Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

Roger schreef:

[ KNIP KNIP ]

[/ulist]

Roger, goed verhaal. Volkomen mee eens.

Ik heb de afgelopen tijd twee mails van de helpdesk gehad waarin de situatie rond 7581 behoorlijk gedownplayed wordt. In een mail stelt men botweg dat de 6.80 FW voor de meeste mensen de problemen oplost, in een tweede mail belooft men beterschap voor de houding en kennis van de helpdesk, die niet altijd consequent reageren op klachten over de 7581 (bv. standaard procedure als factory reset, stuur een nieuw modem, stuur een monteur, terwijl dat niets oplost). Men claimt de issues niet te veel in openbaarheid te brengen omdat men bang is voor image schade, verwarde klanten etc.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack
WiFi 5Ghz toch aangezet op kanaal 36 daar werk ik nu mee.

Wat doet die Beta versie eigenlijk? Behalve dat het rebooten? tegengaat?
Gewijzigd door tubejack op 08 May 2017, 20:20

loekf

mvdeutrnl schreef:

Ik kan de beta niet installeren. AVM zegt dat ik de enige ben. Ik heb het op 2 boxen geïnstalleerd, het werkt niet.

Gebruik op eigen risico. laat mij weten of het je wel lukt.

Ik kan het bestand helaas niet toevoegen omdat het te groot is, mail mij en ik stuur je de link met login en w8w

Zal je pm'en.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

loekf

tubejack schreef:

WiFi 5Ghz aangezet op kanaal 36 daar werk ik nu mee.

Wat doet die Beta versie eigenlijk? Behalve dat het rebooten? tegengaat?

Zoals Roger schreef, watchdog timer ruimer zetten. Weet niet of je bekend met embedded software, maar watchdog timer is een in goed nederlands een soort wekker die de software een keer in de zoveel tijd moet resetten (denk aan snooze mode van je eigen wekker). Timer telt dan weer opnieuw af. Loopt de klok af, wordt er een interne reset van de hardware gegenereerd. De period is normaal (veel) ruimer dan de tijd die de software nodig heeft om alle taken uit te voeren (main loop).

Feit dat XS4ALL en AVM een beta uitbrengen waarin men dit moet doen om herstarts te voorkomen, duidt idd op fundamentele issues in de software. Kan gewoon spaghetti code zijn waardoor de software niet voorspelbaar is, rotte drivers etc.

loekf

wil schreef:

De experiabox en de 7581 schijnen dezelfde hardware te hebben. Heb ik gelezen in een van de vorige berichten. Ik weet niet of dit echt ook waar is.

Ja, iemand hier heeft de 7581 open geschroefd. Print zit vol Broadcom ICs.

KPN's Experia boxen komen van ZTE. Ook ZTE gebruikt ICs van Broadcom. Ik kan even snel geen hardware info van de Experia 10 vinden, maar
de V9:

https://wiki.openwrt.org/toh/zte/zte_zxhn_h368n

Heeft volgens mij ook een BCM63168, zelfde SoC als de 7581. Experia 10 heeft dezelfde WIFI specs, ondersteund ook pair bonding. Enige verschil
tussen de Experia 10 en de 7581 is:

- DECT support
- AVM goodies als Media server, NAS etc.
- VPN

tubejack
Ok dank je. Nou vanaf vanmiddag werkt de 7581 hier. De pair binding VDSL2 verbinding werkt mooi met profiel 8B de S/N is met 7dB 1dB hoger dan met de 7369 de up 5.8 en download 47.1 beide ruim 1Mb hoger. Tot nu toe geen enkele fout op de lijn. WiFi op 5 Ghz vast op kanaal 36 is vrij snel. Een verdieping hoger 162Mb dwars door muren en een betonnen vloer.

Ik laat het zo even pruttelen, en ga beetje spelen met WiFi kijken wanneer het uitvalt.

tubejack

loekf schreef:

Heeft volgens mij ook een BCM63168, zelfde SoC als de 7581. Experia 10 heeft dezelfde WIFI specs, ondersteund ook pair bonding. Enige verschil
tussen de Experia 10 en de 7581 is:

- DECT support
- AVM goodies als Media server, NAS etc.
- VPN

He Loek mijn buren hebben KPN met een Experia 10 met pair bonding (mag ik gebruiken als hier het internet het niet doet) Ik kan er ook als administrator inloggen. Zip It Volgens de buren hebben ze nooit problemen. Sterk WiFi en is tot nu toe nooit uitgevallen. Kan nog wel even in hun log kijken ... Zal ik straks doen.

loekf

tubejack schreef:

He Loek mijn buren hebben KPN met een Experia 10 met pair bonding (mag ik gebruiken als hier het internet het niet doet) Ik kan er ook als administrator inloggen. Zip It Volgens de buren hebben ze nooit problemen. Sterk WiFi en is tot nu toe nooit uitgevallen. Kan nog wel even in hun log kijken ...

Mijn ouders hebben ook zo'n ding. Idd erg stabiel, nooit uitval.

Zie net dat mijn 7581 met watchdog timer beta vandaag de VDSL verbinding gereset heeft, maar geen herstart. Ookla speedtest laat ineens snelheden net boven de 100 Mbps zien (was altijd net eronder). Kan ook zijn dat ze met snelheids upgrades zijn bezig geweest.

(pair bonding is niet beschikbaar op mijn adres)

IDIMW
Nu op FRITZ!OS: 06.80-43976 BETA eens kijken of het resulteerd in een iets stabielere versie. Maar als alleen de time/watchdog is verhoogd zal het niet echt gaan helpen, hooguit minder vaak herstarten.

tubejack

loekf schreef:

Mijn ouders hebben ook zo'n ding. Idd erg stabiel, nooit uitval.

Die van de buren Showtime 738 h 34 min 1 s 738 h 33 min 39 s
Dat is 30 dagen uptime CRC errors (Up/Down) 0/4026 0/1181

Ook niet foutloos die Experia 10 box Loek, m.i. best veel CRC errors. De snelheid is nagenoeg hetzelfde als hier

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie