Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
rene062
Het is zo langzaam tijd om afscheid van XS4ALL te nemen. Ze nemen hun klanten niet meer serieus en eigenlijk zijn ze ook best wel duur. Dit laatste was minder een probleem toen ze nog de beste waren en hun klanten serieus namen.

ve3315
Idd, maar ik wacht eerst op een oplossing en een passende compensatie.

tubejack

rene062 schreef:

Het is zo langzaam tijd om afscheid van XS4ALL te nemen. Ze nemen hun klanten niet meer serieus en eigenlijk zijn ze ook best wel duur. Dit laatste was minder een probleem toen ze nog de beste waren en hun klanten serieus namen.

Duur? Ik vind het heel redelijk, als je alles meetelt.
B.v. een vast IPV4 adres voor mijn servers.
Best uitgebreide instel mogelijkheden in de Fritz!box.
Krijg je nergens, of je moet flink betalen.

Heb je dat allemaal niet nodig, dan zijn er vast prijsvechters. Maar vaak moet je allerlei opties erbij kopen zoals een virusscanner of ze zijn er gewoon niet. Of het is "dichtgetimmerd" Door de helpdesk wordt ik altijd serieus genomen.

Ik heb nog steeds vertrouwen in XS4ALL dat gedoe met de 7581 is inderdaad heel vervelend, maar het betreft wel veelal extra opties die in voorgaande Fritz!boxen wel werkte, maar nergens gegarandeerd worden. Al sinds de 1e FritzOS versies draait VDSL via de 7581 vrij stabiel. Ik gebruik geen WiFi.
Zoals ik eerder opperde, het is Linux. De techneuten van XS4ALL zijn slim genoeg om een eigen Fritz!OS versie te maken.

Fijne Paas nog Smile
Gewijzigd door tubejack op 16 April 2017, 22:27

tubejack

ve3315 schreef:

Idd, maar ik wacht eerst op een oplossing en een passende compensatie.

Compensatie waarvoor? Als je box niet werkt, kun je in no-time een Fritz!box 7693 voor Internet, bellen en TV in bruikleen krijgen. Ze voldoen daarmee aan hun (wettelijke) verplichtingen.

tubejack

loekf schreef:

Ik had een tijdje geleden Radar ook al getipt, maar nul komma nul reactie.

Consumentenbond is wel een goeie, omdat XS4ALL altijd loopt te pronken met "best provider", "laagste storingspercentage" etc.

Heeft ook geen enkele zin Loekf wettelijk gezien voldoen ze aan hun verplichtingen.
Of ga jij uit leggen dat je DECT het niet doet of je VPN met de 7581? De meeste mensen weten waarschijnlijk niet
eens wat dat betekend. Laat staan dat ze het gebruiken.

Stef
Tubejack, wat is jouw band met xs4all ?
Zomaar een vraagje.

ve3315
Die Fritz!box 7693 voor Internet, bellen en TV in bruikleen is mij nog niet aangeboden. De compensatie is wat mij betreft voor de vele onderbrekingen als gevolg van het onverwacht herstarten van de router en de problemen met DECT. Ik wilde graag een 5Ghz router. XS4ALL bood mij deze aan mits ik met en jaar zou verlengen.

Ik heb nu sinds de 1e week van januari geen stabiele internet aansluiting. Heb de oude router diverse malen teruggeplaatst en op verzoek van XS4ALL de nieuwe router teruggezet zodat zij kunnen zien wat en wanneer er een herstart plaats vind voor analyse.

JvdH
Mijn 7581 draait toch echt al wel hele tijd stabiel. Ik heb WLAN kanalen wel vastgezet (en ik merk wel dat 5Ghz kanaal na een tijdje niet meer gebruikt wordt). Lijn + modem is echter stabiel. Issue met koppelen DECT200's heb ik uiteindelijk op kunnen lossen (wel onhandig, firmware van DECT200's was te oud om te kunnen koppelen, op andere 7360v2 firmware vanaf 3.37 naar hoger niveau gebracht, daarna koppelen DECT200's binnen paar seconden met 7581).

wil
Gistermiddag viel TV en internet weer uit voor 5 minuten. MIjn zoon heeft hetzelfde modem en klaagt ook dat zijn modem regelmatig herstart,

Prutser

Stef schreef:

Tubejack, wat is jouw band met xs4all ?
Zomaar een vraagje.

Laat ik tubejack dan even steunen, ik ben het namelijk roerend met hem eens. Tuurlijk zijn er prijsvechters in de markt die goedkoper zijn, maar dan heb je geen vast IP adres. En tot deze 7581 ben ik 100% tevreden geweest over XS4ALL en alle voorgaande Fritzboxen. En met een shell toegang op een Debian server ben ik helemaal gelukkig. Dus nee, je hoeft geen band te hebben met XS4ALL om ze toch op prijs te stellen. En als je overigens goed meegelezen had, weet je waar tube zijn IP nummers van zijn servers vandaan haalt ...

Ik gebruik alleen het VDSL gedeelte op dit moment. WiFi en dect nog met de 7490 ernaast, TV niet omdat je maar 2 IPTV kastjes "krijgt" op koper ... En daar vinden met name mijn kinderen wat van ...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie