Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf
@XS4ALL

Roepen ze al twee maanden.

Misschien allemaal onze automatische machtiging eens intrekken, omdat ze niet waarmaken wat ze beloven.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Marcel
Nog twee weken is ongeveer het schema wat bekend was.

Nu heb ik liever dat AVM en Xs4all zeker zijn dat ze goed doen en niet zo, wederom een bak ellende over zich heen krijgen. Is ook in voordeel voor ons.

Je kunt de inkasso terug laten boeken.
De afdeling boekhouding kan weinig oplossen en dat middel moet je allen gebruiken als er geen communicatie meer is.

Ik hoop wel dat Xs4all leert van dit alles en niet de medewerkers laten doen of zij voor het eerst hoorden van de problemen.
Dat is Xs4all onwaardig en maakt hun ongeloofwaardig bij de klanten.

IDIMW
moet en kan zeggen dat mijn modem met de beta firmware nog geen reboot weer gehad heeft. Ook de tv loopt minder vaak even vast!

loekf

IDIMW schreef:

moet en kan zeggen dat mijn modem met de beta firmware nog geen reboot weer gehad heeft. Ook de tv loopt minder vaak even vast!

ik zie nu pas dat ik weer een andere beta gepushed heb gekregen van xs4all. Dacht even dat het modem toch gereboot was, maar het is zo te zien een fw update om 16.30 vanmiddag. Niets gehoord volgens mij. Gaat om versie:

FRITZ!OS: 06.80-44550 BETA

Geen idee wat er anders is, net een mail naar xs4all gestuurd.
Gewijzigd door loekf op 10 May 2017, 23:17
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

wil

loekf schreef:

IDIMW schreef:

ik zie nu pas dat ik weer een andere beta gepushed heb gekregen van xs4all. Dacht even dat het modem toch gereboot was, maar het is zo te zien een fw update om 16.30 vanmiddag. Niets gehoord volgens mij. Gaat om versie:

FRITZ!OS: 06.80-44550 BETA

Geen idee wat er anders is, net een mail naar xs4all gestuurd.

ik heb ook de update gehad gisteren om 16:35. Was al blij dat ik geen reboots had sinds de beta firmware en zag ineens dat er toch een reboot is geweest. Maar nu was xs4all de oorzaak met de update.

postIT
Ik "moest" wel een 7581 omdat ik VDSL bonding aangevraagd had. Werd opgeleverd net twee weken voordat ze aangaven de snelheid weer substantieel te gaan verhogen Sad. Sinds ik dat modem gebruik heb ik zeer veel issues gehad. Omdat ik deze verbinding zakelijk gebruik ben ik naast internet sterk afhankelijk van DECT en VPN. Voor Wifi heb ik gelukkig een kleine setup met Ubuiqity APs. Dat draait lekker.

Opsomming van problemen met de 6.80 software:
- lockups na exact 4min met de STBs (IPTV), dit bleek te komen doordat ik ook Axis apparatuur heb draaien die het modem in de war helpen. Ik vermoed een multicast gerelateerd probleem. Iedere keer wisselen van zender om weer verder te kunnen kijken.
- DECT repeater 100 wil niet koppelen (moet inmiddels allerlei traces uitvoeren)
- uitvallen van PPoE verbinding bij het gebruik van VPNs
- instabiele VPNs: FB7581 <-> FB 7581 en FB7581 <-> FB7360, met name VPNs tussen twee 7581s zorgt voor PPoE en DSL dropout
- Site-to-site VPN via de webinterface tussen twee 7581 werkt totaal niet (komt niet op), dus nog steeds handmatig of met de VPN windoos software configs maken

Inmiddels heb ik gister even de tijd genomen om een Draytek 2862B in te richten voor internet en IPTV (vlan 4 en 6). Nu lekker snel internet, TV draait prima en ook mijn VPNs zijn stabiel (zelfs sneller dan voorheen). Ook met de FB7581 en de FB7360 aan de andere kant draait het nu goed. Vervolgens wil AVM dat ik nog even lekker de tijd neem voor hun support... Nou ik wacht wel tot die nieuwe firmware uit komt om te testen. Daarna zie ik wel of ik nog zin en tijd heb om AVM te helpen met de firmware stabiel krijgen.

Enige is nu alleen nog DECT goed werkend krijgen, ik heb de FB7581 in client mode in het netwerk gehangen en mijn deurintercom maakt verbinding via een VPN. En ik krijg iedere keer een 404 error met het registeren. Maar die FB geeft niet echt handige logging waar ik wat mee kan.

mari
Beste allemaal,

Ik heb problemen met inloggen op bepaalde sites, en anderen sites weer niet.
Kan dat te maken hebben met de 7581
Of denk ik nu gek

tubejack
Probeer eens een andere browser.

mari
Gedaan ook alle cookies enz gewist, op laptop gedaan op tablet maar helaas

tubejack

mari schreef:
Gedaan ook alle cookies enz gewist, op laptop gedaan op tablet maar helaas

Geef eens een van de URLs dan check ik of ik er in kan. Kan ook per PB

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie