Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
fmrama |
Geplaatst op 08 May 2017, 12:18
|
Activiteit » Internet & Bellen » Fb 7583 + 1750e Berichten: 511 Lid sinds: 10 Jul 2011 |
Kijk eens op facebook van avm nederland, https://www.facebook.com/fritzboxnederlands/ En dan rechts de post van ene Peter Veeken en de reactie van AVM. Daar wordt je toch kriegelig van. |
|
|
wil |
Geplaatst op 08 May 2017, 12:26
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Standaard reactie van Fritzbox Netherlands. Ze doen net of je de eerste bent met klachten over dit modem |
|
|
pveeken |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:08
|
Activiteit » Fritz!Box Berichten: 4 Lid sinds: 22 Oct 2016 |
@fmrama; Die ene Peter Veeken, ben ik dus. De reactie van AVM vind ik ook nogal basic. Heb intussen wel een ticket aangemaakt. ben benieuwd. |
|
|
loekf |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:14
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote pveeken schreef: @fmrama; Die ene Peter Veeken, ben ik dus. De reactie van AVM vind ik ook nogal basic. Heb intussen wel een ticket aangemaakt. ben benieuwd. Ah, ik heb me even laten gaan op Facebook. Reactie van AVM vroeg er om. Van de XS4ALL Facebook pagina kreeg ik ook ontzettende jeuk. Maar ze zullen wel een of andere a-techneut voor hun sociaal media gebruiken. Ik vind dat AVM tickets slecht opvolgen. Waarschijnlijk krijg je binnen 1-2 dagen een verbaasde reactie en een verzoek om data op te sturen. Mijn ervaring is dat de logging iedere keer gecleared wordt bij een restart. Daar is een workaround voor, maar enige wat je ziet is een kernel panic. EDIT: is dit een record voor deze site... 100 pagina's ? FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:30
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 750 Lid sinds: 07 May 2017 |
Sinds ongeveer een maand heb ik een FB7581. Mijn gevoelens t.a.v. dit product mijn gemengd. Bij deze een samenvatting:
Het wachten is nu op nieuwe firmware waarin hopelijk de belangrijkste problemen worden opgelost. Ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren. De release van een nieuwe firmware kost nogal wat tijd, waaronder een ruime betaperiode. Je wil niet het risico lopen dat je met een overhaaste release nieuwe problemen veroorzaakt bij een veelvoud aan klanten. Als de XS4ALL helpdesk zegt dat er binnenkort nieuwe firmware komt, dan ben ik weinig geneigd dat te geloven. In elk geval als het om een stable release zou gaan. Gezien de problemen zou er bij XS4ALL wat meer (zichtbare) regie mogen zijn t.a.v. de communicatie met klanten in deze. In de beta die enkele forumgebruikers nu draaien is de watchdog timeout aangepast. De watchdog is het laatste redmiddel om een hangend systeem automatisch weer tot leven te wekken. Tenzij de timeout triviaal te kort is, is een watchdog timeout een symptoom van een fundamenteel probleem. Het vergroten van de timeout is dan niet meer dan symptoombestrijding. Met betrekking tot de firmware heb nog wel een paar zorgen:
Gewijzigd door Roger op 08 May 2017, 14:00 FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
Roger |
Geplaatst op 08 May 2017, 13:40
|
Activiteit » FRITZ!Box 7590 Berichten: 750 Lid sinds: 07 May 2017 |
Quote loekf schreef:Mijn ervaring is dat de logging iedere keer gecleared wordt bij een restart. Daar is een workaround voor, maar enige wat je ziet is een kernel panic. FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
|
|
|
IDIMW |
Geplaatst op 08 May 2017, 18:26
|
Activiteit » Vollenhove » 8325ad » Internet,TV & Bellen » Fritz box 7581 » Basispakket » Motorola VIP1963 Berichten: 7 Lid sinds: 08 May 2017 |
Sinds 2 weken heb ik ook dit "geweldige" Kuch... modem. 2 weken geleden kreeg ik bezoek van een monteur ivm pairbonding. Hi gaf aan dat het wifi bereik van mijn modem wel erg slecht was en dat ik beter een nieuw modem kon aanvragen bij xs4all. De nieuwe modems zouden een veel beter bereik hebben en ook 5Ghz ondersteunen. Hoewel ik erg blij ben met 5Ghz ondersteuning ben ik zeer ontevreden over de 7581, over beter gezegt... over xs4all. Hoe kan het zijn dat je als provider, met de naam een beter provider te zijn, nog steeds dit modem uitleverd. Ik heb deze vraag gesteld aan de klantenservice en die geven aan dat zolang er gewerkt wordt aan het probleem het modem gewoon uitgeleverd kan worden omdat het niet een echt groot probleem is.... maar gewoon iets wat wel opgelost gaat worden (ergens medio april/mei) Dat het toch echt al Mei is was hem kennelijk ontgaan. Ik overweeg inmiddels om de kosten n.a.v. datum einde contract voor lief te nemen en eens te kijken of de experiabox van KPN beter bevalt. Het extra wat xs4all kost vind ik niet langer gerechtvaardigd. Ook heb ik natuurlijk gevraagd of ze een beta firmware kunnen pushen naar mijn modem, maar dat mogen ze niet van AVM, althans dat beweerd de Ik ben dus ook benieuwd naar de work-a-round om toch logging te hebben na de reboot. Want welke |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 08 May 2017, 18:26
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Fritz 7581 is up and running. WiFi gebruik ik niet. 4 DECT C5 toestellen aangemeld. Afwachten maar |
|
|
wil |
Geplaatst op 08 May 2017, 18:52
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Quote IDIMW schreef: Sinds 2 weken heb ik ook dit "geweldige" Kuch... modem. 2 weken geleden kreeg ik bezoek van een monteur ivm pairbonding. Hi gaf aan dat het wifi bereik van mijn modem wel erg slecht was en dat ik beter een nieuw modem kon aanvragen bij xs4all. De nieuwe modems zouden een veel beter bereik hebben en ook 5Ghz ondersteunen. Hoewel ik erg blij ben met 5Ghz ondersteuning ben ik zeer ontevreden over de 7581, over beter gezegt... over xs4all. Hoe kan het zijn dat je als provider, met de naam een beter provider te zijn, nog steeds dit modem uitleverd. Ik heb deze vraag gesteld aan de klantenservice en die geven aan dat zolang er gewerkt wordt aan het probleem het modem gewoon uitgeleverd kan worden omdat het niet een echt groot probleem is.... maar gewoon iets wat wel opgelost gaat worden (ergens medio april/mei) Dat het toch echt al Mei is was hem kennelijk ontgaan. Ik overweeg inmiddels om de kosten n.a.v. datum einde contract voor lief te nemen en eens te kijken of de experiabox van KPN beter bevalt. Het extra wat xs4all kost vind ik niet langer gerechtvaardigd. Ook heb ik natuurlijk gevraagd of ze een beta firmware kunnen pushen naar mijn modem, maar dat mogen ze niet van AVM, althans dat beweerd de Ik ben dus ook benieuwd naar de work-a-round om toch logging te hebben na de reboot. Want welke De experiabox en de 7581 schijnen dezelfde hardware te hebben. Heb ik gelezen in een van de vorige berichten. Ik weet niet of dit echt ook waar is. |
|
|
mvdeutrnl |
Geplaatst op 08 May 2017, 20:13
|
Activiteit » Utrecht » 3554EH » Internet & Bellen » Eigen modem » AVM Berichten: 5 Lid sinds: 21 Apr 2017 |
Ik kan de beta niet installeren. AVM zegt dat ik de enige ben. Ik heb het op 2 boxen geïnstalleerd, het werkt niet. Gebruik op eigen risico. laat mij weten of het je wel lukt. Ik kan het bestand helaas niet toevoegen omdat het te groot is, mail mij en ik stuur je de link met login en w8w |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie