obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
5Ghz netwerk bereikbaar, 2.4Ghz niet bereikbaar
Yrref
Goedemorgen, ik ben nieuw hier en hoop op tips en/of adviezen.

Sinds afgelopen weekend werkt mijn WIFI niet meer naar behoren.
Geen idee hoe het komt, ik heb niks veranderd.

Wat is er aan de hand.

De iPhone4 en Acer tablet van mijn dochter kunnen niet meer op het 2.4Ghz netwerk. Ook mijn Epson printer krijgt geen contact meer.
Als reden wordt door de apparaten wisselend vermeld dat het netwerk onbeschikbaar is of dat het wachtwoord onjuist is.
Deze apparaten herkennen geen 5Ghz netwerk.

Andere apparatuur bij ons zoals iPhone5 en 6, iPad2 en Samsung mobiel van mijn werk krijgen wel contact met netwerk, maar enkel alleen via de 5Ghz.
Op de 2.4Ghz krijg ik met deze apparatuur ook geen verbinding en krijg ik ook wisselend de melding 'wachtwoord onjuist' of 'netwerk onbeschikbaar'.

Ik heb een Fritzbox 7490.
Glasvezel.
iMac, TV, AppleTv zijn bedraad dus daarvoor gebruik ik geen WIFI.

Randapparatuur als Time Capsule en DS215j Synology NAS heb ik uitgeschakeld om te kijken of deze het netwerk stoorden, maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb gisteren met XS4all een klein uur aan de lijn gehangen.
Zeer behulpzaam, van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing.
Men gaat mij nu in een ultieme poging een nieuwe Frtizbox sturen.
Ik ben benieuwd of dit de oplossing is.

(Her)kent iemand dit probleem? En weet iemand de oplossing?

Hartelijk dank alvast.
 
Access
Eerst zou ik een softreset van de FB doen. Daarna checken of de encryptie voor wifi wel aanstaat en een nieuwe ssid en wachtwoord voor wifi kiezen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Yrref
Hartelijk dank voor je reactie!

De opties die je voorstelt heb ik met de medewerker van XS4all al doorlopen. Dat heeft niet geholpen. Gisterenavond nieuwe fritzbox binnengekregen. Ga vanochtend proberen deze te installeren. Hopelijk is dat de oplossing. Fingers crossed!

Mvrgr,
 
Access
En, werkt het nu?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Yrref
Ja! Na een paar uur aan de lijn te hebben gehangen met XS4all. We hebben echt van alles geprobeerd. Ik ben geen techneut, en toen ik op een gegeven moment aangaf dat ik ook nog steeds gebruik kon maken van mijn oude WIFi met het oude wachtwoord begon er bij de XS4all een lampje te branden. Wat bleek; mijn Time Machine zond het oude WIFI kanaal nog steeds uit (of hoe je dat ook noemt). Deze zorgde voor storingen en zorgde ervoor dat 2.4Ghz onbereikbaar was en enkel 5Ghz bereikbaar was. iPhone4, Acer tablet en Epson printer kunnen enkel op 2.4Ghz. Als ik de Time Machine van de stroom haalde verdween het oude netwerk van de radar en werkte alles weer naar behoren. Vreemd verhaal. Ik kan het niet beter uitleggen. Maar ik heb de Time Machine opnieuw geïnstalleerd op het huidige netwerk en alles draait weer als tevoren.

Mvrgr,
 
Access
Die kant gingen mijn gedachten ook al uit vandaar het advies in post 2 het ssid en wachtwoord te veranderen.

In elk geval mooi dat het opgelost is.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '5Ghz netwerk bereikbaar, 2.4Ghz niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie