obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
frankfur
Vóór de kerstdagen had ik hetzelfde probleem met het nieuwe modem 7581, 14 dagen zonder telefonische (DECT) bereikbaarheid. XS4ALL Helpdesk zei dat het aan AVM lag, maar AVM zei het probleem niet te kennen (!) en vroeg om uitvoerige data voor een diagnose. Van het kastje naar de muur....

Wie schetst onze verbazing dat op 25/12 de telefoonverbinding spontaan ging werken, wij hadden er zelf niets aan gedaan en ook niet de uitvoerige data naar AVM opgestuurd wegens tijdgebrek.
Weer contact met AVM om dit te melden, men zei dat AVM niets gedaan had....
Wil AVM niet toegeven dat dit hun probleem was?

In ieder geval zijn wij uit de brand, maar ik kan niemand met een advies helpen omdat het herstel "spontaan" tot stand gekomen is.
 
GladiusMaximus
Altijd al ellende geweest met Fritzbox.
Na de Thomson Speedtouch ST780WL, waarmee ik kon lezen en schrijven, moest ik gedwongen overstappen naar de Fritzbox. Eerst een 7340. Dect was rampzalig, alleen wat basic modellen en basic functionaliteit werkte nog enigszins. Na ook nog eens geconfronteerd te zijn met wegvallende connecties, kreeg ik een 7360.
Weliswaar geen wegvallende connecties meer, maar Dect was ook daarmee nauwelijks werkbaar. WiFi was ook al geen succes vanwege weinig krachtig signaal/bereik.
De 7360 gebruik ik nu alleen als modem en DHCP-server. Voor mijn Gigaset Dect toestellen hangt er een Gigaset N300A IP basisstation (van 50 euro) in mijn netwerkwerk, waarop de vaste telefoonlijn van KPN binnenkomt en waarmee VOIP wordt uitgebeld. Probleemloos, al jaren. Voor Wifi gebruik ik een Linksys E4200, ook al jaren zonder problemen.
Voor Fritzbox hoef je niet op ondersteuning te rekenen. Van AVM krijg je alleen onzinnige antwoorden als ze al reageren. Bij XS4all kunnen ze alleen wat elementaire hulp verlenen.
We kunnen alleen hopen dat XS4all die rommel van AVM er uit gooit. Er zijn zoveel kwalitatief betere apparaten op de markt. Waarschijnlijk hebben ze een langdurig contract met AVM. Kan me namelijk niet voorstellen dat de technici bij XS4all blij zijn met dit spul.
 
grave
Vandaag ook weer contact gehad met AVM ivm de 7581 , volgens hun komt het kennelijk alleen sporadisch voor dat de dect niet werkt en zeker niet bij alle klanten. Wel gek dat de 2 modems die ik gehad heb beide de dect niet aan de praat te krijgen is. Kennelijk zijn ze er nog niet uit en is een update ook niet iets wat we op korte termijn kunnen verwachten. Jammer dat ik extra naar xs4all overgestapt ben omdat ik dan een fritzbox zou krijgen, nu vraag ik me af wat ik het beste zelf kan aanschaffen om
A stabiele wifi voor mijn 500/500 glas
B stabiele tv , dus geen geluid sync problemen
C dect zou fijn zijn (eigen sip account)

Liefst met zo min mogelijk apparatuur en iets wat de 500/500 verbinding met gemak kan afhandelen.
 
kblokland
Bijgaand een deel van mijn correspondentie met AVM.
+++++++++++++++++++++++++++
Thema:
dect toestellen (3xM2 en 3xMT-F) zijn niet nauwelijks te installeren

