Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Zeha
Ik moest het even nakijken. Heb zowel NAS als mediaserver aanstaan. Ik gebruik ze overigens niet!

loekf

Zeha schreef:

Ik moest het even nakijken. Heb zowel NAS als mediaserver aanstaan. Ik gebruik ze overigens niet!

Damn...

Wat lees ik nou weer bij tweakers.net, brief over gratis (??) WIFI versterker per Juli ?

Niet sarcastisch bedoeld ofzo.. maar is dat niet gewoon een FRITZ!Box 7581 die ze in overvloed schijnen te hebben bij XS4ALL ?
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack
Misschien handig om ook even de URL erbij te zetten LoekF ?Smile

richard01
De link met alle wijzigingen staat hier:
https://www.xs4all.nl/klant/wijziging...n-2017.htm

Wederom een 1750E actie maar nu gratis. Zijn ze zelf ook tot de conclusie gekomen dat de WiFi van de FRITZ!Box 7581 storingsgevoelig is (zoals in januari gemeld is de modulatie niet stabiel)?
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

loekf

richard01 schreef:

De link met alle wijzigingen staat hier:
https://www.xs4all.nl/klant/wijziging...n-2017.htm

Wederom een 1750E actie maar nu gratis. Zijn ze zelf ook tot de conclusie gekomen dat de WiFi van de FRITZ!Box 7581 storingsgevoelig is (zoals in januari gemeld is de modulatie niet stabiel)?

Brief ook gehad idd. In plaats dat ze nou eens een nette brief/mail sturen over de 7581 issues.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Eddy Molle
@loekf en @richard01, jullie lijken ervaring te hebben met die 1750E. Helpt dat inderdaad? Mijns inziens verspreid je het wifi-signaal dan wel beter, maar wordt het wél zwakker. We raken wel steeds meer off-topic hier, maar misschien hoort het er wel bij. Vandaag krijg ik trouwens een monteur langs die mijn regelmatig (10 x per uur) wegvallend radiogeluid komt beoordelen, en dat is bedraad aangesloten....

wil

Eddy Molle schreef:

@loekf en @richard01, jullie lijken ervaring te hebben met die 1750E. Helpt dat inderdaad? Mijns inziens verspreid je het wifi-signaal dan wel beter, maar wordt het wél zwakker. We raken wel steeds meer off-topic hier, maar misschien hoort het er wel bij. Vandaag krijg ik trouwens een monteur langs die mijn regelmatig (10 x per uur) wegvallend radiogeluid komt beoordelen, en dat is bedraad aangesloten....

Ik heb de 1750E ook op bovenverdieping. Zonder de repeater heb ik geen 5 Ghz wifi op bovenverdieping.

loekf

wil schreef:

Eddy Molle schreef:

Ik heb de 1750E ook op bovenverdieping. Zonder de repeater heb ik geen 5 Ghz wifi op bovenverdieping.

1750E is prima repeater. Ik woon in een appartement met de Fritzbox in de meterkast direct naast de voordeur. Zonder repeater is het 5 GHz in de woonkamer niet te doen. Signal moet door een gang en beton heen. Repeater hangt halverwege de gang net buiten de woonkamer. 2.4 GHz gaat net zonder repeater, maar is dan ook te zwak om m'n slaapkamer(s) te halen.

Bij m'n zus hangt op een iedere verdieping een 1750E in LAN bridged mode, zelfde SSIDs, samen met een 7360 in de meterkast. Je zit dat de 7360 in de hele begane grond muv de tuin WIFI dekking op 2.4 GHz kan brengen. Denk dat je dat met de 7581 of 7490 niet haalt. Er wordt veel over mesh netwerken enzo gesproken, maar mijn ervaring met LAN bridged mode en iedere repeater dezelfde SSIDs op meerdere plekken is dat roaming prima werkt. Je telefoon/tablet etc. pakt het sterkste signaal, dus je hebt WIFI dekking in je hele huis.

WIFI signaal wordt niet zwakker. Gewoon zorgen dat je hetzelfde SSID gebruilkt. Bandbreedte wel in WIFI bridged mode.

Je moet wel bij gebruik van de 6.8x firmware (zeker voor de 7581) de laatste beta voor de 1750E installeren. Weet niet 100% zeker wat er in de beta is opgelost, maar het is stabieler. Gaan verhalen over:

- Issues met DHCP, uitgeven van IP adressen door router vs. devices die met de repeater verbinding hebben
- Repeater die zich ophangt/weg valt als router WIFI signaal wegvalt

tubejack
Eddy, ik heb de 1750 bedraad aangesloten op de 1e verdieping als acces point. Werkt het snelst hier.

wil
Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase.

Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart.

Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn.

Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie