Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil
Het 5 GHz wifi blijft steeds wegvallen. Daar had ik nooit problemen mee met vorige modem de 7490

tubejack

wil schreef:
Het 5 GHz wifi blijft steeds wegvallen. Daar had ik nooit problemen mee met vorige modem de 7490

Bij mij gaat hij van 5Ghz naar 2,4Ghz. Behalve als alle ander WiFi stations uit mijn voorkeurslijst haal en daarmee mijn Mac dwing op 5Ghz te blijven.

Nieuwe band steerin feature?

misja
@xs4all; @avm;
het is niet echt nieuws maar heb toch de behoefte om mijn ervaring met 6.80 samen te vatten:

behalve één keer direct na updaten geen enkele restart meer gehad in de afgelopen twee weken. bonding allebei 17a volgens de modem: 214.193 down en 64.480 up dit is ruim meer dan aangekondigd door XS4ALL.

ik gebruik verschillende namen voor 5GHz en 2.4GHz netwerk en behalve direct na die ene herstart (toen werkte 5GHz tijdje heel slecht) geen problemen meer met Wireless.

Dect heb ik niet eens geprobeerd. werkte niet met vorige versie dus ik heb Siemens ip basis station weer in mijn netwerk gehangen en totdat ik lees dat niemand meer dect problemen heeft ga ik dat niet veranderen.

maar er zijn nog wel (niet kritische) fouten:
- Lan poorten verkeerd genummerd in de interface en sommige geven ten onrechte 100Mbit aan (al mijn verbindingen zijn 1Gbit)
- phone poorten verwisseld in de interface.
- info in de online monitor tab ontbreekt waar ik ook mee bezig ben de down en upstream grafiek blijft leeg.
- info in DSL information tab is volgens mij niet juist: nog nooit ook maar één melding van een error gezien op de DSL pagina en dat lijkt me sterk (maar zou kunnen kloppen).

conclusie is dat de modem voor mij prima werkt want ik heb betrouwbaar en snel internet en wifi.
maar er zitten nog fouten in en als ik hierboven zo lees zijn de ervaringen heel erg wisselend.
aangezien iedereen nu wel op 6.8 zit, ik niet geloof dat er meerdere 6.8 in omloop zijn en iedereen vast ook dezelfde hardware heeft zal het afhankelijk zijn van de kwaliteit van ieders vdsl verbinding. dat die verbinding invloed heeft op betrouwbaarheid en snelheid van het internet vind ik normaal. dat deze invloed heeft op herstarts en wifi vind ik zeer kwalijk en dan heb ik het helemaal nog niet over dect. software is dus naar mijn idee nog zeer slecht hopen dat er snel weer een nieuwe komt.

wil
Bij mij gaat het niet automatisch naar 2,4. Ik moet dat zelf veranderen als wifi wegvalt. Ik gebruik verschillende namen voor 2,4 en 5 ghz. En wat ook irritant is, als een nieuw apparaaat aangemeld wordt valt 5 Ghz ook een paar minuten uit. Maakt niet of nieuw apperaat op 2,4 of 5 ghz wordt aangemeld. Ik begrijp niet waarom xs4all dit modem blijft uitleveren. Zit vol met bugs.

tubejack

wil schreef:

Bij mij gaat het niet automatisch naar 2,4. Ik moet dat zelf veranderen als wifi wegvalt. Ik gebruik verschillende namen voor 2,4 en 5 ghz. En wat ook irritant is, als een nieuw apparaaat aangemeld wordt valt 5 Ghz ook een paar minuten uit. Maakt niet of nieuw apperaat op 2,4 of 5 ghz wordt aangemeld. Ik begrijp niet waarom xs4all dit modem blijft uitleveren. Zit vol met bugs.

Even geprobeerd.
Ik heb ook 2 verschillende namen, maar dan nog schakelt hij vaak naar 2,4Ghz.
Het WiFi van de Fritz! 7581 is ook hier niet altijd echt stabiel. Het modem staat beneden in de meterkast en moet dwars door beton. Als ik het in mijn iMac keihard vastzet op 5Ghz, zodat er niets te kiezen valt. Dan is er mee te werken. Maar het liefst werk ik bekabeld.

WiFi is hier in de randstad, sowieso een grote puinhoop in de 2,4Ghz band. De 5Ghz band heeft weer een te beperkt bereik. Ik gebruik het alleen voor afstandsbedieningen etc. Ik denk niet, dat je de Fritz! boxjes overal de schuld van kan geven. Daarnaast is de ene WiFi adapter niet de andere...

Voor die paar WIFi dingetjes heb ik een 1750E repeater als acces point. Want het WiFi in de Fritz 7369 was helaas niet sterk genoeg om tot de woonkamer op 1 hoog te komen.

Ikzelf vind de Fritz! 7581 ook niet geweldig. Maar de pair bonding VDSL2 lijn, is tot nu toe wel op profiel 8B mooi stabiel met dit modem. Dat is een van de weinige positieve dingen.

Voor de rest van de onhebbelijkheden en wensen heb ik zelf een workaround verzonnen. Als het helemaal bar wordt koop ik zelf wel een router. Vigor schijnt deze maand met een pair bonding modem uit te komen.

Overstappen naar een andere provider? Is voorlopig geen optie.
Gewijzigd door tubejack op 02 March 2017, 10:34

dateq
Op dit moment zit ik al 20 minuten in de wacht voor de servicedesk.
Ik ben dit zat. ik ga zo direct mijn contract laten ontbinden.

Ze hebben genoeg tijd gehad om te laten zien dat ze bezig zijn hiermee. Na 2 maanden hebben ze nog steeds geen officieel statement naar buiten gebracht, of enige compensatie voor alle ellende aangeboden.

Waar is het XS4ALL van vroeger gebleven? Het XS4ALL die begaan was met zijn klanten?

Ik heb het helemaal gehad met ze.

Edit: Zojuist een medewerker aan de telefoon gehad. Als alternatief voor de 7581 wilden ze me de 5490 aanbieden. Zoek zelf maar op hoeveel ik met dat modem er op achteruit zou gaan.
Ik heb ze nog een maand de tijd gegeven om te doen wat ze zouden moeten doen. nl, excuses voor de ellende, laten zien dat ze er mee bezig zijn, en eventuele compensatie zou ook niet verkeerd zijn.
We zullen zien of het wat uitmaakt. Niet, natuurlijk, maar dan heb ík het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb ook aangegeven dat ik al sinds het allereerste begin van ADSL in Nederland klant van ze ben, dat dit niet het XS4ALL is waar ik ooit mee ben begonnen en dat ze me behoorlijk teleurgesteld hebben.
Gewijzigd door dateq op 02 March 2017, 11:45

tubejack
De Fritz! 5490 is een fiber router. Heb je daar dan wat aan?

Verder heel kort door de bocht.
Ikzelf heb smart, met bellen, TV en internet.
Bellen via de Fon aansluitingen gaat prima.
TV werkt geweldig goed.
De pair bonding VDSL2 is de snelste in mijn postcode gebied.

Wifi en DECT wordt nergens gegarandeerd, maar dat is opgelost met de aanschaf van nieuwe apparatuur.
Ik ga zo nog een Fon C5 bestellen.

Hoe druk kun je, je maken niet? Er zijn belangrijker dingen Bye-happy

loekf
Ik mag toch hopen dat XS4ALL de 7490 als alternatief voor de 7581 aanbiedt. De 7490 is een prima modem, alleen zonder bonding en qua WIFI even snel, en dual band.

Ik kreeg nog wat mails van AVM gisteren:

- Alle issues die ik had gemeld hadden ze ook al van andere gebruikers gekregen.
- Als er iets nieuws gebeurt (crash etc) graag traces opsturen.
- Verhaal dat dit modem een veel kleinere verspreiding dan hun andere modems heeft, dus lastiger om aan bugs/issues ("user experiences") te komen, dus alle nukken te vinden. Ik blijf vinden dat XS4ALL en AVM gewoon niet getest hebben voordat het loslieten op argeloze klanten.
- Claimen hard aan het werk te zijn om dingen te reproduceren en op te lossen.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat XS4ALL niet officieel met een statement of brief komt. Wordt tijd voor de bekende sites denk ik zo.

Gisteren wel XS4ALL post in de bus. Ik had hoop... bleek dat ze de prijzen voor mobiel internet met 50% verlaagd hadden (nu 1 GB voor 5 euro).

M'n 7581 is nu 7 dagen "up".
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

fmrama
Zo! weer wat ruimte in de kast.
Op verzoek van xs4all klantenservice de fb 7581 teruggestuurd.
Ze gaan kijken waarom hij steeds herstart. Uhm.....LOL

BernardW
7581 draait hier nu al weer even met de nieuwste firmware. Al mijn Fritz!Fon toestellen registreren weer en houden de verbinding in stand. Wat mij wel opviel is dat na enige dagen zonder problemen gebeld te hebben het kennelijk toch fout gaat. Als ik wordt gebeld dan kan ik diegene goed verstaan maar hij/zij kan mij amper verstaan. Ik heb dat zelf gecontroleerd (via mijn mobiel naar mijn vaste nummer bellen) en het klinkt heel krakerig, zwak, veel ruis. Je bent dan eigenlijk niet meer verstaanbaar. De enige remedie die ik gevonden heb: stekker eruit en er weer in. Dan gaat het weer een paar dagen goed. Iemand hier ook last van? Ik heb (helaas) nu mijn oude modem al retour XS4all verzonden.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie