Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

uroeder schreef:

Dat betekent, dat alle Fritz-boxen mit 6.80 en 6.81 onveilig zijn. Dus alle 7581 boxen...

En b.v. 7369 die nog op release 06.32 en andere boxen die niet naar 06.83 kunnen omdat er geen hogere release is hebben daar dan geen last van?
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Quote

uroeder schreef:

Dat betekent, dat alle Fritz-boxen mit 6.80 en 6.81 onveilig zijn. Dus alle 7581 boxen...

En b.v. 7369 die nog op release 06.32 en andere boxen die niet naar 06.83 kunnen omdat er geen hogere release is hebben daar dan geen last van?


Goeie vraag. Op tweakers.net staat dat AVM aan XS4ALL heeft medegedeeld / laten zien dat internationale modellen (FW) geen last hebben van dit beveiligingsissue.

Quote

Update, 11:04: Een woordvoerder van Xs4all, dat gebruikmaakt van FritzBox-apparaten, laat aan Tweakers weten dat de Nederlandse versie van de firmware de kwetsbaarheid niet bevat. Dit heeft AVM aan de provider laten weten.


Nou schijnt dat de VOIP implementatie van Telekom in Duitsland ietwat anders is dan bv in NL, dus zou kunnen.... ?
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack
Je bedoet dit bericht
https://tweakers.net/nieuws/123781/av...aakte.html

In 2014 was er ook al zoiets

https://tweakers.net/nieuws/94596/xs4...chten.html
 
mari

Quote

richard01 schreef:

De link met alle wijzigingen staat hier:
https://www.xs4all.nl/klant/wijziging...n-2017.htm

Wederom een 1750E actie maar nu gratis. Zijn ze zelf ook tot de conclusie gekomen dat de WiFi van de FRITZ!Box 7581 storingsgevoelig is (zoals in januari gemeld is de modulatie niet stabiel)?


Hier hebben we de snelheid een aantal weken geleden zelf verhoogt en toch blijft er op onze persoonlijke pagina internet smart staan.
We betalen nu 43,50 dus dat is compact lijkt mij.
Gaan per juli 45 euro betalen.
De snelheid hier is nog steeds 47.33 / 30.05 ( dit is bedraad )
Ben benieuwd wanneer dat verhoogt wordt zoals in de brief staat.
Geloof er allemaal niet veel van.

Een 1750E heb ik al een paar jaar geleden gekocht, maar wat we krijgen zullen we aanpakken ook.
Niet dat de wifi dan zo snel is hoor, de 1750 die we hebben met de 7581 laat ook te wensen over qua snelheid.
 
ReneX

Quote

mari schreef:
De snelheid hier is nog steeds 47.33 / 30.05 ( dit is bedraad )
Ben benieuwd wanneer dat verhoogt wordt zoals in de brief staat.
Geloof er allemaal niet veel van.


Wanneer je huidige VDSL verbinding 47.33 / 30.05 is, dan zal daar weinig aan veranderen.
Men verandert alleen de beperking snelheid van bv 20 of 40 Mbit/s naar 40 en 80 Mbit/s, maar het maximaal haalbare hangt af van de daadwerkelijke VDSL snelheid.

Het enige alternatief is dan pair bonding (BVDSL) waarmee je tot ca. 90 Mbit/s down zou kunnen halen (maar ik weet niet of men dat actief uitrolt).
 
mari
Dan vraag ik me toch af waarom dat er in de brief staat :

Zo gaat de snelheidslimiet van uw internetabonnement omhoog.

Downloaden verhogen we van 50 naar 80 Mbit/s en uploaden van 5 naar maximaal 8 mbit/s

Ik ga er dus vanuit dat de brief voor mijn abo bedoeld is en niet een algemene brief.
Nogmaals we hebben nu smart ( 50 Mbit/s ) Hadden in het verleden de goedkoopste en een tijdje terug dus verhoogt.

We betalen nu 43,50 euro en dat wordt 45.
Gewijzigd door mari op 20 April 2017, 18:57
 
fmrama
Gewoon efe geduld hebben. De uitrol gaat enkele dagen duren. Het komt vanzelf.
 
mari
Okeeeeee bedankt
 
Knoorwagen
@xs4all @avm_nl
Vandaag maar weer eens de helpdesk van xs4all gebeld.
[OFF-TOPIC]
00'00" keuzemenu's e.d.
02'57'' wachtrij
07'27" start gesprek met de helpdeskmedewerker
45'08" wachtrij Guidion
48'30" afsprakendame Guidion
51'20" sessie afgelopen.
Dit kan echt niet veel vaker gebeuren...
[/OFF-TOPIC]

Na de vorige keer (eind januari?) waren we een maandje redelijk tevreden, er waren weken dat er geen herstarts voorkwamen. Dat begon in maart verkeerd te gaan (12 stuks). Op 12 april echter waren er 4 herstarts, waarna het bijna elke dag fout was. Ook klaagden bellers dat ze ons slecht konden verstaan.

Met de helpdesker van dienst de hele reut weer doorlopen van reset naar fabrieksinstellingen tot aan het aanmelden van mijn twee Fritz!Fon-M2-decttoestellen. Routine…

Over de dect-problemen vertelde hij, dat er binnenkort (1 a 2 weken) een Fritz!Os-update zou komen, die juist de Dect-problemen zou aanpakken.
Voor wat betreft de herstarts werd nog verder gezocht.

Een paar weken geleden was mij te binnen geschoten dat de telefoonaansluiting niet heel robuust leek, toen we jaren geleden dit huis betrokken. De hoofdaansluiting lijkt in de woonkamer te zitten (ik zie iig niets in de meterkast) en ik heb echt mijn best moeten doen om een nieuwe telefoonwandcontactdoos te kunnen aansluiten, want de draadjes die uit de muur komen, zijn nogal kort.
Dit vertelde ik mijn helpdesker en hij stelde direct voor een monteur van Guidion te sturen om de situatie goed te kunnen beoordelen en indien nodig te verbeteren. Dinsdag in de namiddag komt deze expert.

Mag ik jullie wat vragen:
  • Zijn er zaken die ik niet moet vergeten, nu de monteur in huis komt? Zo'n kans krijg je niet vaak, tenslotte! ;-)
  • Als de monteur geen problemen constateert, of de eventueel geconstateerde problemen heeft opgelost, kunnen problemen dan nog buiten de 7581 liggen?

Als blijkt dat de problemen niet verholpen kunnen worden, ga ik de 7369 weer inzetten en mag xs4all het aan mij laten weten wanneer de 7581 gereed is om in zijn werk te doen. Dat ga ik dan afspreken. Want ik ben het eens met Stef wanneer hij zegt:

Quote

stef schreef:
Wat ik wil is eenvoudig een betrouwbare verbinding met het modem dat mij door XS4ALL beschikbaar gesteld is, want dat was de deal die ik met hun sloot. Zij zorgen voor de hardware het faciliteren van de internetverbinding, ik voor de betaling. Simple as that.
Ik wil én kan niet van alles overhoop halen om hier het e.e.a. zonder haperingen te laten functioneren. Ik heb daar de kennis en de tijd niet voor. Daarnaast betaal ik XS4ALL een riant bedrag om mijzelf te ontzorgen.

--
Groet, Kees
 
loekf
Jez... is er al sprake van herstarts sinds dit modem uit kwam in November vorig jaar, de 6.80 firmware lostte niets op en nu vertelt die helpdesk medewerker dat ze de rootcause nog niet weten ? PRUTSERS !!!

Afgaande op de DECT thread zijn die issues idd makkelijker op te lossen door nieuwe DECT drivers/stack wat (vermoeden) simpel weg een nieuwe versie vd DECT module mee te compileren.

Wat een onvermogen....

Denk dat de directie van XS4ALL suicidaal ofzo is, want let wel elk nieuw modem is nu een 7581, dus als dit langer duurt zitten ze straks met 7581s bij alle klanten
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie