Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Marcel schreef:
Is bekend bij AVM en hier ook ettelijke keten beschreven. Jammer dat AVM dit niet heeft opgelost in 6.83 en misschien paste het ook niet meer flash of hebben ze het bewust niet meegenomen.
(

Ik had gehoopt dat het met 6.83 wel werkte Frown
Dit helpt ook niet https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/1264_Kan-FRITZ-DECT-200-niet-registreren/

Het vervelende van switchen tussen de 7369 en 7581 is dat ik steeds weer 4 Fritz Fon's moet aanmelden. Daar ben je zo weer een half uur tot 3 kwartier mee bezig voordat alles weer werkt. De 7581 mag dan geavanceerd zijn de 7369 werkt tenminste.

richard01

Marcel schreef:

Ik voel mij toch niet serieus genomen terwijl door mij alles is aangeleverd inclusief diagnose en workaround. Veel rijd in gestoken om AVM te helpen en dit is het resultaat. Sad

@AVM_NL @AVM_DE @XS4All

Herkenbaar
Gewijzigd door richard01 op 19 May 2017, 14:03
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.

Marcel

[/url]
Het vervelende van switchen tussen de 7369 en 7581 is dat ik steeds weer 4 Fritz Fon's moet aanmelden. Daar ben je zo weer een half uur tot 3 kwartier mee bezig voordat alles weer werkt. De 7581 mag dan geavanceerd zijn de 7369 werkt tenminste.

Als ze eenmaal zijn aangemeld dan kun je op telefoon wisselen tussen de verschillende boxen. Ook handig als de DECT op verschillende wil gebruiken.

Bij de her-aanmelding had ik de telefoons laten staan in de box en de box herkende de telefoon en instellingen. Dit ging beter dan verwacht.

tubejack
Dat is mijn nog niet gelukt Marcel, met mijn Fritz Fon C5 toestellen die zien maar één DECT centrale
Gewijzigd door tubejack op 19 May 2017, 19:27

ReneX

fmrama schreef:
@Renex ,Beide lijnen zijn bij mij ook niet gelijk. En het totaal zal in iedergeval in de buurt moeten zijn van wat fourstack aangeeft en/ of je abonement max is.
Wat kpn afspraak betreft was bij mij idem. Zelfs geen sms je.

Fourstack geeft 100Mb/s aan en 200Mb/s bij bonding en daar zit het met ca. 120Mb/s dus best ver vandaan.

KPN gaf eerst aan de er monteur langs zou komen om er zeker van te zijn dat de lijnen goed aangesloten waren ... zelfs als de monteur 100% zeker zou zijn dat langskomen niet nodig is, dan nog was een belletje of SMSje wel zo netjes. Denk dat het gemakzucht is, want 100% zeker of de lijn goed is weet je alleen wanneer je het doormeet.

ReneX

tubejack schreef:

ReneX schreef:
Enfin; beide lijnen doen het wel ... maar de snelheid valt mij vies tegen.
In totaal dus ca. 121MB/s down en 37MB/s up waar ik toch iets van 160Mb/s down en 50Mb/s up had verwacht

Ik teken direct voor zo'n snelheid Cool

Maar even zonder gekheid, welk pakket heb je nu? Ik neem aan dat je voor een Internet plus: 160 down en 16 up betaald.
Wat kan is dat beide lijnen over een andere verdeler/kabel lopen. M.a.w. de ene lijn is behoorlijk langer dan de andere.

Dat kun je zien in je Fritz box b.v. bij Signal-to-noise ratio en Line attenuation
Bij die "snelle" lijn zal meestal de Signal-to-noise hoger zijn en Line attenuation lager.

Wat je er aan kan doen?
Ik zou het zelf vriendelijk voorleggen bij XS4all misschien kunnen ze de lijnen resetten? of sturen ze een KPN monteur.
Maar als de kabels niet naar de zelfde wijkkast/verdeler kunnen. Heb je pech.

FF wat anders staat vectoring op beide lijnen wel aan?

Oja hier wel positieve ervaringen met KPN monteurs Thumbs Up top

Het pakket gaat van Compact (40Mb/s) naar Smart (80Mb/s) en daar kwam BVDSL standaard bij (wel handig voor een betere upload omdat down al op ca. 85MB/s zat).
SR en lijn demping zijn voor beide lijnen identiek (en voor beide staat vectoring ook aan).
Aangezien de Guidion monteur (die wel langs kwam) dit ook vreemd vond, zeker omdat netco (fourstack) 200Mb/s aangeeft, heeft hij met xs4all contact opgenomen.
Er is een ticket aangemaakt, maar die is van de week dichtgezet zonder dat er iets is veranderd.
Even bellen dus ...

tubejack

ReneX schreef:

Het pakket gaat van Compact (40Mb/s) naar Smart (80Mb/s) en daar kwam BVDSL standaard bij (wel handig voor een betere upload omdat down al op ca. 85MB/s zat).
SR en lijn demping zijn voor beide lijnen identiek (en voor beide staat vectoring ook aan).
Aangezien de Guidion monteur (die wel langs kwam) dit ook vreemd vond, zeker omdat netco (fourstack) 200Mb/s aangeeft, heeft hij met xs4all contact opgenomen.
Er is een ticket aangemaakt, maar die is van de week dichtgezet zonder dat er iets is veranderd.
Even bellen dus ...

Maar even een (wellicht overbodige) opmerking als je Smart hebt dan krijg je officieel toch nooit meer als 80Mb? Alles daarboven
wordt toch door XS4ALL afgekapt? Bij mij is technisch maximaal 47Mbit mogelijk met BVDSL volgens mijn Fritz box, maar het wordt door XS4ALL afgekapt op 40Mb.

Prutser

tubejack schreef:

ReneX schreef:

Even bellen dus ...

Maar even een (wellicht overbodige) opmerking als je Smart hebt dan krijg je officieel toch nooit meer als 80Mb? Alles daarboven
wordt toch door XS4ALL afgekapt? Bij mij is technisch maximaal 47Mbit mogelijk met BVDSL volgens mijn Fritz box, maar het wordt door XS4ALL afgekapt op 40Mb.

De download wordt dan inderdaad op 80Mb afgekapt (upload niet), maar in de DSL stats zie je wel de maximale ingetrainde BVVDSL snelheid. En die had dan inderdaad op 2X 100Mb mogen staan ... Overigens bestaat er ook BVDSL (zonder vectored dus), als je die hebt, dan kunnen de lijnen elkaar onderling meer beïnvloeden ...

tubejack

Prutser schreef:
De download wordt dan inderdaad op 80Mb afgekapt (upload niet), maar in de DSL stats zie je wel de maximale ingetrainde BVVDSL snelheid. En die had dan inderdaad op 2X 100Mb mogen staan ... Overigens bestaat er ook BVDSL (zonder vectored dus), als je die hebt, dan kunnen de lijnen elkaar onderling meer beïnvloeden ...

Zeker, maar ik kan me ook voorstellen dat zolang het aan de specificaties voldoet van dat pakket XS4ALL pas moeite gaat doen wanneer je een duurder abonnement af wilt nemen. We hebben hier ook BVDSL zonder vectoring en ik heb inderdaad niet het idee dat het allemaal zoveel sneller is geworden.

ReneX

tubejack schreef:

Idd, down zal tot 80Mb/s gaan (en dat kan nu al), alleen up zal hoger worden. Maar ik heb ook graag wat meer reserve voor een volgende verhoging (en dan beter nu klagen tijdens de aanleg van BVDSL dan later).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie