Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
Prutser |
Geplaatst op 25 May 2017, 08:55
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 341 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote tubejack schreef: Hmmm na ruimt 4 dagen wij hadden net een: Timeout during PPP negotiation 1 minuut en 18 seconden geen IP verkeer DSL bleef er gewoon in. Over repeater dat probleem heb je toch niet als je, je 1750E bekabeld aansluit en als LAN Bridge configureer Nee dat kan inderdaad dan niet voorkomen, in mijn ogen is dit de enige goede manier om een repeater aan te sluiten. Kan dat niet dan heeft een Powerline de voorkeur, tenzij je een kortegolf zendamateur in de buurt hebt. Die komt je dan opzoeken om voor jou een kabel te trekken in je huis, dat ding stoort namelijk immens op zijn amateur banden. Hoe dat overigens dan CE goedgekeurd kan zijn is me een raadsel, maar goed, dat is een ander onderwerp. |
|
|
wil |
Geplaatst op 25 May 2017, 09:08
|
Activiteit » Internet,TV & Bellen Berichten: 190 Lid sinds: 27 Feb 2017 |
Quote Prutser schreef: Quote tubejack schreef: Hmmm na ruimt 4 dagen wij hadden net een: Timeout during PPP negotiation 1 minuut en 18 seconden geen IP verkeer DSL bleef er gewoon in. Over repeater dat probleem heb je toch niet als je, je 1750E bekabeld aansluit en als LAN Bridge configureer Nee dat kan inderdaad dan niet voorkomen, in mijn ogen is dit de enige goede manier om een repeater aan te sluiten. Kan dat niet dan heeft een Powerline de voorkeur, tenzij je een kortegolf zendamateur in de buurt hebt. Die komt je dan opzoeken om voor jou een kabel te trekken in je huis, dat ding stoort namelijk immens op zijn amateur banden. Hoe dat overigens dan CE goedgekeurd kan zijn is me een raadsel, maar goed, dat is een ander onderwerp. Ik ben dus zo'n zendamateur. Door gebruik van powerline bij de buren had ik geen radio ontvangst meer. Ik hoef echt geen kabel aan te leggen bij de buren. Buren mogen de powerline niet gebruiken als die storing veroorzaakt. Ook als er een CE keurmerk op staat. Als zendamateur mag je geen storing veroorzaken, maar dat geldt dus ook omgekeerd. Maar veel zendamatuers stoppen met de hobby omdat de storingen veroorzaakt door powerline, led verlichting en de goedkope chinese opladers steeds erger wordt. Sinds gisteren pair bonding op de 7581 en het werkt perfect. Nog geen herstarts gezien. Maar voor de pair bonding ging het al goed sinds firmware 6.83 Gewijzigd door wil op 25 May 2017, 09:14 |
|
|
LouisL |
Geplaatst op 25 May 2017, 13:22
|
Activiteit » Ridderkerk » 2986cn » Fritzbox 7851 Berichten: 17 Lid sinds: 19 Jan 2017 |
Quote Roger schreef: @AVM_NL @AVM_DE 6.83 draait bij mij stabiel sinds 15 mei (VDSL2 111/33 Mb/s; WiFi 2.4 en 5 GHz, vaste kanalen, zelfde SSID; DECT UIT; telefonie FON1; NAS en Media server UIT). Zojuist heb ik de DECT functie maar eens aangezet. Toestel registreren (Gigaset A58H, model 2009) verliep zonder problemen. Bellen werkt, maar bij gebeld worden belt het toestel soms wel, maar meestal niet. Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken. Het toestel belt ook niet bij de beltest na aanmelden. DECT staat dus weer uit. Het is wachten op betere DECT-tijden. Ik heb hiet met Gigaset 400h handset iets soortgelijks. Meestal werkt gebeld worden, soms niet. Ook Ik heb nog geen logica kunnen vinden. Soms werkt ook registeren (bel-signaal) niet, meestal wel.... Ik hou mijn 7390 nog wel in bedrijf voor DECT, Port forwarding (met een publiek subnet) werkt nu min of meer. Eergisteren was ineens de lijst met forwards leeg, maar alles stond nog steeds open. Gisteren waren de forwards ineens weer zichtbaar. Onverklaarbaar, maar de Pv4 forwardings werken in zoals ik wil, zonder de noodzaak een eigen mac-adres te hebben on de interne lan van de Fritzbox. |
|
|
Prutser |
Geplaatst op 25 May 2017, 13:32
|
Activiteit » Gorinchem » 4205AA » Internet » Eigen modem » Fritz 7581 Berichten: 341 Lid sinds: 04 Mar 2017 |
Quote Ik ben dus zo'n zendamateur. Door gebruik van powerline bij de buren had ik geen radio ontvangst meer. Ik hoef echt geen kabel aan te leggen bij de buren. Buren mogen de powerline niet gebruiken als die storing veroorzaakt. Ook als er een CE keurmerk op staat. Als zendamateur mag je geen storing veroorzaken, maar dat geldt dus ook omgekeerd. Maar veel zendamatuers stoppen met de hobby omdat de storingen veroorzaakt door powerline, led verlichting en de goedkope chinese opladers steeds erger wordt. Sinds gisteren pair bonding op de 7581 en het werkt perfect. Nog geen herstarts gezien. Maar voor de pair bonding ging het al goed sinds firmware 6.83 Ik ook Tja, voor de vrede in de straat is dan het trekken van een kabel denk ik toch een aanrader. Die Powerline dingen mogen verkocht en gebruikt worden, in die zin snappen veel mensen dan ook niet waarom jij er last van hebt. Overigens doe ik al jaaaaaren niets meer met die hobby. Vandaag dacht ik even "daar gaan we weer", maar er ging wat mis in mijn managed switch achter de 7581 (of eigenlijk lag het aan de gebruiker ). Anyway, wel de 7581 gereboot, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn vertrouwen met de dag toeneemt. VoIP, WiFi, DECT, alles is goed stabiel. Nog steeds mis ik dingen zoals een juist energie verbruik (staat vast op 35% lijkt het wel) en internet down- en upload grafieken. Maar goed, dat zit meer in de "luxe" categorie. Waar moet ik nu over gaan zeuren? |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 May 2017, 15:05
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote Prutser schreef: Waar moet ik nu over gaan zeuren? In het begin werd ik gek van die berg mail in mijn box. Ga het missen Volgens mijn mail, zijn ze in Berlijn druk met nieuwe dingen zoals de 7590 als opvolger voor de 7490 met Nederlandse interface. (vast beter getest ) En met Fritz OS 06.87 die een MESH netwerk architectuur krijgt. Wat ik wel fijn zou vinden als KPN vectoring vanuit de centrale aan gaat zetten. Zijn ze al vanaf september 2015 mee bezig, maar het schiet niet echt op https://www.kpn-wholesale.com/nl/over...ingen.aspx |
|
|
lefthans |
Geplaatst op 25 May 2017, 16:44
|
Activiteit » 's-Heerenberg » 7041CP » Internet,TV & Bellen » FRITZ!Box 7390 glas » Fritzbox 7490 » Basispakket » Motorola VIP1963 Berichten: 8 Lid sinds: 22 Feb 2017 |
LouisL@ een "400H" iets soortgelijks. Dat is dus een handset die wordt aangemeld op een DECT basis. Bij jou vermoedelijk een Fritzbox. In deze configuratie is alles mogelijk, het kan een A400H zijn of een SL400H. Zolang er geen HX ( http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html ) achter staat kun je er niet vanuit gaan dat aanmelden op een Fritzbox 100% verloopt. Overigens wordt hier behoorlijk gediscussieerd betreffende Fritzbox 7581. Ik volg het niet meer, sorry. Ik weet steeds minder doordat ik steeds meer weet.
|
|
|
Prutser |
Geplaatst op 25 May 2017, 19:25
|
Quote Wat ik wel fijn zou vinden als KPN vectoring vanuit de centrale aan gaat zetten. Zijn ze al vanaf september 2015 mee bezig, maar het schiet niet echt op https://www.kpn-wholesale.com/nl/over...ingen.aspx De inzet van vectoring maakt VULA noodzakelijk. Met vectoring "kijkt" de DSLAM naar verstorende signalen en stuurt exact die signalen "omgekeerd" mee, zodat die elkaar opheffen. Het resultaat is dus dat er onderling minder stoorsignalen zijn en je dus een betere verbinding ervaart. Punt is dan wel dat *alle* signalen uit één DSLAM vandaan moet komen, vandaar dat partijen zoals Tele2, Vodafone en vele anderen gebruik maken van één infra. En dat is ook de reden waarom het vanuit een centrale lastig is, in diezelfde kabelbundel zitten andere signalen zoals PSTN, ISDN(1-2-15-30), huurlijnen, SDSL en weet ik het wat meer. En die hebben geen weet van vectoring. ISDN1/2 is aangekondigd dat het "uit" gaat, maar dat duurt nog een kleine 3 jaar. PSTN wordt steeds minder en technieken als SDSL en huurlijnen zullen op termijn ook wel verdwijnen. Maar dat gaat nog wel wat jaren duren vrees ik. En ik weet niet goed hoe je zou moeten vectoren met al die oude techniek in dezelfde bundel ... Maar daar zullen knappe KPN koppen vast wel over nadenken |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 25 May 2017, 19:47
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Dat van die VULA is bekent ik lees zo' n beetje alles daarover wat los en vast zit. Meelezers, mocht je het interessant vinden [url]https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648101 [/url] Ik lees juist hier https://forum.kpn.com/internet-9/vdsl...len-345021 Dat het niet zoveel uitmaakt wat voor modems er aan gesloten zijn. zie reactie RobinFlikkema scrol naar het midden Onze straatkast zou begin van dit jaar al geüpgraded worden, dat is verschoven naar eind van het jaar en nu helemaal weg. https://vvdsl.diederik.it/map klik op updates bovenaan. Aan het eind van de straat zo' n 300 meter verderop woont mijn zwager. Voor zijn werk heeft hij meerdere lijnen zowel ADSL als VDSL2 met vectoring. Gaat gewoon over dezelfde stamkabel van de flat. Dus eerlijk gezegd, weet ik niet meer, wat ik moet geloven. Beetje rare situatie hier in Zaandam. Voorzover ik weet hebben alle buiten wijken minimaal VDSL2 met vectoring. Veel oudere wijken ook. Maar een groot deel van het centrum niet (ook nieuwbouw niet) Gewijzigd door tubejack op 25 May 2017, 20:06 |
|
|
LouisL |
Geplaatst op 26 May 2017, 00:35
|
Activiteit » Ridderkerk » 2986cn » Fritzbox 7851 Berichten: 17 Lid sinds: 19 Jan 2017 |
Quote lefthans schreef: LouisL@ een "400H" iets soortgelijks. Dat is dus een handset die wordt aangemeld op een DECT basis. Bij jou vermoedelijk een Fritzbox. In deze configuratie is alles mogelijk, het kan een A400H zijn of een SL400H. Zolang er geen HX ( http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html ) achter staat kun je er niet vanuit gaan dat aanmelden op een Fritzbox 100% verloopt. Overigens wordt hier behoorlijk gediscussieerd betreffende Fritzbox 7581. Ik volg het niet meer, sorry. De A is weggevallen. Het is de A400H. En die werkt al een paar jaar perfect op eerst een Fritzbox 7340 en nu een 7390 als basisstation. Het ontgaat me waarom dat op die fritzboxen wel goed werkt en op de 7581 als basisstation ineens niet meer.... |
|
|
tubejack |
Geplaatst op 26 May 2017, 06:58
|
Het antwoord is m.i. al op 22 februari gegeven op dit forum door forumlid Lefthans https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_3650 A serie Gigaset (Hieronder valt ook de AL18H) is niet compatibel met enige modem router met DECT mogelijkheid. De nieuwe serie Gigaset handsets met extensie HX zijn hiertoe wel voorbereid en zullen vele malen beter functioneren dan bijvoorbeeld een sterk verouderde AL18H uit 2008. De nieuwe generatie handsets heeft het zogenaamde "CAT IQ protocol. Het ligt in de lijn der bedoeling dat steeds meer routers met DECT functie dit protocol gaan overnemen. http://www.gigaset.com/nl_nl/cms/information/cat-iq.html Groet, Hans Met andere woorden: "standaarden veranderen, het moet steeds veiliger zo ook met DECT" Wijzelf hebben de +/- 20 jaar oude Siemens toestellen vervangen door moderne Fritz Fon C5 toestellen. Wat u wel kunt doen, is het basisstation aansluiten op de FON1 of FON2 ingang van de 7581. (zie ook de handleiding van XS4ALL) U kunt dan weer gewoon bellen en gebeld worden. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie