Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
PE1PQX
Anders zelf een'.image' file uploaden naar de fritz?
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10,

richard01
@AVM_NL @XS4All

.De 06.83 Image van de FRITZ!Box 7581 op 15/5/2017 gedownload en vervolgens via Overview -> System -> Update -> FRITZ!OS File de update uitgevoerd. Ik ben benieuwd, ziet er voorlopig goed uit (na 1 uur)!
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

XS4Me

XS4Me schreef:

@xs4all; @avm. Hier vertikt hij de update te installeren. Via System -> Update zegt tie dat de 6.83 aanwezig is. Na het aanklikken vd button beweert tie dat hij aan de slag is (lopend progress bar en knipperend ledje op de box zelf). Na verloop van tijd: gereboot, log netjes geleegd, dus daar heb je ook niks meer aan. En wederom trots gemeld dat er een update beschikbaar is. Uiteraard box vd spanning gehaald en de hele riedel opnieuw gedaan. Morgen nog eens proberen en anders maar weer de helpdesk bellen.

Kon me toch niet bedwingen: gedownload en geimporteerd in de Fritzbox. Na de tweede poging is het gelukt. Gaat allemaal prima dus. Zag al dat de on line monitor nog steeds hetzelfde verkeerde beeld geeft. Snelheid up en down hetzelfde als met de 6.80. Log overzicht lockt zichzelf nog steeds als je helemaal naar beneden gescrolld hebt.
Morgen maar kijken of de wireless verbinding verbeterd is. Laat me eens raden ..

loekf

XS4Me schreef:

XS4Me schreef:

@xs4all; @avm. Hier vertikt hij de update te installeren. Via System -> Update zegt tie dat de 6.83 aanwezig is. Na het aanklikken vd button beweert tie dat hij aan de slag is (lopend progress bar en knipperend ledje op de box zelf). Na verloop van tijd: gereboot, log netjes geleegd, dus daar heb je ook niks meer aan. En wederom trots gemeld dat er een update beschikbaar is. Uiteraard box vd spanning gehaald en de hele riedel opnieuw gedaan. Morgen nog eens proberen en anders maar weer de helpdesk bellen.

Kon me toch niet bedwingen: gedownload en geimporteerd in de Fritzbox. Na de tweede poging is het gelukt. Gaat allemaal prima dus. Zag al dat de on line monitor nog steeds hetzelfde verkeerde beeld geeft. Snelheid up en down hetzelfde als met de 6.80. Log overzicht lockt zichzelf nog steeds als je helemaal naar beneden gescrolld hebt.
Morgen maar kijken of de wireless verbinding verbeterd is. Laat me eens raden ..

Lukte mij ook niet offline te updaten. INFO led blijft knipperen, internet valt weg. Via fritz.box nog wel te benaderen. Stekker erin/eruit en ja hij doet het weer. Toen maar online geupdate en dat werkte wel.

Eens aankijken, anders nog maar eens een recovery erover heen.

Blijft een interessant product, deze FRITZ...

Op het oog idd geen verschillen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

JvdH
Vraag: doen jullie allen update of daarna ook factory reset?

Upgrade: ging tot nu toe prima. Merk wel dat hij na twee uur nog steeds op snelheid aan het intrainen is.
Na upgrade: diverse wifi devices maakten contact op 5GHz, nu echter alles weer terug op 2,4Ghz ... (kanalen vastgezet op 4 en 36).

loekf

JvdH schreef:

Upgrade: ging tot nu toe prima. Merk wel dat hij na twee uur nog steeds op snelheid aan het intrainen is.
Na upgrade: diverse wifi devices maakten contact op 5GHz, nu echter alles weer terug op 2,4Ghz ... (kanalen vastgezet op 4 en 36).

Alleen als je komt van 6.54 is het aan te raden om een factory reset te doen, die firmware was echt bagger.

Had je al 6.80, zou ok moeten zijn.

Edit: 2 uur intrainen is vaag. Ik zie na opnieuw opstarten eerst ~89 Mbps down, dan langzaam oplopend naar 111.2 Mbps. Duurt minuut ofzo.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

Prutser

JvdH schreef:

Factory reset heb ik niet gedaan, de upgrade heb ik handmatig gedaan met het bestand, vanaf 6.80. Intrainen begon op 75/33Mb en was binnen 1 minuut stabiel op 107/33Mb

PE1PQX
Moet wel zeggen dat de userinterface erg traag is geworden, zowel via UTP als via WiFi...
Meer mensen met deze ervaring?
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"

Prutser

PE1PQX schreef:

Moet wel zeggen dat de userinterface erg traag is geworden, zowel via UTP als via WiFi...
Meer mensen met deze ervaring?

Nope, zelfde snelheid als ervoor aan deze kant ...

PE1PQX
Ik merk dat het trage alleen van toepassing is in het tabblad 'interntet'...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie