Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

PE1PQX schreef:

Ik merk dat het trage alleen van toepassing is in het tabblad 'interntet'...

Nee, zelfde snelheid als 6.80 + Betas.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

PE1PQX schreef:

Werkt hier vlot, Tabladen moeten +/- 2 seconde even laden. (realtime info?) Vind ik niet storend.
De VDSL verbinding is mooi stabiel na bijna 6 uur nog geen enkele fout op de lijn Smile
WiFI draait ook goed. Snelheid varieert wel als je een tijd niets met je PC doet of als hij in sluimer modus gaat.
Waarschijnlijk stroombesparing Think

Prutser

tubejack schreef:

PE1PQX schreef:

Werkt hier vlot, Tabladen moeten +/- 2 seconde even laden. (realtime info?) Vind ik niet storend.
De VDSL verbinding is mooi stabiel na bijna 6 uur nog geen enkele fout op de lijn Smile
WiFI draait ook goed. Snelheid varieert wel als je een tijd niets met je PC doet of als hij in sluimer modus gaat.
Waarschijnlijk stroombesparing Think

Hier tot nu hetzelfde. WiFi is stabiel gebleven op zowel 2.4GHz als 5 GHz, VDSL ook. Power gebruik 35%, net als de 6.80 versie. En ik zie ineens dat de online monitor wat upload laat zien (foto's naar de cloud gesynced). Dect dan vrijdag maar aan beginnen ...

tubejack

Prutser schreef:
Hier tot nu hetzelfde. WiFi is stabiel gebleven op zowel 2.4GHz als 5 GHz, VDSL ook. Power gebruik 35%, net als de 6.80 versie. En ik zie ineens dat de online monitor wat upload laat zien (foto's naar de cloud gesynced). Dect dan vrijdag maar aan beginnen ...

Power hier ook 35%
Bij de online monitor zie je nu ook IPTV data (bruin)
DECT werkt tot nu toe.
Net als in 06:80 werkt de ECO mode niet

tubejack
Voor zover ik kan zien, ziet het er goed uit.Thumbs Up
Ik krijg het gevoel dat de 7581 mooi stabiel is en dat ik heel veel zelf in kan stellen.Smile

Paar kleine dingetjes nog voor een volgende Fritz OS release zoals de Max en Min DSLAM throughput.

Het 5Ghz WiFi verkeer gaat nu over de 7851 op onze 1750E repater staat dat nu uit, ook daar zie ik geen gekke dingen.
Landcode staat nog steeds op DE

We gaan gewoon lekker mee aan de slag. Ik vermoed dat het hier heel stil gaat worden,

Groetjes Bye-happy

XS4Me
@AVM; @XS4ALL
Nou Tubejack, ik denk dat er nog wel wat te verbeteren is, alhoewel het idd niet het aller storendste is - behalve misschien van het hier laatst genoemde punt:
- Ik kon niet online upgraden (moest de firmware file downloaden op locale PC en deze tot twee keer toe uploaden voordat het lukte; kon daarna niet meer in de GUI inloggen, (ik heb geen password op de GUI), toch moest ik inloggen van de GUI en het password op de sticker was niet correct volgens de GUI; daarna reset naar fabrieksinstellingen en na opnieuw alles invoeren, ik had er van de vorige keren een aardige handigheid in gekregen, en toen deed 'tie het). Een hoop gedoe. Zou ik de enige zijn?
- De on line monitor geeft nog steeds niet de informatie van de juiste richting weer; ook niet met de juiste schaal - lijkt me low hanging fruit om the repareren.
- Als ik de DSL tab aanklik in de DSL Information pagina, dan kom ik 9 vd 10 keer in de algemene overview pagina terecht, als ik mazzel heb op de bedoelde pagina.
- Naar het zich laat aanzien (nog niet lang kunnen testen) is het probleem wireless (audio) drops opgelost.
- Nog te ervaren of telefonie (via FON aansluiting) tijdens zwaar internetverkeer weer mogelijk is.

tubejack

XS4Me schreef:

@AVM; @XS4ALL
Nou Tubejack, ik denk dat er nog wel wat te verbeteren is, alhoewel het idd niet het aller storendste is - behalve misschien van het hier laatst genoemde punt:
- Ik kon niet online upgraden (moest de firmware file downloaden op locale PC en deze tot twee keer toe uploaden voordat het lukte; kon daarna niet meer in de GUI inloggen, (ik heb geen password op de GUI), toch moest ik inloggen van de GUI en het password op de sticker was niet correct volgens de GUI; daarna reset naar fabrieksinstellingen en na opnieuw alles invoeren, ik had er van de vorige keren een aardige handigheid in gekregen, en toen deed 'tie het). Een hoop gedoe. Zou ik de enige zijn?
- De on line monitor geeft nog steeds niet de informatie van de juiste richting weer; ook niet met de juiste schaal - lijkt me low hanging fruit om the repareren.
- Als ik de DSL tab aanklik in de DSL Information pagina, dan kom ik 9 vd 10 keer in de algemene overview pagina terecht, als ik mazzel heb op de bedoelde pagina.
- Naar het zich laat aanzien (nog niet lang kunnen testen) is het probleem wireless (audio) drops opgelost.
- Nog te ervaren of telefonie (via FON aansluiting) tijdens zwaar internetverkeer weer mogelijk is.

Opmerkelijk dat je niet via de GUI makkelijk kon updaten. Mocht dat een "dingetje" ook bij anderen zijn dan komt dat vanzelf naar boven Ik heb daar niet op gewacht en gewoon de 06.83 file gedownload van AVM en met de hand geïnstalleerd. Ging fluitend.

De online monitor laat méér zien dan ooit te voren. Zover ik het kan beoordelen werkt het aardig. Bij IPTV zie je b.v. een 8mbit stream.

Met tabbladen etc geen problemen.

Wireless in drukke steden is imho totaal ongeschikt voor audio. Veel te druk op 2,4Ghz band. 5Ghz maakt een kans, beter is UTP.
Drops in audio kunnen veel oorzaken hebben, dat WiFi is er maar eentje....

Telefoon prioriteit is voorzien in Internet ==> Filters ==> Real time applications. Misschien kun je daar ook je streaming apparaat bijzetten mocht je persé via WiFi willen streamen.

Even wat anders de problemen die jij ervaart heb ik ook wel eens gehad, maar dat kwam omdat 2 apparaten in mijn netwerk voor DHCP server gingen werken. Zowel mijn Fritz box als 1750E repeater gaven dezelfde IP-adressen uit. Dat is toen opgelost met een Beta versie voor de 1750E en werkt nog steeds goed.

Ik hoop dat het snel weer lekker werkt Wink

fmrama
Gister de 6.83 geinstalleerd, via de gui. Ging prima. Alleen kwam het niet terug naar het inlogscherm. In principe geen punt, na een paar minutjes gewoon proberen of er internet is. Kan ook nog komen dat ik het vanaf buiten via wifi gedaan heb.

loekf

tubejack schreef:
Opmerkelijk dat je niet via de GUI makkelijk kon updaten. Mocht dat een "dingetje" ook bij anderen zijn dan komt dat vanzelf naar boven Ik heb daar niet op gewacht en gewoon de 06.83 file gedownload van AVM en met de hand geïnstalleerd. Ging fluitend.

Er zijn meer mensen (zie xs4all.adsl nieuwsgroep) die problemen hadden met updaten.

Zoals ik schreef bij mij werkte updaten via een gedownloade file niet. INFO led bleef knipperen, internet weg (PPoE verbinding), WIFI en DSL gewoon aanwezig. 7581 zei meer dan 15 minuten dat ie de file aan het downloaden was. Mij leek offline updaten safer gezien de ervaringen met 6.54 => 6.80.

De UI (fritz.box) werkte nog wel.

Stekker erin, eruit en toen maar online geupdate. Dat ging prima.

Ga dit maar eens melden bij AVM.

Zijn dus mensen waar de online update niet werkt en mensen waar offline niet ok was. Beetje vaag.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

XS4Me
@AVM; @XS4ALL.
Misschien dat de monitor niet naar de juiste porten kijkt; ik zit hier op koper. Net nog een flinke file ge-upload en een gedownload: vlgns de monitor gebeurde er vrij weinig op de lijn, terwijl toch de files op vrijwel maximale lijncapaciteit werden getransporteerd.
Wij wonen in een klein dorpje en daarvan nog in een buitenwijk, ik zie echter wel een hoop kanalen bezet; maar zoals al gemeld: zoals het zich laat aanzien zijn de audio drops opgelost.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie