Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

mimisiku schreef: Een offline vind ik niet...
Je kunt de firmware image file hier downloaden: https://download.avm.de/fritz.box/fri...e/english/
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)

Roger

tubejack schreef: Ok dus alleen uitgaand verkeer. Ik heb net met mijn vrouw tijdens een vette download een telefoon gesprek gevoerd waarbij ik naar het huisnummer belde. Ging prima Smile
Ja, want XS4ALL regelt de real-time priority voor VoIP aan hun kant.

mimisiku
Net contact gehad met XS4ALL. Voor mij geen oplossing mogelijk. Moet een support file genereren en die opsturen.

wiFi update: werkt niet
LAN update werkt niet
Reboot: werkt niet
Fabrieks reset: werkt niet

Zelfde opties geprobeerd met het gedownloade firmware bestand. Werkt ook niet...

Roger

mimisiku schreef:
Net contact gehad met XS4ALL. Voor mij geen oplossing mogelijk. Moet een support file genereren en die opsturen.

LAN update werkt niet

Zelfde opties geprobeerd met het gedownloade firmware bestand. Werkt ook niet...
Dat is balen! Je zou het recover image kunnen proberen: https://download.avm.de/fritz.box/fri...c/english/. Maar even afwachten wat de XS4ALL helpdesk zegt, is waarschijnlijk wel zo verstandig (geen twee procedures tegelijk).
Gewijzigd door Roger op 16 May 2017, 12:37

loekf

mimisiku schreef:

LAN update werkt niet

Heel vaag idd. Had je al een recovery FW geprobeerd ? .exe downloaden van ftp site, netwerk kabel tussen 7581 en laptop/PC. .exe starten, spanning van 7581, dan stekker erin en als het goed is wist ie alle flash partities en laad de nieuwste firmware. Daarna weer aansluiten en wizard doorlopen.

Andere kant, zou niet moeten mogen. Laat ze anders maar een nieuw modem sturen. Die heb je binnen een dag. Als je pecht hebt staat er nog 6.54 op. In dat geval is het raadzaam om offline (via file) te updaten gevolgd door factory reset. Maak je niet teveel druk om instellingen als je 6.54 nog moet configureren met de wizard. Alles wordt toch weer gewist.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis

tubejack

Roger schreef:

tubejack schreef: Ok dus alleen uitgaand verkeer. Ik heb net met mijn vrouw tijdens een vette download een telefoon gesprek gevoerd waarbij ik naar het huisnummer belde. Ging prima Smile
Ja, want XS4ALL regelt de real-time priority voor VoIP aan hun kant.

Dat is mooi. Als de Fritz dat aan zijn kant doet, kun je altijd bellen Smile

Eddy Molle
Op dit ogenblik ervaar ik weinig tot geen problemen meer, dus ik ga de stroom aan reacties in mijn mailbox stoppen. Succes verder!

Gondelier
@loekf
Betr: Fritz!Box 7581.
Mij is (zeker 5 maanden) opgevallen dat:
bij de interface bij netwerk (NAS) heb ik een totaal intern geheugen staan van 7,00 Mb en 6,50 MB vrij. Dit is wel heel erg weinig.
Is daar iets van bekend hier ???
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

Prutser
Hier hetzelfde, zie screenshot ... Alleen heb ik een riante 7.11MB vrij Smile

Kwestie van een dikke USB stick erin stoppen en je bent in business!
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

tubejack
Hier ook precies hetzelfde e.e.a. staat ook in de handleiding van de 7581 Smile
Staan best interessante dingen in Wink

https://www.gebruikershandleiding.com...00210.html

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie