Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil
Ik heb 46.44 Mbps volgens de speedtest. Dus pairbonding heeft geen zin voor mij. Pas als ik over zou willen naar plus abo heeft het dus zin begrijp ik nu
Kan ik dus net zo goed mijn oude modem 7490 gaan gebruiken om van de steeds uitvallende 5 Ghz wifi problemen af te zijn.

fmrama
Idd. Als je op speedtest al 46 haalt en je blijft op smart abo zitten heeft het geen nut de pairbonding. Met nperf snelheidstest zul je waarschijnlijk nog iets hoger uitkomen. Of je de 7581 inruilt voor de 7490 is natuurlijk je eigen keuze. Ik zou in iedergeval nog effe de 7490 niet terugsturen naar xs.

jcpa
Helemaal mee eens.
Ik heb de 7360 weer volledig eerherstel gegeven.
Bij de speedtest blijkt dat het enige verschil met de 7581 in de uploadsnelheid zit. 7360 komt tot 28 en de 7581 tot ongeveer 60
Downsnelheid is hetzelfde (ongeveer 100) en de 7360 haalt dus ruim de snelheden van het plusabonnement.
Alles werkt prima via 7360 (TV Radio Telefoon Internet Wifi).

7581 heeft wel een veel hogere verbindingssnelheid 223 / 68.
Maar............. helaas ook na de upgrades blijft het in- en uitschakelen van het internet optreden.

Het gaat een dag of drie helemaal goed en daarna begint het "gedoe" met de internetverbinding.

Maar zodra er weer een nieuwe upgrade is ga ik het natuurlijk weer proberen met 7581
Gewijzigd door jcpa op 07 March 2017, 10:31

wil

fmrama schreef:

Idd. Als je op speedtest al 46 haalt en je blijft op smart abo zitten heeft het geen nut de pairbonding. Met nperf snelheidstest zul je waarschijnlijk nog iets hoger uitkomen. Of je de 7581 inruilt voor de 7490 is natuurlijk je eigen keuze. Ik zou in iedergeval nog effe de 7490 niet terugsturen naar xs.

de 7490 is niet van xs4all, die hoef ik gelukkig niet terug te sturen.

sukkel

wil schreef:

tubejack schreef:

Dat is afhankelijk van welke snelheid je nu hebt en/of XSALL daar een bijpassend abonnement bij heeft.
Gewoon even bellen of check zelf de beschikbaarheid https://www.xs4all.nl/bestellen/

Bonding is beschikbaar op mijn adres. Maar ik heb een smart abonnement. Waarschijnlijk wordt bonding ingeschakeld bij een plus abo denk ik. Dit abo is ook beschikbaar op mijn postcode.

Even een inkoppertje: pair bonding mag dan wel mogelijk zijn op een adres, zolang die tweede lijn niet fysiek aanwezig is, niet geactiveerd is bij KPN of niet gekoppeld is aan je 7581 of 7369 modem blijf je natuurlijk maar één lijn gebruiken.

Zelfs bij een Smart abonnement waar je met één lijn al 50Mb/s haalt kan het toch handig zijn om pair bonding te laten activeren. Je krijgt dan namelijk meestal ook een hogere upload. En nu mensen steeds meer foto's uploaden en in de cloud werken kan dat heel handig zijn.

Een kennis heeft een Compact 20Mb/s abonnement. Het modem trainde in op 32Mb/s. Hij haalde 3Mb/s up. Na pair bonding werd dat 10Mb/s up! Niet slecht bij een download van 19,5Mb/s. Het modem trainde in op ruim 60Mb/s.

XS4ALL rekende géén extra kosten voor de pair bonding (activeren 2e lijn, monteur, nieuw modem) mits hij een nieuw jaarcontract tekende.
Gewijzigd door sukkel op 07 March 2017, 16:46

wil
Ik heb contact gehad met xs4all helpdesk. Ze hebben naar de aansluiting en snelheid van download en upload gekeken en vonden die al erg hoog. Ik kan naar plus abo en heb dan zelfs de bonding niet nodig omdat die bijbehorende snelheid ook gehaald kan worden. De grote investering van een monteur sturen om een tweede lijn aan te leggen en isra punt te vernieuwen plus de aanpassing in de centrale vinden ze het niet waard omdat er geen snelheidswinst wordt behaald op mijn adres.
Dit was de conclusie van xs4all.

loekf
Kuch... reactie van xs4all:

geeft aan dat u wenst te weten wanneer de directie van XS4ALL toegeeft dat de introductie van de Fritz!Box 7581 een miskleun was. Ik kan mij voorstellen dat u een excuses hierover verwacht na alle problemen die u gehad heeft.

XS4ALL heeft dit modem geintroduceerd in verband met de komst van Pairbonding. Het modem dat wij hiervoor hadden (Fritz!Box 7960) was hier namelijk niet geschikt voor. Hierdoor is gekozen voor de Fritz!Box 7581. Deze was namelijk geschikt voor Pairbonding.
Na de introductie bleken er inderdaad dat een groep klanten problemen hadden met dit modem. Deze problemen zijn ook doorgegeven aan AVM, waardoor veel van deze problemen momenteel opgelost zijn voor de klanten die dit modem hebben ontvangen met de komst van nieuwe firmware.

Hoewel ik de precieze cijfers niet kan achterhalen betrof het een klein gedeelte van de klanten die de Fritz!Box 7581 ontvangen hadden. De meeste klanten met dit modem hebben geen problemen ervaren. Hierdoor zal er geen officiële statement komen. Een statement over problemen met dit modem, die momenteel ook opgelost zijn, zal enkel paniek zaaien en onnodige onrust veroorzaken bij klanten die dit modem hebben en geen problemen hebben ervaren. Ik hoop op uw begrip hierin.

FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

fmrama
Niet te geloven. Ik heb mijn fb 7581 met firmware 6.8 teruggestuurd omdat het probleem alleen maar groter geworden was. Overigens is de door hun geleverde 7369 ook geschikt voor pairbonding. Ik heb echter het vermoeden dat ze hier ook de plank mee misgeslagen hebben, ondat deze qwa wifi slecher is dan de 7360 en dat de nederlandse nummerherkenning niet werkt als je het modem op regio nederland laat staan. Door hem op duitsland te zetten was het opgelost. Echter dit mochten ze niet kenbaar maken.

JvdH

loekf schreef:

Kuch... reactie van xs4all:

geeft aan dat u wenst te weten wanneer de directie van XS4ALL toegeeft dat de introductie van de Fritz!Box 7581 een miskleun was. Ik kan mij voorstellen dat u een excuses hierover verwacht na alle problemen die u gehad heeft.

XS4ALL heeft dit modem geintroduceerd in verband met de komst van Pairbonding. Het modem dat wij hiervoor hadden (Fritz!Box 7960) was hier namelijk niet geschikt voor. Hierdoor is gekozen voor de Fritz!Box 7581. Deze was namelijk geschikt voor Pairbonding.
Na de introductie bleken er inderdaad dat een groep klanten problemen hadden met dit modem. Deze problemen zijn ook doorgegeven aan AVM, waardoor veel van deze problemen momenteel opgelost zijn voor de klanten die dit modem hebben ontvangen met de komst van nieuwe firmware.

Hoewel ik de precieze cijfers niet kan achterhalen betrof het een klein gedeelte van de klanten die de Fritz!Box 7581 ontvangen hadden. De meeste klanten met dit modem hebben geen problemen ervaren. Hierdoor zal er geen officiële statement komen. Een statement over problemen met dit modem, die momenteel ook opgelost zijn, zal enkel paniek zaaien en onnodige onrust veroorzaken bij klanten die dit modem hebben en geen problemen hebben ervaren. Ik hoop op uw begrip hierin.

Logische reactie. Het is ook niet zo dat in deze posting tientallen personen actief zijn. Blijft wel een vraag hoeveel 7581 XS4ALL heeft uitgeleverd en % hiervan issues heeft. Dat zou het stuk concreter maken.
Ik heb zelf echter ook niet bij XS4ALL issues gemeld, maar rechtstreeks bij AVM. Ik zal mijn thread met AVM maar eens bij XS4ALL inschieten.

tubejack
Vind het ook een logische reactie. In principe werken met OS 6.80 de basisfuncties van de Fritz! 7581. (al met beta 6.69) DECT, VPN etc wordt nergens door XS4ALL gegarandeerd. Hoe vervelend ook.

Ik hoop dat de nog lopende issues opgelost worden.
Bovendien zijn echte "power users" slim genoeg om ze zelf op te lossen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie