Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
wil
Paar dagen geleden pair bonding aangesloten bij mijn zoon en KPN belde dat ze na half uur voor de deur zouden staan. Dus bij ons ging het wel netjes. Vrij lang bezig geweest omdat de tweede lijn niet up kwam. Maar dat bleek aan xs4all te liggen.
wil voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door wil op 18 May 2017, 20:56

LouisL

ReneX schreef:

wil schreef:
Volgende week wordt pair bonding aangesloten. Ik heb er nu vertrouwen in dat ook dat goed gaat.

Enfin; beide lijnen doen het wel ... maar de snelheid valt mij vies tegen.
Oud:
ca. 85Mb/s up en 26Mb/s down (via lijn 2)
Nieuw:
Lijn 1: ca. 76MB/s down en 25Mb/s up
Lijn 2: ca. 45MB/s down en 12Mb/s up

In totaal dus ca. 121MB/s down en 37MB/s up waar ik toch iets van 160Mb/s down en 50Mb/s up had verwacht

Met name lijn 2 is dus fors minder dan voorheen. Lijn 1 komt nog enigszins in de buurt wat met lijn 2 haalbaar was.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of geven beide lijnen wel ca. hetzelfde down en up?

Ja ik heb iets soortgelijks: voor de upgrade naar bonding had ik 28Mbit up, 3.5 Mbit down, nu met bonding :
Attainable throughput kbit/s 29605 18916 6861 4899
Current throughput kbit/s 26303 14591 6438 4663

totaal dus 41Mb down, 11 Mbit up. De upgrade ging me vooral om de upload, en die is inderdaad veel beter. Ik klaag dus niet, maar down viel me wel tegen.

tubejack

ReneX schreef:
Enfin; beide lijnen doen het wel ... maar de snelheid valt mij vies tegen.
In totaal dus ca. 121MB/s down en 37MB/s up waar ik toch iets van 160Mb/s down en 50Mb/s up had verwacht

Ik teken direct voor zo'n snelheid Cool

Maar even zonder gekheid, welk pakket heb je nu? Ik neem aan dat je voor een Internet plus: 160 down en 16 up betaald.
Wat kan is dat beide lijnen over een andere verdeler/kabel lopen. M.a.w. de ene lijn is behoorlijk langer dan de andere.

Dat kun je zien in je Fritz box b.v. bij Signal-to-noise ratio en Line attenuation
Bij die "snelle" lijn zal meestal de Signal-to-noise hoger zijn en Line attenuation lager.

Wat je er aan kan doen?
Ik zou het zelf vriendelijk voorleggen bij XS4all misschien kunnen ze de lijnen resetten? of sturen ze een KPN monteur.
Maar als de kabels niet naar de zelfde wijkkast/verdeler kunnen. Heb je pech.

FF wat anders staat vectoring op beide lijnen wel aan?

Oja hier wel positieve ervaringen met KPN monteurs Thumbs Up top
Gewijzigd door tubejack op 18 May 2017, 22:08

mari
Ik kom toch nog even terug over de problemen met inloggen op bepaalde sites.
Ik blijf het grote vermoeden hebben dat het aan de 7581 lift.
Bij gebruik van de oude 7360 heb ik nergens problemen mee en log ik zo in op sites waar ik een account heb.
Heb filters allemaal op unrestricted staan, whitelist de site toegevoegd.
Niks helpt.
Cookies wissen, chrome resetten, nada noppes .
Vraag met toch af of er in de 7581 niet iets zit wat problemen geeft met inloggen op sommige pagina's.
Nogmaals het gaat hier om nikoi.nl
De site opent netjes maar inloggen op mijn account niet.

tubejack
Vervelend Mari.

Wat je zou kunnen doen is een trace doen van het verkeer tussen jou PC en de desbetreffende webpagina.
Linux en Mac gebruikers kunnen een tcpdump doen b.v. sudo tcpdump -i en0 -vv en dan kijken wat het verschil is tussen beide
Fritz boxen. De verschillen kun je ook proberen met diff te vinden.

Er zijn vast ook allebei programma's voor waarbij je het verkeer kunt monitoren tussen jou en nikoi.nl

mari
we gaan weer verder zoeken bedankt

Prutser
Ha Mari,

Vroeger kwam dit weleens voor als de MTU te groot was. Dat is de Maximum Transmission Unit. Dat is de maximale pakketgrootte die verstuurd kan worden. Als die te lang werd, kreeg je precies de verschijnselen die je meldt. Stukken van een webpagina werken, andere stukken niet. Maar dat was een probleem in de begintijd van het internet en ben ik de laatste jaren niet meer tegengekomen op een "normale" verbinding. Ik gebruikte vroeger de tool "DrTCP" om eenvoudig de MTU te kunnen verlagen. (http://www.dslreports.com/faq/578)

Ik denk niet dat het helpt, maar als je daar de MaxMTU even opschrijft en dan verlaagt tot 1400, je PC reboot en test, dan weet je het 100% zeker dat dat niet het issue is. Wat je daarmee doet is het maximum aantal bytes in één TCP pakket verlagen naar 1400. En als het niet werkt, de originele waarde even terugzetten en de tool deinstalleren. Succes!

tubejack
@AVM @XS4ALL

Vannacht en vanochtend internet clears gehad met de 7581. De VSDL lijn bleef er gewoon in, alleen geen IP adres meer.
Na +/- 30 seconden krijg je dan een nieuw (hetzelfde) IPV4 en 6 adres.

Aanmelden van de FRITZ!DECT200 via de 7581 ging niet, wat ik ook probeerde. Via de 7369 werkt het direct.... hmmm
Intussen wel een software update in de DECT200 van 03.10 naar 03.37. Het zal toch niet zo zijn dat de DECT200 eerst een software
update moet hebben voordat hij met de 7581 kan werken. Als dat zo is vind ik het een slechte zaak Sad

Vanochtend maar weer de 7369 teruggezet internet bleef vaag met de 7581, dan maar ietsje minder snelheid.

De FRITZ!DECT200 is een heel leuk ding. Ik ga hem aan een van mijn NAS aansluiten, die kan ik dan op afstand aanzetten Smile
En stroom, spanning en temperatuur meten.

De nieuwste functies zoals reageren op geluid zitten nog niet in Fritz!OS 06.32. Er komt ook volgens AVM geen nieuwe software versie voor de 7369. Beetje kip-en-het-ei verhaal en onbegrijpelijk want voor andere oudere Fritz boxen is die er wel.

Marcel

tubejack schreef:

@AVM @XS4ALL

Aanmelden van de FRITZ!DECT200 via de 7581 ging niet, wat ik ook probeerde. Via de 7369 werkt het direct.... hmmm
Intussen wel een software update in de DECT200 van 03.10 naar 03.37. Het zal toch niet zo zijn dat de DECT200 eerst een software
update moet hebben voordat hij met de 7581 kan werken. Als dat zo is vind ik het een slechte zaak Sad

Is bekend bij AVM en hier ook ettelijke keren beschreven. Jammer dat AVM dit niet heeft opgelost in 6.83 en misschien paste het ook niet meer flash of hebben ze het bewust niet meegenomen.

In ieder geval is het duidelijk dat bug reports aan AVM niet goed genoeg meegenomen wordt. Ik voel mij toch niet serieus genomen terwijl door mij alles is aangeleverd inclusief diagnose en workaround. Veel rijd in gestoken om AVM te helpen en dit is het resultaat. Sad
Gewijzigd door Marcel op 19 May 2017, 16:12

mimisiku
Hier 1400 meter van de centrale en toch keurig tussen de 144 en 153 Mbit down en 44 Mbit up.. Moest alleen flinke toeren uithalen om de FB 7581 van 6.80 naar 6.83 te tillen. Wilde niet via de GUI en ook niet met de offline firmware. Heb hem in recovery mode terug gezet naar 6.52 en vandaar via de offline firmware dan uiteindelijk terug naar 6.83. Backup wilde maar ten dele terug, rest moest manueel..
DECT werkt via de FritzFon MT-F prima. Gister gebeld naar Nieuw-Zealand (Wellington) en was glashelder...

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie