Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
WiFi 5Ghz vast op kanaal 36 802.11n+ac
WiFi 2,4Ghz uit.

iMac WiFi verbinding valt even uit bij het aanmelden van een iPad
Eenmaal aangemeld beide stabiel en vrij snel.

WiFi 5Ghz vast op kanaal 36 802.11n+a
Imac WiFi verbinding blijft het gewoon doen.

Kennelijk vergt het onderhandelen over welk protocol, snelheid en
welke WiFi 2,4 /5Ghz band nogal wat van de 7581.

Maar vast ingesteld op kanaal 36 802.11n+a lijkt het me bruikbaar.

Als nu ook die Fritz Fon C5 telefoons blijven werken, dan wordt het wel wat Smile
Gewijzigd door tubejack op 08 May 2017, 22:03

loekf

IDIMW schreef:

Nu op FRITZ!OS: 06.80-43976 BETA eens kijken of het resulteerd in een iets stabielere versie. Maar als alleen de time/watchdog is verhoogd zal het niet echt gaan helpen, hooguit minder vaak herstarten.

Hoe kom je aan die beta ? Via AVM ?

Enig idee wat er opgelost zou moeten zijn. Beetje vaag dat het build nummer lager is dan de versie die ik kreeg.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Roger

tubejack schreef:
WiFi 2,4Ghz uit.

Tijdens het onderhandelen met een nieuw device moet het verkeer voor overige devices gewoon door kunnen gaan. Dat dit niet zo is, duidt op fundamentele programmeerfouten. Interessant is dat het probleem kennelijk alleen optreedt met 802.11ac (nieuw functie, nieuwe bugs?). Jammer (maar natuurlijk wel logisch) dat FritzOS geen open source is. Mijn handen jeuken...
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

loekf
Ik ben lost wat AVM / XS4ALL aan het doen is.

Als ik de postings van gisteren kijk hebben een aantal mensen recent een mail gekregen van AVM NL om:

BETA Labor 152.06.80 43976 te installeren
XS4ALL pushed (soms op verzoek) 6.80 44203

Nou is volgens mij de 5 digit postfix bij AVM en FRITZ!Box het build nummer.

De BETA Labor kan ik verklappen is van 29 maart.

De 44203 release past de watchdog timer aan en lijkt spontaan herstarten te voorkomen. Alleen een grote pleister.

29 maart... is er dan echt geen voortgang bij AVM ??? De nieuwere modellen bij AVM zitten al dicht bij een 6.86 release (7580, 7490).

Als er andere beta builds rondzwerven hoor ik het graag, hoor ook wat het zou moeten oplossen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

IDIMW
deze is gedownload via AVM

loekf

Roger schreef:
Tijdens het onderhandelen met een nieuw device moet het verkeer voor overige devices gewoon door kunnen gaan. Dat dit niet zo is, duidt op fundamentele programmeerfouten. Interessant is dat het probleem kennelijk alleen optreedt met 802.11ac (nieuw functie, nieuwe bugs?). Jammer (maar natuurlijk wel logisch) dat FritzOS geen open source is. Mijn handen jeuken...

Als ik op sites als ip-phone-forum.de rondkijk, zie vooral:

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=279759

En de .xls opent, zal je zien dat AVM bijna altijd voor WLAN chipsets van QCA (= Qualcomm) or AR (= Atheros, ook Qualcomm) kiest. Echter..
wat zit er in de 7581 ? Juist Broadcom...

De .xls laat ook alle andere hardware verschillen zien....

Ik blijf er bij dat het AVM blijkbaar nogal wat moeite kost om een werkend product te maken op basis van hardware die in vergelijkbare modems als bv. de Experia 10 prima werkt. Misschien zien ze een product voor de NL market, specifiek voor XS4ALL, als een lagere prio en zitten bv. niet hun beste mensen erop. Is het een soort bijzaak, gunst aan XS4ALL.

Ik zit ook te kijken naar bv. de 7590 als opvolger van de 7490, maar ik begrijp dat AVM nog aan het dubben is of ze de 7590 of 7580 in de internationale markt zetten. Qua specs zijn ze bijna gelijk.

BTW... vraag. Iemand op Tweakers claimt dat je pair bonding kunt aanvragen bij de helpdesk. Is dit echt zo, voordat ik me laat afpoeieren ? Op fourstack is niets te vinden op mijn adres. Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar kreeg te horen dat het niet kon.

loekf

IDIMW schreef:

deze is gedownload via AVM

Dus nadat je een mail kreeg van AVM. Nogmaals welke issues had je en hoe zou deze FW helpen ?

IDIMW
De mail komt van AVM, maar is geforward door een mede forumlid. Welke de zelfde problemen ervaart: meerdere spontane reboots per dag.
Aangezien xs4all mij niet verder wil kan helpen probeer ik ook maar wat.... alles is beter als de huidge situatie.

tubejack

Roger schreef:

tubejack schreef:
WiFi 2,4Ghz uit.

Dat snap ik, werkt zelf al een jaar of 20 met unix.

Als je op deze manier je 5Ghz instelt lijkt het in ieder geval goed bruikbaar. Net weer geprobeerd door mijn iPad aan te zetten
de WiFi verbinding van mijn Imac blijft er gewoon in. De verbinding is ook lekker snel! 162Mb met speedtest haal ik nagenoeg
40Mb = maximum van mijn VDSL2 lijn.

De volgende stap is ' s nachts 0:00 het WiFi uitzetten met Enable Wireless LAN Schedule
en kijken of morgen 7:00 de verbinding weer op is.

Roger

loekf schreef:
Ik ben lost wat AVM / XS4ALL aan het doen is.
Wie niet hier Frown AVM en XS4ALL communiceren slecht, wat voor ons uiteraard ruim baan voor meedenken biedt.

loekf schreef:
Nou is volgens mij de 5 digit postfix bij AVM en FRITZ!Box het build nummer.
Klopt. Hoe hoger, hoe later (helaas niet noodzakelijk beter). Het zou mij niet verbazen als het buildnummer het revisienummer is van de commit in iets als SVN.

loekf schreef:
29 maart... is er dan echt geen voortgang bij AVM ??? De nieuwere modellen bij AVM zitten al dicht bij een 6.86 release (7580, 7490).
Ik zou in de context van deze discussie niet teveel waarde hechten aan het FritzOS versienummer. In een complex systeem heeft elke component een eigen versienummer. Uiteindelijk doe je er voor de klant een strikje omheen en noemt het een release met een eigen versienummer (bv. 6.80). Dat nummer zegt helaas niets over het oplossen van low level issues (drivers, real-time processen) of specifieke issues met een bepaald model. Het FritzOS versienummer lijkt mij primair gelinkt aan de high level functies. Zonder een goede changelog voor een specifieke release weet je helaas nog steeds niets.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie