Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:11
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet & Bellen » Fritz!Box FB7583 + ASUS GT-AX1 Berichten: 203 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT Lijkt me ook. Als ik een van de Siemens handsets reset en in de eco mode aanmeld gaat dat aanmelden heel vlot. Je word er langzaam heel handig in Ik heb 8 jaar in een testruimte gewerkt dus ik geef nooit gauw op. (bovendien vind ik het leuk om te prutsen) Het lijkt wel of het iets met de DECT eco mode te maken heeft. Als ik naar mezelf bel, reageert de push service meteen en stuurt een mailtje dat er iemand belt. Alleen het toestel reageert niet consequent. Bij mijn Pairbonding VDSL2 lijn, is de 2e lijn minder goed dan de 1e waardoor hij soms uitviel (hinderlijk als je een webserver draait) Dit modem traint bij mij in met profiel 8b en met de line settings op maximale stabiliteit. Tot nu toe nauwelijks nog fouten of instabiliteit. Per DSL lijn zal dat verschillen. Maar rebooten zoals als sommige melden is natuurlijk uit den boze. Ik heb ook gemerkt dat de toestellen niet overgaan, maar er wel een bericht wordt gestuurd dat er gebeld is. Maar het barst van de programmeer fouten. Als je reboot zijn bijvoorbeeld ook je instellingen van je antwoordapparaat weg. Al geprobeerd? Als je de Fritz!Phone app gebruikt daalt het aantal DECT toestellen dat je nog kunt aanmelden van 2 naar 1... En ik vind het ronduit slordig dat het apparaat reboot na het verliezen van een verbinding. En dat na die reboot je log van voor de reboot weg is. Overigens blijkt de 7369 ook spontaan te rebooten na een verloren verbinding. Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
gait |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:18
|
Activiteit » Malden » 6581 » Internet & Bellen » Eigen modem » 7390 Berichten: 40 Lid sinds: 01 Jan 2017 |
Nogmaals: vermeld @xs4all en @avm_de, dan komen deze problemen daar minstens voorbij en: B(l)aat het niet dan schaadt het niet. |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:18
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@xs4all en @avm_de Quote Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT Ik ken uw toestel niet maar probeer gewoon eens de volgende stappen. Zoek de reset functie op van uw toestel en reset het toestel. Op de 7581 Pincode 9999 Dit alles staat aan! DECT Eco Always enabled Permit only secure DECT connections (recommended) Expanded security functions enabled Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled Oja vóór het aanmelden van het toestel, wis in de 7581 eerder aangemelde toestellen (die het toch niet deden) Hierna toestel aanmelden. Ik heb nu de volgende testopstelling In FON1 het oude DEC basisstation van de Siemens Giga set een 1 toestel daarop aangemeld met standaar pincode 0000 (werkt natuurlijk) Het 2e toestel heb ik aangemeld via bovenstaande. Als ik nu bel naar mijn eigen nummer, gaat eerst het toestel over dat communiceert met het originele Siemens basisstation dat aangesloten zit op FON 1 En een paar seconden later gaat ook het 2e toestel over dat ik aangemeld heb via de Fritz! 7581 met pincode 9999 en bovenstaande instellingen. Dat toestel heb ik uiteraard vooraf ook eerst overal gereset. Afwachten of het zo blijft werken. Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:36 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:26
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
@xs4all en @avm_de Ik zal mijn 7581 ook rebooten om te kijken of het toestel zich weer spontaan aanmeld via DECT. Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:36 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:31
|
@xs4all en @avm_de Quote Ik heb ook gemerkt dat de toestellen niet overgaan, maar er wel een bericht wordt gestuurd dat er gebeld is. Maar het barst van de programmeer fouten. Als je reboot zijn bijvoorbeeld ook je instellingen van je antwoordapparaat weg. Al geprobeerd? Als je de Fritz!Phone app gebruikt daalt het aantal DECT toestellen dat je nog kunt aanmelden van 2 naar 1... En ik vind het ronduit slordig dat het apparaat reboot na het verliezen van een verbinding. En dat na die reboot je log van voor de reboot weg is. Overigens blijkt de 7369 ook spontaan te rebooten na een verloren verbinding. Dat 1e heb ik nog niet geprobeerd. Maar even een tegen vraag hoe ver meter zit u van de telefooncentrale? Wat is het profiel 8b of 17a? en is dat bij beide Fritz boxen hetzelfde? Bij mij niet. Gewijzigd door tubejack op 07 February 2017, 09:37 |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:37
|