Detaillierte Beschreibung:
Gisteren (13/12/16) fritz.box 7581 geïnstalleerd ter vervanging van een defecte 7369. Pogingen om ook de dect toestellen aan te sluiten waren meestal zonder succes, of verloren hun registratie na korte tijd. Het maximale resultaat was 3 MT-F toestellen tegelijkertijd aangesloten en redelijk functioneel. De pogingen die mislukten leiden wel tot entries in de Fritz!Box, maar waren vanaf de handset niet functioneel. Daar bleef de mededeling "Search for Base" staan.
Alle mogelijke oplossingen die op de website worden aangeboden leidden niet tot positief resultaat. WAT NU???
Van xs4all begreep ik dat zij al meer 7581 systemen hebben met dit probleem.
+++++++++++++++++++++++++++
Beste Jürgen,

Gisteravond na het versturen van onderstaand e-mail heb ik nogmaals geprobeerd handsets te registreren en tot mijn verbazing lukte het om in totaal 5 sets (3 x MT-F en 2 x M2) geregistreerd te krijgen. De zesde (een M2) wilde niet. Maar het duurde niet lang, toen ik zo rond middernacht de handsets weer op hun lader wilde plaatsen, bleken alle registraties weer te zijn verdwenen. Voor de zekerheid heb ik vanochtend weer Support Data gegenereerd. (zie bijlage).

Gezien het steeds wisselende wel/niet functioneren begin ik zo langzamerhand het idee te krijgen dat ik te maken heb met instabiele hardware, iets met de DECT zender/ontvanger. Wij zitten door deze problemen al meer dan anderhalve week zonder telefoonverbinding. Ik dring daarom aan op een snelle vervanging van deze Fritz!Box.
+++++++++++++++++++++++++++
Beste Jürgen,

Ik begrijp dat het lastig is om te voorspellen wanneer er een oplossing gevonden zal worden. Echter, gezien de aard, omvang en consequenties van het probleem verwacht ik wel enige prioriteit bij het oplossen hiervan.
+++++++++++++++++++++++++++
Tot op heden heb ik nog geen oplossing voor het probleem gezien, anders dan “wachten op nieuwe firmware”. (maar tot hoe lang?) Geen enkele indicatie dat een update het probleem ook daadwerkelijk zal oplossen. Zelfs geen aannemelijke indicatie dat het probleem in de firmware zit.
+++++++++++++++++++++++++++
Goedendag meneer Blokland,

helaas heb ik geen andere oplossing als: wachten op nieuwe Firmware.
Het spijt mij, en ik begrip heel goed, dat deze oplossing voor U niet het gewenste is.
Maar ik kan op dit moment alleen herhalen: Wij werken met spoed an een oplossing, als
deze oplossing bekend is, zal hiervoor direct een Update voor U FRITZ!Box uitgebracht worden.
+++++++++++++++++++++++++++
Beste Jürgen,

Nog de beste wensen voor 2017. En wat is er mooier om het nieuwe jaar te beginnen met een hotfix voor alle 7581 gebruikers?

Uit je email concludeer ik dat AVM tot de conclusie is gekomen dat het geen (instabiele) hardware probleem is, maar het een programmeer fout betreft? Dan is de uitrol van deze firmware te plannen en en kan er een uiterste datum genoemd worden wanneer dit zal gebeuren. Mooier zal het nog zijn als er een hot fix uitgebracht zal worden. Dat lijkt mij met zo'n essentieel probleem bij een belangrijke groep gebruikers nog eerder de oplossingsrichting.
+++++++++++++++++++++++++++
Goedendag meneer Blokland,

ook U een mooi en gezond 2017 toegewenst.
Ik kan mij alleen herhalen, en datum voor het
update kan ik U op dit moment niet noemen.
Hier wordt er met spoed aan een oplossing gewerkt,
maar een tijdstip is nog niet genoemd.
+++++++++++++++++++++++++++

CONCLUSIE: HET KAN DUS NOG WEL EVEN DUREN!!
 
grave
Ik snap niet dat ze geen plan B hebben bij xs4all, een modem dat wel werkt. Je kunt toch geen auto verkopen en dan zeggen sorry dat de versnellingsbak nog niet werkt maar er word aan gewerkt.. Dat ze dit modem nog uitleveren, vroeger met de 7490 liep alles gesmeerd.. Verkopen ze nog gewoon overal snap niet dat ze dat niet kunnen leveren.
 
Gondelier
Hr. Blokland,
Zoals door U omschreven zit ook ik in dezelfde schuit.
Ben al v.a. 3 december jl aan de gang met XS4ALL en AVM over de 7581.
Hier staan op dit moment,
3 (drie) Fritzboxen 7581 die niet werken alle 7581ers.
3 (drie) Fritz dect telefoons die niet werken op alle 7581ers.
5 (vijf) Fritz dect200-ers die niet werken op alle 7581ers.
2 (twee) Fritz repeaters 1750E die niet werken op alle 7581ers.
1 nas die niet benaderbaar is met de 7581ers.
Diverse log .TXT bestanden opgestuurd, antwoord terug ja 7581 is defect ??
IK HERHAAL, AL VANAF 3 december 2016 ben ik al bezig.
Mijn stommiteit is geweest dat ik mijn OUDE FRITZBOX op dezelfde dag van aankomst van de 1e 7581 heb teruggesuurd naar XS4ALL.
Ik heb de indruk dat zowel xs4all als avm-Duitsland het helemaal geen barst kan schelen. XS4ALL heb ik gevraagd om ons een 7490 te sturen i.p.v. de 7581, maar volgens de HD hebben ze die niet meer !! Ik heb nog een keer gebeld en toen wilden ze nog wel een 4e 7581 sturen, maar ik heb daarvoor bedankt, ik ga mijn inboedelverzekering niet verhogen voor xs4all. Op het moment heb ik dus geen volledig pakket van XS4ALL. Momenteel ben ik aan het kijken of ik XS4ALL kan houden aan de lev.voorwaarden en dit als wanprestatie kan laten beoordelen door derden. Wij hebben een afspraak met XS4ALL en niet met AVM.
 
kblokland
Wellicht de Consumentenbond er eens op wijzen dat niet of slecht werkende modems ook tot storingen gerekend moeten worden. Misschien dat het "minste storingen" reclameverhaal dan wat genuanceerd kan worden. Als het niet rechtstreeks bij AVM kan, dan maar via Xs4all: de druk opvoeren.
 
grave
Zou er nou niemand bij Avm zitten die denkt ik pak eens een 7581 en een fritz fon en ga eens kijken of ik het aan de praat krijg. Gisteren nog maaar eens een nieuwe dect 200 gekocht en de nieuwste c5 maar ook weer niks. Zou ook eens fijn zijn als xs4all eens zou reageren op het forum. Denk dat ik maar eens een ingebrekestelling ga sturen want met die afwachtende instelling kan het nog wel even duren. Snap dat xs4all geen update uit de hoed kan toveren maar hun zijn uiteindelijk wel verantwoordlijk voor de geleverde producten/diensten.
 
gait
Wat een soap is dit.

@AVM_NL schreef mij op Twitter:

"Wij weten, dat niet iedereen dit DECT probleem heeft. Geloof het gewoon, maar vervelend is het allemaal."

Ik geloof AVM niet.

Want geen DECT probleem wil ook zeggen: DECT wordt niet gebruikt.
En verder: hoe kan AVM dit nou weten?
Zit er spyware in die doosjes, spyware zonder bugs? ;-)

Maar als DECT wel probleemloos werkt dan zou de oorzaak van het onderhavige probleem nog in een slechte batch hardware kunnen zitten.
Daar helpt dan geen firmware update tegen.
 
poehoes
Hoi,

Ik had ook problemen met de Fritz!box 7581 en DECT.

Allemaal verdwenen toen ik scheduling van de Fritz!Box (dus dat hij 's nachts in de standby gaat) en de Eco-modus van DECT had uitgezet!

Misschien heeft iemand hier wat aan Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie