obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met het instellen van het modem
 Onderwerp afdrukken
FritzBox 7490 en request timed out
jasper
De FritzBox 7490 heeft 4 GB lan poorten voorzien van de laatste firmware. De eerste poort is voor de glasvezel en de overige 3 gebruik ik voor andere devices.

Ik heb mijn computer op zolder aangesloten via een PowerPlug Devolo 1200+ en aangesloten op LAN4. Soms valt mijn verbinding weg want dat schijnt vaker voor te kunnen komen met Powerlines. Als ik ga pingen naar de Fritzbox dan zie ik inderdaad af en toe willekeurig een"request timed out" verschijnen.

Maar... als ik de kabel verwissel van LAN4 naar LAN2 dan zijn de problemen opgelost en zijn er ook geen "request timed out" meer te zien. Na wat verder testen blijkt ook LAN3 net als LAN4 "request timed out" te genereren.
De network settings zijn voor allen gelijk (allen op Power Mode)

Mijn vraag is: kan het zo zijn dat er verschillen bestaan tussen de LAN poorten?
 
Access
In principe niet, maar het blijft elektronica. Een iets te lage lage spanning kan dit soort problemen veroorzaken.

Verder kun je kijken in de router of er iets van QOS (quality of service) wordt gebruikt of dat bepaalde poorten prioriteit krijgen of iets dergelijks.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jasper
Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels ook contact gehad met AVM en hun mijn support data gestuurd. Er is inderdaad verschil tussen de poorten. Uiteindelijk was dit het antwoord:

----
ik heb de informatie ontvangen, dat LAN 1 en LAN2 georganiseerd zijn en LAN 3 met LAN 4.
De oorzaak wordt vermoedt met een interoperabiliteit probleem met de LAN poort van Devolo en de LAN poorten van de FRITZ!Box in Power Mode, daarom werkt het ook, als de LAN3 en LAN4 op Green Mode staan. Dan verbind de Devolo alleen met de LAN poort 2, zodat het opgelost is. Iets anders kan ik je helaas niet aanbieden.
----
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FritzBox 7490 en request timed out', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Nest Mini (2nd gen) en Fritzbox 7583 Fritzbox : 1 28 sep 2021
Advertentie