Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

tubejack schreef:

Als ik mijn Fritzbox 7581 nu eens downgrade naar 06.42 en dan de DECT-200 aanmeld. Zou dat kans van slagen hebben?

Zou je ook een VPN kunnen opzetten tussen twee 7581's en dan je aanmelden op een 7490 aan de andere kant van het VPN die zich daar ook in het netwerk aangesloten is?

Nee dus, connectivity is helemaal over DECT lees ik nu, dat gaat dus niet ...

tubejack
@AVM.NL @AVM.DE @XS4ALL.NL

Prutser schreef:
Als ik mijn Fritzbox 7581 nu eens downgrade naar 06.42 en dan de DECT-200 aanmeld. Zou dat kans van slagen hebben?
Nee dus, connectivity is helemaal over DECT lees ik nu, dat gaat dus niet ...

Heb het probleem aan AVM voorgelegd en gevraagd om Ticket-ID 1123199 te heropenen. Ik zal niet de enige gebruiker zijn die de Smart home functies van de 7851 wil gebruiken. En geen mogelijkheid heeft, om de software daarvoor via een oudere Fritz!box up te graden.
Ik vind het eigenlijk te bizar voor woorden Zip It

Verder als ik baas was bij XS4ALL zou ik de gene die dit soort berichten in de wereld durft te sturen, voor straf de hele voorraad 7581 boxen laten upgraden naar Fritz Os 06.83

[...]De informatie op tweakers en andere websites zijn verouderd inmiddels zijn er 2 firmware updates geweest voor de FRITZ!Box 7581. Hiermee zijn de kleine problemen met omtrent wifi, dect en vpn verholpen.[...]

De wereld op zijn kop Mad
Gewijzigd door tubejack op 20 May 2017, 07:30

Rezzy
Inmiddels is versie 6.83 voor de Fritzbox 7581 beschikbaar gekomen en heb ik deze geinstalleerd (lukte bij 2e poging vanuit fritzbox user interface). Van alle instellingen heb ik schermprints gemaakt en een export van het telefoonboek opgeslagen, vervolgens een factory reset uitgevoerd op advies van de Guidion-installateur (zodat alle oude resten van OS 6.54 en 6.80 werden verwijderd) en daarna handmatig en via de Wizard alle instellingen opnieuw ingevoerd (geen backup teruggezet, want deze bevat veel oude foutieve binaire data!) en de telefoonboekfile ingeladen. Mijn problemen met WiFi en DECT (met MT-F telefoon) zijn nu prima verholpen. Als WiFi opnieuw werd ingeschakeld werd vroeger de verbinding gereset bij het starten van communicatie met elk apparaat, waardoor pas na een wachttijd de verbinding tot stand kwam.

Ik heb nu een mooi stabiele verbinding van 40 Mbit via dual bonding over ADSL, zonder errors. Ook de systemlogging is nu veel gedetailleerder.
Van de Guidion-installateur kreeg ik nog de tip om bij DECT-problemen (vervormd geluid na enkele dagen) de checkbox "Enable troubleshooting for cordless telephones not compatible with GAP" aan te kruisen. Dit werkte goed als workaround bij OS 6.80, maar heb ik nu weer even uit gezet, want lijkt vooralsnog niet meer nodig. Ook werd door hem aangeraden in de Fritzbox de instelling "HD Telephony" op "Automatically" te zetten in het telephony device bij de DECT Telefoon.

Eigenlijk had men beter nu pas de 7581 op de markt kunnen brengen, met deze stabiele firmware 6.83.

zaza2002
@Rezzy: deze beschrijving maakt mij gelukkig minder ongerust . Blijkbaar verhelpt 6.83 dus een hoop problemen. Je hebt geen DECT200?

tubejack
@AVM.NL @AVM.DE

Rezzy schreef:
Eigenlijk had men beter nu pas de 7581 op de markt kunnen brengen, met deze stabiele firmware 6.83.

Ook in deze versie zitten nog foutjes. Maar inderdaad het meeste lijkt te werken na 6maanden....

Voor het DECT200 niet kunnen aanmelden op de 7581. Onder Windos, recovery images 6.54 resp beta 6.69 resp 6.83 terug gezet en geprobeerd
Daarna een factory reset en alles met de hand ingevuld. Uren werk.... Bij alle Fritz os versies werkt de DECT200 niet. Sad
AVM heeft dus nog wat te doen.
Gewijzigd door tubejack op 20 May 2017, 15:36

fmrama
Waarschijnlijk overbodige info. Maar toch...
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...gistreren/

tubejack

fmrama schreef:

Waarschijnlijk overbodige info. Maar toch...

Zo' n pagina is er voor de Fritz 7369 ook en dat werkte met 5 minuten.

Probleem is dus dat nieuwe DECT200' s met verouderde software uitgeleverd wordt.
Waardoor je hem blijkbaar niet kan aanmelden bij de 7581. De benodigde software 3.83 krijg ik er niet op, wat ik ook doe en wat ik ook probeer.
Mocht je al DECT200 hebben. Zoals eerder gemeld hier op dit forum. Upgrade die dan, via je oude Fritz box als dat kan.

fmrama
Ik heb geen dect 200. (gelukkig zou ik haast zeggen). Ik heb bij avm wel de vraag gesteld of het met een fritzbox 7581 raadzaam is om een dect 200 aan te schaffen ed. bla bla. Benieuwd hoe ze reageren.

tubejack

fmrama schreef:

Ik heb geen dect 200. (gelukkig zou ik haast zeggen). Ik heb bij avm wel de vraag gesteld of het met een fritzbox 7581 raadzaam is om een dect 200 aan te schaffen ed. bla bla. Benieuwd hoe ze reageren.

Ik kreeg zelfs het advies om over te gaan naar een 7581 Think

[...] hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.

Helaas, voor het model 7369 wordt geen nieuwe FRITZ!OS meer verwacht.
Dit model wordt ook niet meer geproduceerd en binnenkort wordt ook de support niet meer aangeboden.
Hier heb ik helaas geen positieve oplossing voor u. Heeft u dit model van XS4ALL ontvangen, kunt u navragen of deze geruild kan worden in een FRITZ!Box 7581.

Prutser
@Tubejack 'k Heb hier nog een 7340 liggen die ik niet gebruik, is die bruikbaar om die Dect200 dingen te upgraden? 6.25 is de laatste versie firmware ...
Gewijzigd door Prutser op 20 May 2017, 16:50

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz 7580 wandhouder Algemeen : 2 22 Jun 2024
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 Sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 Mar 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 Dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 Sep 2022
Advertentie