obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Guidion drama
Macbookuser
Overgestapt van Vodafone naar XS4ALL. Alles ging perfect totdat een half uur voor de afgesproken tijd de monteur afbelt. Ik had speciaal vrij genomen. Guidion kan geen monteur regelen voor dezelfde dag. Dat de klant vrij genomen heeft is jammer. XS4ALL gebeld. Helpdesk wil graag helpen maar komt er bij Guidion ook niet doorheen. Na twee keer zelf gebeld te hebben naar Guidion komen ze met een afspraak twee dagen later. Een andere tijd kon niet, wel pas een week later. Terwijl op de site van Guidion staat dat er binnen 48 uur een monteur komt. Bij mij is van dinsdag 09:00 tot donderdag 16:30 ruimschoots meer dan 48 uur. Overigens zijn de tijden die Guidion geeft "richttijden". Standaard een half uur voor of na de afgesproken tijd maar het kan ook meer zijn. Ze verwachten van de klant maximale flexibiliteit, maar zelf zijn ze zo flexibel als een eiken deur. Ik heb dus maar zelf het glasvezel modem aangesloten (fluitje van een cent) en de Fritzbox geconfigureerd. De beschrijving die bij het installatie pakket zit is helemaal geschreven om zelf uit te voeren voor niet techneuten (waarvoor complimenten). Binnen een half uur was alles "up and running". Volgens Guidion duurt de installatie door de monteur (of "expert" zoals ze zelf zeggen) drie kwartier. Ik had bij het gesprek met de telefoniste van Guidion al aangegeven dat alles reeds aangelegd is (vaste netwerk kabel naar de tv, geen alarminstallatie o.i.d. aangesloten, vrije stopcontacten etc.). Toen de volgende dag de bevestiging per mail kwam van de gewijzigde afspraak van Guidion heb ik meteen gebeld om de afspraak te annuleren. De telefonist wilde ook nog weten wat de reden was.... Mijn advies aan XS4ALL is om zo snel mogelijk afscheid te nemen van Guidion. Ik ben niet de enige, want ik hoor veel mensen om me heen met klachten over Guidion.
 
Access
Bedankt voor het posten van je ervaring.
Inderdaad lees ik veel klachten over het niet nakomen van afspraken. Trouwens dat betreft niet alleen Guidion.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BimBam
Tenzij je echt een leek bent m.b.t. het configureren van een modem/router is het zelf installeren relatief eenvoudig met de handleiding in de hand. Ik heb zelf mijn oude 7170 vervangen door de 7490. En de meeste Fritz Boxen hebben een schat aan mogelijkheden...
Een paar jaar terug heeft mijn niet meer zo jonge buurman internet + VoIP laten installeren door Guidion. Ik had het voor mijn buurman kunnen doen maar gezien de "ingewikkelde" infrastructuur van zijn telefoonaansluitingen binnenshuis (inclusief alarmtoestellen met lichtsignalen want mijn buurman is bijna doof) zag ik er tegenop.
De Guidion medewerker is urenlang bezig geweest maar heeft alles keurig en succesvol geïnstalleerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Guidion drama', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
BVDSL & Guidion Klacht over XS4ALL : 16 10 okt 2019
Drama overstap en installatie Klacht over XS4ALL : 1 05 feb 2015
GUIDION monteur komt niet opdagen Klacht over XS4ALL : 6 24 jan 2013
DRAMA INTERNET XS4ALL Algemeen : 5 01 mrt 2011
verhuizen, het begin van een drama Klacht over XS4ALL : 3 13 dec 2010
Advertentie