Quote gait schreef: Nogmaals: vermeld @xs4all en @avm_de, dan komen deze problemen daar minstens voorbij en: B(l)aat het niet dan schaadt het niet. Ok gedaan |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:46
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet & Bellen » Fritz!Box FB7583 + ASUS GT-AX1 Berichten: 203 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: @xs4all en @avm_de Quote Houd het er maar op dat de aanmeldingsproblematiek bij DECT een programmeer fout is.... Heb ook allerlei versies geprobeerd met de Phone MT Ik ken uw toestel niet maar probeer gewoon eens de volgende stappen. Zoek de reset functie op van uw toestel en reset het toestel. Op de 7581 Pincode 9999 Dit alles staat aan! DECT Eco Always enabled Permit only secure DECT connections (recommended) Expanded security functions enabled Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled Oja vóór het aanmelden van het toestel, wis in de 7581 eerder aangemelde toestellen (die het toch niet deden) Hierna toestel aanmelden. Ik heb nu de volgende testopstelling In FON1 het oude DEC basisstation van de Siemens Giga set een 1 toestel daarop aangemeld met standaar pincode 0000 (werkt natuurlijk) Het 2e toestel heb ik aangemeld via bovenstaande. Als ik nu bel naar mijn eigen nummer, gaat eerst het toestel over dat communiceert met het originele Siemens basisstation dat aangesloten zit op FON 1 En een paar seconden later gaat ook het 2e toestel over dat ik aangemeld heb via de Fritz! 7581 met pincode 9999 en bovenstaande instellingen. Dat toestel heb ik uiteraard vooraf ook eerst overal gereset. Afwachten of het zo blijft werken. De situatie dat 1 toestel blijft werken heb ik al eerder bereikt. Dat werkte zelfs bijna een week, totdat er weer een reboot kwam. Dat was het vervelende, na een reboot was je je DECT settings en je antwoordapparaat kwijt. Gelukkig wist je wel door de emails dat er was gebeld... Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:50
|
Quote tubejack schreef: @xs4all en @avm_de Quote Ik heb ook gemerkt dat de toestellen niet overgaan, maar er wel een bericht wordt gestuurd dat er gebeld is. Maar het barst van de programmeer fouten. Als je reboot zijn bijvoorbeeld ook je instellingen van je antwoordapparaat weg. Al geprobeerd? Als je de Fritz!Phone app gebruikt daalt het aantal DECT toestellen dat je nog kunt aanmelden van 2 naar 1... En ik vind het ronduit slordig dat het apparaat reboot na het verliezen van een verbinding. En dat na die reboot je log van voor de reboot weg is. Overigens blijkt de 7369 ook spontaan te rebooten na een verloren verbinding. Dat 1e heb ik nog niet geprobeerd. Maar even een tegen vraag hoe ver meter zit u van de telefooncentrale? Wat is het profiel 8b of 17a? en is dat bij beide Fritz boxen hetzelfde? Bij mij niet. @xs4all Ik zit ongeveer 800 meter vanaf de centrale. Mijn profiel op de 7569 is 17a. De 7581 zit even ver weg in de doos. Ik zal hem even opgraven op een rustig moment Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:53
|
@xs4all en @avm_de Quote De situatie dat 1 toestel blijft werken heb ik al eerder bereikt. Dat werkte zelfs bijna een week, totdat er weer een reboot kwam. Dat was het vervelende, na een reboot was je je DECT settings en je antwoordapparaat kwijt. Gelukkig wist je wel door de emails dat er was gebeld... Ok dat is 1e mooi, 2e niet. Ik heb even de stroom van mijn 7581 afgehaald en 5 minuten gewacht en mijn Siemens toestel dat ik via DECT aangemeld had werkt weer gewoon. Tot nu dan. Mijn Fritz is samen met mijn netwerk aangesloten op een UPS dus van stroomstoringen heb ik niet snel last. Ok ik zit op 1618 meter |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 07 February 2017, 09:59
|
Quote tubejack schreef: @xs4all en @avm_de Quote De situatie dat 1 toestel blijft werken heb ik al eerder bereikt. Dat werkte zelfs bijna een week, totdat er weer een reboot kwam. Dat was het vervelende, na een reboot was je je DECT settings en je antwoordapparaat kwijt. Gelukkig wist je wel door de emails dat er was gebeld... Ok dat is 1e mooi, 2e niet. Ik heb even de stroom van mijn 7581 afgehaald en 5 minuten gewacht en mijn Siemens toestel dat ik via DECT aangemeld had werkt weer gewoon. Tot nu dan. Mijn Fritz is samen met mijn netwerk aangesloten op een UPS dus van stroomstoringen heb ik niet snel last. Ok ik zit op 1618 meter Dat is wel bijzonder. Want bij de FritzBox Phon MT was het einde oefening. Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je een eigen tekst gebruikt als begroeting van je antwoord apparaat. (Misschien moet je 2 antwoordapparaten maken met een eigen naam ) Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie