obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
automatisch verbinding maken
meijersm
Sinds kort heb ik xs4all internet+telefonie start en het bevalt goed.Na eerst wat geworsteld te hebben met de Fritzbox(scheen gereset te moeten worden dus dat waren weer 11euro voor de helpdesk!)doet nu de telefoon het ook prima.
Alles werkt naar behoren maar toch zit ik met een klein probleempje:Ik gebruik de Speedtouch usb adapter voor draadloos internet.Gaat prima...alleen kom ik er maar niet achter hoe ik automatisch verbinding kan maken(bij opstarten).Ik moet nu via START->uitvoeren->Wireless Zero Configuration verbinding maken telkens als ik opstart.krijg het niet voor elkaar om dat te veranderen.Het zal wel weer een kleinigheidje zijn maar ik vind het nietAngry....kan iemand mij helpen?

bvd,Miranda
 
Wout
Vermoedelijk is bij de installatie van de usb adapter een eigen service geinstalleerd en zie je die terug rechts onder als icoontje bij de tijd?

Klop dit?
 
meijersm
Hoi Wout,
Het enige icoontje dat ik zie daar is het beeldschermpje die de draadloze verbinding aangeeft.Maar een icoontje van Speedtouch is er niet.
 
Wout
De wireless zero configuration is de service van windows zelf. Deze wordt vaak uitgezet omdat de fabrikant van de draadloze usb stick zijn eigen programma en service wil laten gebruiken.

Daar probeerde ik dus achter te komen of er zo'n service en programma is geïnstalleerd omdat die dan als icon in de taakbalk bij de tijd zit.

Je kunt ook nog even bij start programma's kijken.


Je hebt zelf al die wireless zero config gevonden, en vermoedelijk moet je die steeds handmatig starten om een draadloze verbinding ge kunnen maken.

Nu zijn er ook extra instellingen mogelijk, zoals automatisch starten. Heb je die wel ingesteld?
 
meijersm
yep...hij staat op automatisch..daarom vind ik het zo vreemd dat ik het toch steeds hadnmatig moet doen.
 
Wout
Dat betekend volgens mij dat er andere software is geïnstalleerd voor wifi.

Heb je de installatie cd? Probeer dan het volgende deinstalleer die wifi usb. Start opnieuw op, het systeem zal dan weer die usb vinden. Start nu niet de cd, maar laat het systeem naar drivers zoeken. Als het meezit zijn alleen de drivers geinstalleerd en niet de software. Nu werkt wireless zero wel naar behoren. (misschien nog eenmaal handmatig op automatisch starten zetten)
 
meijersm
Ik heb de adapter gedeinstalleerd maar hij werd na opstarten niet gevonden dus ik moest gewoon weer via de cdrom installeren(hij vind geen drivers)
Nah ja...dan maar handmatig...het went uiteindelijk wel.
Toch bedankt voor je hulp en uitleg
groetjes,Miranda
 
Wout
Het laat me niet los.

Als je nog zin hebt probeer dan dit eens.
Deinstalleren.

Sluit nu je pc/laptop op internet aan via een LAN kabel.

Ga naar de windows update site en laat naar nieuwe updates zoeken. Kijk nu of er bij hardware drivers staan voor je usb wifi.
 
meijersm
Ik kan de LAN kabel niet aansluiten,tenzij ik de hele boel omgooi en daar heb ik ff geen trek in.Heb toch de windows update gedaan,zonder succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'automatisch verbinding maken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Arris ViP kanalen zichtbaar maken Algemeen : 1 20 dec 2021
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
plex.server. geeft alleen maar indirecte verbinding bij vrijgeven poort 32400 op modem? Nieuws Server : 2 27 dec 2020
Geen verbinding 5Ghz Repeater met (oude) Apple apparaten Fritzbox : 7 31 mrt 2020
is het mogelijk om het wifi signaal kleiner te maken? Fritzbox : 2 07 dec 2019
Advertentie