Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil
Ik ben ook al jaren heel tevreden met xs4all. Toen onze zoon het huis uit ging, nam hij xs4all in zijn nieuwe huis vanwege de goede ervaringen. De Fritzbox 7581 is de eerste waar problemen mee zijn. Ben ook niet van plan om van provider te veranderen. Ieder bedrijf maakt wel eens een miskleun. Maar het zou wel verstandiger zijn van xs4all om er open over te communiceren dat er problemen zijn en een datum geven wanneer de update komt die hopelijk de problemen oplossen.

jcpa
Ben ook al klant bij XS4All sinds ongeveer 1997.
7581 is het eerste modem dat lastig in de omgang is.

Maar het ziet ernaar uit dat het modem bij mij nu eindelijk stabiel werkt.
Al 11 dagen 13 uur en 42 minuten geen enkele storing.

Heb de aflopen maanden van alles geprobeerd. Inclusief terugzetten van de oorspronkelijke firmware d.m.v. een programma uit de AVM website.

Maar......... wat nu geholpen lijkt te hebben.
Versie 6.80 - terug naar fabrieksinstellingen - Wifi 5 Ghz vastgezet op kanaal 36.
Deze oplossing heb ik in dit forum gelezen met als bron de XS4ALL helpdesk.

Ik gebruik 7581 voor TV/Radio - Internet - WiFi - Telefoon (via draad).

Het steeds terugkerende probleem was het "spontaan" in- en uitschakelen van het Internet (zowel via draad als wifi).
Lijkt nu opgelost. Hopen dat het zo blijft.

loekf
Bij mij hielp het vastzetten van 5GHz zeker niet, ding bleef af en toe rebooten.

Mijn 7490 is nu 8 dagen up, zoals het hoort. Respect trouwens voor diegene die ondanks de reboots en issues dit crap modem blijven gebruiken ook om xs4all te plezieren dat ze diagnostiek kunnen verzamelen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

ve3315
Ook ik ben al jaren klant en idd tot aan dit modem nooit problemen gehad wat ook zeker de reden was om bij XS4ALL te blijven. Ondanks dat ik voor deze modem nooit echte problemen heb gehad heeft XS$ALL wel een hoge verwachting gewekt. Als er nooit problemen zijn dan doe je je werk dus goed en in de afhandeling van dit probleem vind ik dat XS4ALL wel wat steken heeft laten vallen. De kwaliteit van de dienstverlening is erg hoog behalve als het gaat om de problemen met dit modem.

Voor mij is het strikt zakelijk. Ik neem bij XS$ALL een dienst af en als onderdeel van de dienst stelt zij bepaalde apparatuur beschikbaar. Of het nu aan de model ligt of ergens anders aan ... de dienst is niet stabiel ... en daar betaald ik wel voor. Tenzij ik een aansluiting heb die gemiddeld 5x in de week tijdelijk onbruikbaar is.

Stef

Prutser schreef:

Stef schreef:

Tubejack, wat is jouw band met xs4all ?
Zomaar een vraagje.

Laat ik tubejack dan even steunen, ik ben het namelijk roerend met hem eens. Tuurlijk zijn er prijsvechters in de markt die goedkoper zijn, maar dan heb je geen vast IP adres. En tot deze 7581 ben ik 100% tevreden geweest over XS4ALL en alle voorgaande Fritzboxen. En met een shell toegang op een Debian server ben ik helemaal gelukkig. Dus nee, je hoeft geen band te hebben met XS4ALL om ze toch op prijs te stellen. En als je overigens goed meegelezen had, weet je waar tube zijn IP nummers van zijn servers vandaan haalt ...

Ik gebruik alleen het VDSL gedeelte op dit moment. WiFi en dect nog met de 7490 ernaast, TV niet omdat je maar 2 IPTV kastjes "krijgt" op koper ... En daar vinden met name mijn kinderen wat van ...

Beste,

Ik ben maar een simpele restaurateur van klassieke auto's.
Als ik ergens géén verstand van heb dan is het van ip-nummers, vpn tunnels, servers, emotionele impedanties van het linker kwadrant en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat ik wil is eenvoudig een betrouwbare verbinding met het modem dat mij door XS4ALL beschikbaar gesteld is, want dat was de deal die ik met hun sloot. Zij zorgen voor de hardware het faciliteren van de internetverbinding, ik voor de betaling. Simple as that.
Ik wil én kan niet van alles overhoop halen om hier het e.e.a. zonder haperingen te laten functioneren. Ik heb daar de kennis en de tijd niet voor. Daarnaast betaal ik XS4ALL een riant bedrag om mijzelf te ontzorgen.
Dat geld is hun gegeund, ook ik vraag geld voor kijn diensten. Echter, als mijn klant niet tevreden is omdat hun auto er elke 2 dagen een keer mee stopt dan weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen om én het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, én om te zorgen dat de klant hier geen rot gevoel aan overhoudt.
En dat mis ik bij deze provider. De communicatie is ronduit slecht, ze komen niet verder dan steeds maar een nieuw modem op te sturen. Ik heb intussen zo een mooie verzameling opgebouwd dat de gemiddelde Mediamarkt daar jaloers op zou zijn.
Het gaat mij erom dat ik met een modem zit dat elke twee dagen in de reboot schiet en geloof me, dat is érg vervelend als je net naar een programma zit te kijken als het journaal, formule 1 of een voetbalwedstrijd. Bij alle andere tv programma's is het overigens ook vervelend, behalve bij RTL Boulevard, dan kan de reboot niet lang genoeg duren.
Hier zijn al heel veel workarounds verschenen, niet één ervan lijkt te helpen. Maar ik heb ook geen zin in het uitvoeren van allerlei werkzaamheden waar ik geen verstand van heb, daar heb ik een provider voor. En ik heb het gevoel dat deze mij laat vallen, de arrogantie heeft gekregen die past bij de houding van veel grote bedrijven op dit moment.
En daar baal ik van.
Ik kan nog wel even doorgaan maar hopenlijk heb ik hiermee uitgelegd waar mijn frustratie vandaan komt.
Ik zit opgescheept met een zeer instabiel modem en na 4 maanden is er nog steeds geen enkel vooruitzicht op verbetering.
Als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan was het snel afgelopen met de business.

Hartelijk groetend,
Stef.
Gewijzigd door Stef op 17 April 2017, 16:07

tubejack

Stef schreef:

Tubejack, wat is jouw band met xs4all ?
Zomaar een vraagje.

Hallo Stef,

Na de proef met Snelnet http://www.volkskrant.nl/recensies/kp...n~a528042/ van KPN ben ik begin 2000 klant geworden van XS4ALL.
Het heette toen MXStream. De keuze voor XS4ALL, als netwerkbeheerder was min of meer logisch.
Tot eind 2014 ben ik klant geweest en heb 2 jaar een overstap naar Ziggo gemaakt omdat dat toen de
enige partij was die snel internet kon leveren in mijn postcode gebied

Sinds dat pair bonding mogelijk is, ben ik weer terug. XS4ALL is de enige partij die diensten kan leveren die ik nodig heb voor een redelijke prijs. Onlangs nog Ziggo zakelijk geprobeerd, super goede helpdesk en heel goed modem.
Maar voor de functies die ik nodig heb zoals één vast ip-adres bijna 2x zo duur. Het is jammer dat ze geen goedkoper pakket hebben met één IP-adres, want 5 IP-adressen heb ik niet nodig. Nu kun je wel rommelen met DDNS maar na 2 jaar vond ik dat toch niet zo handig.

Stef
Hoi Tubejack,

Bedankt voor je heldere antwoord.
Jij zit duidelijk meer in de materie dan ik.

Met vriendelijke groet,
Stef.

tubejack
Wat ik zelf zou doen, als de basisfuncties het niet doen internet, bellen en tv niet goed werken, het zakelijk voorleggen bij XS4ALL.Het lijkt me niet meer dan normaal, dat zij dan een goed modem moeten leveren, die dat kan.

Dat mensen teleurgesteld zijn in de 7581 die ze gekregen hebben bij contractverlenging van één jaar. Ook dat kan ik me heel goed voorstellen.

Omdat XS4ALL net als alle andere providers hun diensten juridisch goed dichtgetimmerd hebben, zou ik zelf naar een bureau van rechtshulp gaan en daar de klacht zakelijk voorleggen, en vragen of het contract niet ontbonden kan worden. Dat kan in de meeste gemeentes gratis.

Mocht dat niet helpen, dan zou ik het zelf voorleggen aan de geschillencommissie
Zie https://www.xs4all.nl/over-xs4all/voo...aarden.htm

Of https://www.degeschillencommissie.nl/...nsumenten/
Gewijzigd door tubejack op 17 April 2017, 16:49

tubejack

Prutser schreef:

En als je overigens goed meegelezen had, weet je waar tube zijn IP nummers van zijn servers vandaan haalt ...
.

Oja ? Wink

host tubejack.nl
tubejack.nl has address 104.18.50.233
tubejack.nl has address 104.18.51.233
tubejack.nl has IPv6 address 2400:cb00:2048:1::6812:33e9
tubejack.nl has IPv6 address 2400:cb00:2048:1::6812:32e9
tubejack.nl mail is handled by 10 mail.tubejack.nl.

Ik ben 59. Bijna alle extraatjes die XS4ALL levert, gebruik ik.
Al jaren kijk ik bijna geen TV meer, tot nu. Wil ik echt niet meer missen Smile

Prutser

tubejack schreef:

Prutser schreef:

En als je overigens goed meegelezen had, weet je waar tube zijn IP nummers van zijn servers vandaan haalt ...
.

Oja ? Wink

host tubejack.nl
tubejack.nl has address 104.18.50.233
tubejack.nl has address 104.18.51.233
tubejack.nl has IPv6 address 2400:cb00:2048:1::6812:33e9
tubejack.nl has IPv6 address 2400:cb00:2048:1::6812:32e9
tubejack.nl mail is handled by 10 mail.tubejack.nl.

Ik ben 59. Bijna alle extraatjes die XS4ALL levert, gebruik ik.
Al jaren kijk ik bijna geen TV meer, tot nu. Wil ik echt niet meer missen Smile

Dit meldde je op 8 april, 08:42, post 740 ...
Webserver inmiddels over op Ziggo

TV kijken doe ik allang niet meer. Eerst wilde de vrouw altijd wat anders kijken, nu zitten er ook nog 2 kinderen tussen mij en de TV. Een kansloos verhaal voor mij Smile Maar goed, ik mis het totaal niet ...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie