Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Zelf even getest als je alles op één SSID hebt wordt er inderdaad tussen 2,4Ghz en 5Ghz geschakeld. En óók nog tussen de 7581 en 1750E! Cool Duurt wel een aantal minuten. (logisch zal waarschijnlijk met de arp tabellen te maken hebben) Of dat slim en handig is, kun je nog verschillen van mening.

Vind het wel handig zo Thumbs Up AVM heeft m.i. echt wat slims gedaan met dat WiFi Clap
Gewijzigd door tubejack op 18 May 2017, 09:54

tubejack
Nu ook WiFi hier fijn werkt, verder met DECT. De ECO functie werkt nog niet, maar bij de Smart home spulletjes kun je die -voor zover mij bekent- toch niet gebruiken.

Ik heb een FRITZ!DECT 200 Intelligent stopcontact besteld, daar kun je tal van dingen mee doen en in-en-uit schakelen. De enige beperking is m.i. je eigen fantasie. Het lijkt me zo gaaf als je wasmachine mailt dat de was klaar is. Ik noem maar iets geks, weet helemaal nog niet of zoiets wel kan.Wink

Heeft het zin? Nog niet, maar het is wel leuk speelgoed. Op het gegeven ogenblik wordt zoiets vanzelf handig.

Gondelier

tubejack schreef:

Nu ook WiFi hier fijn werkt, verder met DECT. De ECO functie werkt nog niet, maar bij de Smart home spulletjes kun je die -voor zover mij bekent- toch niet gebruiken.

Ik heb een FRITZ!DECT 200 Intelligent stopcontact besteld, daar kun je tal van dingen mee doen en in-en-uit schakelen. De enige beperking is m.i. je eigen fantasie. Het lijkt me zo gaaf als je wasmachine mailt dat de was klaar is. Ik noem maar iets geks, weet helemaal nog niet of zoiets wel kan.Wink

Heeft het zin? Nog niet, maar het is wel leuk speelgoed. Op het gegeven ogenblik wordt zoiets vanzelf handig.

De Dect200ers is het enige waar ik nooit spijt van heb gehad ( als het goed samenwerkt met de 7581 ). Wij hebben er hier 5 werkend een voor de buitenlampen werkt op atoomklok, ook voor de garage erg makkelijk als ik de garagedeur open dan schakelt de Dect200 automatisch AAN ( op het geluid welke de deur maakt of even hoesten ), en dan nog de binnenhuisverlichting. Een goede aankoop.
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.

fmrama
Lees dit eens over DECT eco... randvoorwaarden...
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...FRITZ-Box/

tubejack

fmrama schreef:

Lees dit eens over DECT eco... randvoorwaarden...
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...FRITZ-Box/

Klopt!

Met de Fritz box 7369 werkt dat gewoon met onze Fritz Fon C5 toestellen.
Je ziet dan af en toe een Eco embleempje op het toestel zelf
Met de 7851 werkt dat al vanaf de 1e software versie niet.

Kijk maar dit zijn de scherm afdrukken van de 7369
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

fmrama
Ik gebruik zelf geen dect. Maar ik lees het zo...heb je een fritzdect 200 aangesloten op de fritzbox, dan werkt eco sowieso niet.

tubejack

fmrama schreef:

Ik gebruik zelf geen dect. Maar ik lees het zo...heb je een fritzdect 200 aangesloten op de fritzbox, dan werkt eco sowieso niet.

Er is nog geen fritzdect 200 aangesloten. Dat de eco functie niet werkt op de 7581 heb ik ergens in het begin van dit topic al gemeld.

ReneX

wil schreef:
Volgende week wordt pair bonding aangesloten. Ik heb er nu vertrouwen in dat ook dat goed gaat.

Niet overmoedig worden!!

Hier sinds een kleine week op pairbonding.
Als eerste de hele middag gewacht op iemand van KPN voor het meten/controleren van de lijn (wel afgesproken, maar dus niet gezien of iets van gehoord *SLECHT*). Wel waren in de ochtend de lijnen omgezet.
Lijn 1 was daarvoor niet meer in gebruik (was ooit ISDN+ADSL), en Lijn 2 was in gebruik voor VVDSL.

Enfin; beide lijnen doen het wel ... maar de snelheid valt mij vies tegen.
Oud:
ca. 85Mb/s up en 26Mb/s down (via lijn 2)
Nieuw:
Lijn 1: ca. 76MB/s down en 25Mb/s up
Lijn 2: ca. 45MB/s down en 12Mb/s up

In totaal dus ca. 121MB/s down en 37MB/s up waar ik toch iets van 160Mb/s down en 50Mb/s up had verwacht

Met name lijn 2 is dus fors minder dan voorheen. Lijn 1 komt nog enigszins in de buurt wat met lijn 2 haalbaar was.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of geven beide lijnen wel ca. hetzelfde down en up?

Prutser

tubejack schreef:

Dat doet mijn Samsung wasmachine al enige tijd. Alleen weet ik nooit zo goed wat ik ermee moet als ik 70km verderop zit ... Smile

fmrama
@Renex ,Beide lijnen zijn bij mij ook niet gelijk. En het totaal zal in iedergeval in de buurt moeten zijn van wat fourstack aangeeft en/ of je abonement max is.
Wat kpn afspraak betreft was bij mij idem. Zelfs geen sms je.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie