obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 en DECT
HWteE
Hieronder de email reactie die ik vanochtend van XS4ALL ontving:

Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan problemen te hebben met de DECT functionaliteit op de Fritz!Box 7581. Erg vervelend om te lezen en begrijpelijk dat u graag meer duidelijkheid vraagt over een aankomende update.

Helaas is het voor mij nog niet mogelijk om u een datum te geven waarop er een nieuwe firmware voor de Fritz!Box uitkomt. We zijn wel druk bezig om samen met AVM de problemen op te lossen.

In de gespreksgeschiedenis kan ik zien dat u eerder contact heeft opgenomen met onze helpdesk en de handsets al heeft gereset en mijn collega support files van u heeft gekregen. Dus deze stappen hoeven we niet nogmaals te herhalen.

Helaas is het niet mogelijk voor mij om u een Fritz!Box 7490 op te sturen. Deze leveren we namelijk niet meer uit. De Fritz!Box 7581 is namelijk ook de vervanging voor de Fritz!Box 7490.

Ik zal u dus voor nu moeten vragen om geduld. Ik snap dat u graag snel een oplossing ziet, maar tot het uitbrengen van een nieuwe firmware kan ik u deze helaas niet geven.

Vriendelijke groet,

Technische Helpdesk
 
Gondelier
@poehoes,
Wilt U hier misschien vertellen wat U precies gedaan hebt en wat voor Dect's U hebt aangesloten ??
 
Gondelier

Quote

HWteE schreef:

Hieronder de email reactie die ik vanochtend van XS4ALL ontving:

Beste,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan problemen te hebben met de DECT functionaliteit op de Fritz!Box 7581. Erg vervelend om te lezen en begrijpelijk dat u graag meer duidelijkheid vraagt over een aankomende update.

Helaas is het voor mij nog niet mogelijk om u een datum te geven waarop er een nieuwe firmware voor de Fritz!Box uitkomt. We zijn wel druk bezig om samen met AVM de problemen op te lossen.

In de gespreksgeschiedenis kan ik zien dat u eerder contact heeft opgenomen met onze helpdesk en de handsets al heeft gereset en mijn collega support files van u heeft gekregen. Dus deze stappen hoeven we niet nogmaals te herhalen.

Helaas is het niet mogelijk voor mij om u een Fritz!Box 7490 op te sturen. Deze leveren we namelijk niet meer uit. De Fritz!Box 7581 is namelijk ook de vervanging voor de Fritz!Box 7490.

Ik zal u dus voor nu moeten vragen om geduld. Ik snap dat u graag snel een oplossing ziet, maar tot het uitbrengen van een nieuwe firmware kan ik u deze helaas niet geven.

Vriendelijke groet,

Technische Helpdesk


Mij is medegedeeld dat de FW-update voor de 7581, waarschijnlijk in het 1e kwartaal van 2017 komt. Daar hebben we wat aan SadSad
 
grave
Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad
 
fuzzybear

Quote

grave schreef:

Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad


Dan is het not erger dat ze iets ontwikkelen waar hun eigen product (lees Telefoon) niet mee werkt. Ik geloof niet dat dit sporadisch voorkomt als ik alle berichten hier op deze forum leest en de mensen bij AVM_NL zijn niet op de hoogte van hun eigen problemen als ik hun reactie leest.
 
Gondelier

Quote

fuzzybear schreef:

Quote

grave schreef:

Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad


Dan is het not erger dat ze iets ontwikkelen waar hun eigen product (lees Telefoon) niet mee werkt. Ik geloof niet dat dit sporadisch voorkomt als ik alle berichten hier op deze forum leest en de mensen bij AVM_NL zijn niet op de hoogte van hun eigen problemen als ik hun reactie leest.


Lees ook mijn bericht van 4 januari 2017 00:07 uur.
 
fmrama
Het kanaalwisselen had ik ook last van. Ik heb daarvoor op de pagina, bij extra instellingen onder de kanalen de vinkjes weggehaald. Daarna werkte het wel.
Ik heb wel dat de fb na ca 5 dagen herstart. Ik ben hiervoor met avm in contact.
 
HWteE

Quote

grave schreef:

Volgens xs4all zou dit probleem zich alleen voordoen met dect van Avm zelf, iemand ervaring met andere merk dect toestellen ? Heb ook last dat 5ghz soms wel soms niet werkt en dat je kanaal handmatig op bv 6 zet en deze gewoon op 1 blijft uitzenden. Half Duits half Engels zie ik ook veel voorbij komen. Gelukkig spenderen ze wel veel tijd bij Avm aan het ontwikkelen van beta versies voor de 7490 die vervangen word door de 7581 ? Sad

Mijn ervaringen betreffen een mix van FRITZ!Fon MT-F, FRITZ!Fon C5, een oude Siemens Gigaset en enkele FRITZ!DECT 200 stekkers. Alles was samen werkend op de oude vertrouwde 7340.

De telefoontoestellen zijn als een lot uit de loterij na diverse pogingen soms succesvol te registreren. Met de FRITZ!Fons kan dan soms niet, soms wel ook nog worden gebeld. De Gigaset heb ik wel geregistreerd, maar niet werkend gekregen. Geen beltoon, geen kiestoon, maximaal wat gekraak. Hoe dan ook verliezen ze allemaal hun connectie binnen minuten tot enkele uren of bij een eventuele herstart van de 7581.

De FRITZ!DECT 200 stekkers heb ik op de 7581 op geen enkele manier werkend gekregen.

Van de AVM analisten krijg ik nu de vraag of die situatie anders is na een factory reset van de 7581 en als er geen LAN, USB of Wifi aansluitingen zijn. Alsof de 7581 bedoeld is sec een DECT basis station te zijn!?! Ik dacht dat ik een alles-in-één modem/router van XS4ALL had gekregen. Of dachten ze bij AVM dat ik een collega van hun eigen interne testteam was?
 
poehoes
Ik heb dus een FritzBox 7581, de FRITZ!Powerline 1000E, en twee dect-telefoons, de FRITZ!Fon M2, en de FRITZ!Fon MT-F.

In de FritzBox heb ik onder Dect/Base Station/Radio Field Strenght/Dect Eco Mode uitgevinkt (cq niet aangevinkt).
En onder Wireless/Schedule/Enable Wireless LAN Schedule is ook uitgevinkt.

Daarvoor had ik continue problemen met beide FritzFon-toestellen. De M2 deed het soms nadat ik Eco Mode had uitgezet, maar de MT-F wilde vaak niet registreren, en als hij registreerde was hij binnen een minuut het base staion weer kwijt.
Nadat ik het wireless lan schedule had uitgezet wilden ze beiden meteen registeren, en nu werken ze al een paar dagen achter elkaar.

Suc6

PS. Firmware FRITZ!OS: 06.54
Radio channel 52 (automatic)
Language English
Regional Netherlands
Geen FON, alleen Dect
Gewijzigd door poehoes op 05 januari 2017, 23:31
 
Gondelier
Ik ga het proberen !!
Jullie zal ik op de hoogte houden !!

19:50 uur, ook bij mij werkt de tip van poehoes niet.
Ook niet als je de 7581 na het instellen opnieuw opstart.
Gewijzigd door Gondelier op 04 januari 2017, 19:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 en DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie