIET op mijn Android-gsm en ONVOLDOENDE op mijn Android-tablet.
Alle alternatieven aangedragen door Xs4all in de periode van 24-06-2015 t/m 22-07-2015 (bijlage 3) heb ik uitvoerig geprobeerd. Maar ze hebben helaas niet tot een resultaat geleid dat voldoet aan de "Algemene voorwaarden" van Xs4all in combinatie met het contract met Xs4all voor levering van "secure webmail"(bijlage 1 en 2).

Gewenste oplossing:
Nakoming van het contract door de "secure webmail" via de "oude webmail" (Squirrelmail) beschikbaar te blijven stellen, totdat de "nieuwe webmail" (Roundcube) minimaal hetzelfde resultaat geeft als de "oude webmail" (Squirrelmail) zowel op mijn Android-gsm als mijn Android-tablet.

Graag ontvang ik van u een juridisch compleet onderbouwd antwoord, Want de laatste e-mail van de helpdesk (22-07-2015) is ongeschikt om voor te leggen aan de juridische afdeling van de Consumentenbond. Betreffende e-mail geeft zelfs een niet-terzake-doend advies voor "laptop", want ik heb uitsluitend vragen gesteld over gsm en tablet.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

..........
___________________________________________
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email gebruik via nieuwe site', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
catchall email Algemeen : 3 03 sep 2021
(Arris 2952) Telkens weer nieuwe software Algemeen : 21 22 nov 2020
Internet valt uit (nieuwe klant) Algemeen : 11 07 okt 2020
1 April 2019, Nieuwe Fritz!Box !! Fritzbox : 3 19 aug 2019
Nieuwe bugs 7581 fritz 7.01 Fritzbox : 37 30 jul 2019
Advertentie