obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
WebTV op vakantie adres
stefb
Recentelijk heb ik het nog eens aan XS4ALL gevraagd maar WebTV kun je alleen maar ontvangen op/via je eigen netwerk.
Klopt dat, en zo ja, dan is dat een beetje armetierig, vind ik, want bijna alle grote providers zoals Ziggo hebben webTV die je ook op je vakantie adres kunt ontvangen.
Valt me een beetje tegen van het zo geroemde XS4ALL.Frown
 
Access
Ikzelf heb geen xs4all, maar het zou me niet verbazen dat xs4all webtv alleen via het eigen netwerk beschikbaar maakt. Heel recent is Caiway over stag gegaan en is multiscreen ook via ander internet toegang te zien. Ziggo heeft dit al langere tijd.

Je kunt het oplossen door gebruik te maken van een vpn verbinding. Tenminste als je router dat ondersteund. Mijn Asus RT-AC87U kan dat wel, en zo kon ik voorheen toch die multiscreen app gebruiken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lsluijter
ik gebruik een VPN verbinding naar mijn FritzBox thuis om binnen mijn home netwerk te komen. Zo kan ik waar ook ter wereld bij mijn gegevens en camera's, zonder mijn schijven en camera's rechtstreeks aan internet te hoeven hangen. En ook WEBTV werkt dan.
 
Access
@lsluijter bedankt voor de bevestiging dat WebTV werkt met een VPN verbinding.

Zou je ook uit kunnen leggen hoe je dat gedaan hebt in de FritzBox?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
lsluijter
in de FritzBox heb ik niets speciaals ingesteld voor webtv.
Gewoon de standaard VPN gebruiken van de FritzBox, dat ik destijds heb ingesteld op een 7390, en later geïmporteerd op 7490.

Op de avm.de website staan de instructies, en waarschijnlijk in dit forum ook wel.

Als clients gebruik ik Android en Ubuntu (Cisco IPSec VPN). Er zijn ook instructies om VPN client op windows te configureren.

Op het moment dat je de VPN verbinding hebt opgezet lijkt het alsof je thuis bent. Je krijgt een lokaal IP adres, en het internet IP adres is je normale XS4ALL adres.
WebTV denkt dat je thuis bent.
 
Yobotje
Hallo, ik ben me aan het verdiepen in het opzetten van een VPN verbinding voor mijn W10 pc en  iPhone en  iPad. Mijn Nas en camera wil ik via vpn bereiken.
Via de Engelstalige manual van mijn 7390 kom ik er niet helemaal.
Alsof ik een nieuw ip adres voor de Apple devices moet kiezen terwijl ze nu ieder een vast ip adres hebben ergens in de x.x.x.30?
Ook zou ik mijn router toegankelijk moeten maken vanaf internet?
Ik begrijp dat ik in de 7390 vpn kan activeren en ook in de Apple devices maar hoe gaat dat in de w10 pc?
Ik hoop dat je me enigszins op weg wilt helpen om deze betere beveiligde verbinding toe te kunnen passen.
Groet, Theo
Groet, Theo
 
budapest
Beste leden,

Ik heb een vraag...

Ik woon in het buitenland, en zou graag Nederlandse tv willen kijken.

Nu is het zo dat ik hier niet de mogelijkheid heb om een schotel te kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dan ook, wie van jullie zou tegen een kleine vergoeding een VPN accountje op zijn/haar Fritz aan wil maken, zodat ik hiermee via de WebTV app op mijn tablet, met HDMI kabel naar mijn tv, toch online Nederlandse tv kan kijken?


Wie oh wie...

Groetjes, uit het mooie Budapest

En naast de kleine vergoeding, ook een gratis sightseeing tour door Budapest wanneer u toevallig in de buurt komt tijdens uw vakantie!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WebTV op vakantie adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
XS4ALL WebTV TV Problemen : 5 23 sep 2018
Geen RTL Duitsland via app en WebTV Klacht over XS4ALL : 2 05 nov 2017
WebTV en Silverlight TV Problemen : 17 11 jul 2017
Ip-adres veranderen? Algemeen : 2 19 mei 2017
VPN account tegen vergoeding voor WebTV Basispakket : 2 24 nov 2016
Advertentie