obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
kblokland
14 dagen geleden begaf mijn 7369 het. Binnen twee dagen een 7581 in huis, maar gelijk ook DECT problemen: handsets (3 x Fritz!Fon MT-F en 3 x Fritz!Fon M2) willen niet registreren of verliezen hun registratie na enige tijd weer. Met de 7369 werkte dit feilloos.
Na veel heen en weer gemail en bellen, vorige week vrijdagavond langdurig met Tim de Goede van Xs4all aan de telefoon gezeten (GSM). Uiteindelijk alle 6 DECT toestellen aan de praat gekregen. Dat bleef tot zondagavond, dus 2 x 24 uur, toen plots een toestel geregistreerde. Sinds die tijd alles verder stabiel. Maar ik durf momenteel niet het zesde toestel opnieuw aan te melden. Heb nog wel een analoog toestel op een vaste lijn aangesloten.
Kreeg vandaag een enquete mailtje of de service desk haar werk goed had gedaan. Ik begreep hier uit dat men dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Dat heb ik dus maar gelijk de kop ingedrukt. En nu maar afwachten of het echt een firmware probleem is of dat het toch instabiele hardware componenten zijn.
 
hansvandermeer
Hier meer van hetzelfde. Eenmaal de Fritz dect telefoon verbonden 1x een "spontane" uitval nadat de FB opnieuw moest verbinden met XS4all. Als om welke reden dan ook de FB7581 moet herstarten is gelijk de dect koppeling weg. Opnieuw koppelen, al dan niet met de standaard code 0000, kost vaak een aantal pogingen.

Middels email contact gaf XS4all aan niet bekend te zijn met dit probleem. Vanuit de FB AVM gemeld wat er fout gaat maar die hebben nog niet gereageerd.

Ik hoop dat e.e.a. is opgelost bij de volgende FW update.
 
Gondelier
Heb vandaag de 3e Fritz!Box 7581 binnen gekregen.
Ik ben pas bijna een maand bezig om alles netjes werkend te krijgen.
Alles met de oude en nieuwste firmware 6.54
5 x FritzDect 200, werkt niet Sad
2 x FritzFon C4, werkt niet Sad
1 x FritzFon MT-F, werkt niet Sad
2 x Fritz Repeater 1750E werkt niet Sad
Telefoon forwarding werkt ook niet, eenmaal aangezet gaat nooit meer uit..
Alles met de aller laatste firmware.

Diverse .TXT bestanden opgestuurd naar AVM, maar wij hebben ons contract bij XS4ALL en niet bij AVM.
Wachten op nieuwe firmware, waarschijnlijk 1e kwartaal '17 ?? Moet ik daar op wachten.

Ook xs4all komt je met niets tegemoet. Abo met 1 jaar verlengt, ja en nu ??
Het is gewoon treurig.
 
guido66
Ik heb dezelfde problemen. Als dit niet binnen een maand middels een update is opgelost, eis ik een andere box met vergelijkbare specificaties die dit probleem niet heeft (bv. 7490).

Ik krijg altijd wel 1 van mijn MT-Fs aan de gang, maar nooit alle 3 tegelijk.

Mijn 1750e werkt trouwens wel goed, na 3 pogingen waarbij de 7581 telkens crashte. Ook mijn 300e repeater doet het gewoon goed. Beide zijn bekabeld op de 7581 aangesloten.
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
Gondelier
Iets eisen kan altijd, alhoewel ik ook al geeisd heb. Maar volgens de HD hebben ze geen 7490 meer !! ( als dit de waarheid is )
Als een Dect MT-F wel werkt, zoals ook bij mij, start dan de 7581 opnieuw op dan is ook deze DECT na de opstart de basis kwijt en moet deze weer opnieuw geinstalleerd worden. 2 of meer dects zijn zeker niet te installeren.
De dect's 200 zijn helemaal niet te installeren. Zie ook mijn eerder schrijven van vandaag.
 
grave
Ik heb inmiddels de 5490 gekregen met een NTU voor glas naar glas alleen de grond plaat
Was niet geschikt. Volgens xs4all zou ee Guidon monteur dit wel kunnen oplossen met een kit , denk dat ze siliconen kit bedoelden want ook guidion kon dit niet oplossen. Reggefiber een nieuwe grondplaat geplaatst zodat dit paste maar nu problemen dat het modem vast loopt zodra je een groot bestand wilt downloaden. Dan gaat tv haperen en krijg je niks meer gedownload totdat je de verblinding verbreekt en opnieuw verbinding maakt. Met normaal surfen hangt het modem zich 2-3x per uur op. Weer guidion monteur gehad krijg ik een modem die niet eens 5ghz ondersteund terwijl ik een 500/500 verbinding heb. Monteur had weinig tijd en xs4all zou contact met me opnemen een dag later om dit op te lossen. Nog geen 10 min na dat monteur vertrokken was had ik heen beeld meer. Alleen maar haperende tv. Inmiddels 3 dagen verder, nog steeds geen fatsoenlijk modem dat ik kan gebruiken. Ik had echt een hele hoge pet op van xs4all en was echt een fritzbox fan maar ze kunnen mij tot op heden geen fatsoenlijk modem leveren waar een firmware op zit wat niet vast loopt of waar dect wel op werkt. Het klinkt erg maar verlang eigenlijk weer naar KPN met een kut experiabox.
Avm reageert gewoon dat ze het probleem niet kennen en of je weer even je serienummer van de FB, 500 resets, 200 fabrieksinstellingen en 150 logbestanden kunt mailen... HELP!!!
 
gait
Dit lijkt nergens op. XS4All scheept z'n klanten op met een 7581 (int'l versie) met disfunctionele DECT, terwijl de 7580 (D-A-CH versie) nog niet eens leverbaar is.
 
HWteE
Bij AVM wordt er kennelijk wel degelijk aan de DECT functionaliteit van de 7581 gesleuteld.

Zojuist heb ik wederom een goed verborgen verrassing in de Support Data aangetroffen. Zie hieronder.
Het heeft er zo veel van dat sneaky updates worden uitgevoerd zonder nieuwe firmware te releasen.

Als dat zo door gaat, dan kunnen XS4ALL Helpdesk en AVM Support met een stalen gezicht beweren dat er geen DECT problemen zijn geweest. En dat wij met z'n allen spoken hebben gezien.

Overigens blijf ik het heel vreemd vinden dat de nog niet leverbare 7580 al firmware versie 06.80 heeft en onze (te vroeg uitgerolde?) 7581 nog op 06.54 blijft steken.



Fragment uit Support Data bestand:

##### BEGIN SECTION UpdateErrorLog [ update error log ]
Connecting to download.avm.de (213.61.47.146:80)

dect_update_pp4.txt 100% |*******************************| 1109 0:00:00 ETA
--
##### END SECTION UpdateErrorLog
##### BEGIN SECTION UpdateOutLog [ update out log ]
Prüfe: lesen vom USB Stick
/sbin/start_dect_update.sh[10495]Sadread) found Mount Device: /dev/sda1
/sbin/start_dect_update.sh[10495]Sadread) found Mount Point: /var/media/ftp/VistaPEv12RC1
NON RELEASE: Verwende lokalen filenamen=./dect-03.01-avme-en-031.image
/sbin/start_dect_update.sh[10495]: found Mount Point /var/media/ftp/VistaPEv12RC1
Versuche DECT Update per JUIS zu holen ...
HW: 03.01 Version: 03.12 IPUI: 045630285660 Lang: en
Found=true DownloadURL=http://download.avm.de/dect/0301/p15/03.01.03.67.avm.en.upd Version=3.67 Priority=1 InfoURL=http://download.avm.de/dect/0301/p15/info.txt InfoText= CheckInterval=168
RETURN STRING: file signed:3.67
--
##### END SECTION UpdateOutLog
 
gait
HWtE,

Waarom denk dat dit over DECT functionaliteit gaat?
In de release notes (de tekst onder de InfoURL) komt het woord DECT niet voor, het lijkt slechts over de AVM handsets te gaan.

gait
 
HWteE
Gait,

Heb ik inhoudelijk niet diepgaand uit geplozen.
Het lukte me niet om de exacte herkomst en inhoud van

dect_update_pp3.txt (eergisteren)
dect_update_pp4.txt (vandaag)

te achterhalen.

Duidelijk is wel dat er in het verborgen DECT gerelateerde dingen gebeuren.

AVM en de inhoud van info.txt bestanden is in mijn beleving geen gelukkige combinatie.

Ik zal m'n bevindingen eerdaags afstemmen met XS4ALL en AVM. Wellicht levert dat verduidelijking.

HWteE
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie