obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7581 VPN Probleem
vince68
Heb onlangs een nieuwe fritzbox 7581 ontvangen, probeerde daarop de VPN functionaliteit werkend te krijgen.
Hoewel het lukt om de functionaliteit aan te zetten, en het zelfs lukt om de VPN verbinding op te zetten (vanaf mijn laptop en telefoon) lukt het vervolgens niet om sites buiten het interne netwerk te bereiken.

Geen enkele website is te bereiken en ping timed out. Dit lijk een routerings probleem maar niet iets dat via de webinterface kan worden aangepast. AVM gemailed en die wisten van niets, wacht al sinds 23 december op antwoord na dat ik ze de log files van mijn modem gestuurd had.

XS4ALL kan via de helpdesk geen ondersteuning leveren, ze hadden het probleem wel al eerder gehoord.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en reeds opgelost?

grt

vincent
 
jurgen
Hier exact hetzelfde probleem met de 7581 en VPN, maar tot mijn verbazing lees ik dat jij te horen kreeg dat het probleem niet bekend was bij AVM terwijl ik sinds 23 november jl. een support ticket heb lopen rechtstreeks bij AVM over dit onderwerp.

Tot op heden geen uitsluitsel anders dan de helpdesk van XS4All die verzoekt om te wachten tot de firmware update die waarschijnlijk eind januari komt.

Klinkt helaas allemaal vaag en het lijkt erop dat nu voor de 2e keer een modem te vroeg is gelanceerd (hiervoor de 7369) waardoor het normaal geachte kwaliteitsniveau van modem en provider niet gehaald wordt.

Hopelijk lezen de beide partijen mee en zorgt dat voor een hogere prioriteit om eerst de basis functionaliteit werkend te krijgen voordat er weer allerlei toeters en bellen worden toegevoegd

Jurgen Fontijn
 
Ferry1
Ik heb gisteren de VPN functionaliteit van mijn Fritz!Box 7490 geconfigureerd. Op een 2 telefoons, een android en een een iphone. Op de android zijn interne adressen niet te benaderen maar maar externe wel, op de iphone is het exact andersom en zijn interne adressen wel te benaderen maar externe niet.

Ik ben benieuwd of de firmware update dit ook oplost, wat ik vind het een vaag probleem.
 
Labzwans
Hoi,

Ik heb sinds juli 2016 een Fritz!box 7369 van XS4ALL en daarin heb ik zonder veel moeite een VPN verbinding werkend gekregen vanuit mijn Macbook pro, mijn iPad en mijn iPhone.
Ik kwam de volgende pagina tegen:

https://www.mundhenk.org/blog/fritzbox-openwrt-vpn

Op basis daarvan lukte het eigenlijk vrij gemakkelijk. Terwijl in de tekst over een andere Fritz!box (7390 of zo) wordt gesproken.
Kijk maar eens of jullie er wat aan hebt...

suc6!
 
Leks
Same here.

In december 7581 gekregen ter vervanging van 7360. Op oude FritzBox werkte VPN prima, incl. externe websites. Sinds 7581 wel VPN verbinding tot aan modem (kan gewoon inloggen), maar geen netwerkverkeer naar externe sites.

XS4ALL helpdesk gaf hetzelfde antwoord: bekend probleem, ligt aan firmware, AVM werkt aan oplossing (timing onbekend).

Overigens kan ik op de AVM site zelf niks over dit probleem vinden.

Kortom: afwachten.
Gewijzigd door Leks op 20 januari 2017, 11:47
 
rene062
De nieuwe firmware biedt bij mij geen oplossing. Ik kan nog steeds het internet niet op via de VPN verbinding.
 
larendshorst
Idem. Nieuwe firmware maar geen oplossing voor het VPN probleem.
 
ReneX
Hier hetzelfde probleem. Met OS 06.80 prima VPN verbinding (zoals ik in het verleden ook via de 7390 had), maar ik kan alleen naar interne adressen en niet "naar buiten".
Ik weet vrij zeker dat ik ergens een keer heb gelezen dat dit een (bekende) 06.80 bug was, maar ik kan dit niet terugvinden.

In ieder geval weer knullig van AVM.
 
vince68
Same here, nog geen oplossing door de nieuwe firmware.
 
Stone
Ik heb me hier speciaal even geregistreerd om "ik ook" te zeggen.

Wel verbinding met VPN en fritzbox 7581, interne adressen werkt prima, maar geen verbindingen naar buiten.
Ik heb de laatste firmware en alle updates gehad.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7581 VPN Probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Advertentie