Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
FRITZ!Box 7581 problemen
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 28 May 2017, 21:14
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet & Bellen » Fritz!Box FB7583 + ASUS GT-AX1 Berichten: 203 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Quote tubejack schreef: Quote RuudvanMunster schreef: Qua snelheden ben ik zeker niet ontevreden. Ben wel erg blij dat het aantal errors zo'n stuk lager lijkt. (Als de logging van de 7581 klopt...). Ik heb de instellingen voor HD Telephony alle 3 uitgeprobeerd. Dat maakt geen verschil. Als telefoon heb ik de iPhone 5S. Niets mis mee, zou je zeggen. Hallo Ruud, Lijkt me ook een prima toestel. Het aantal errors is vermoed ik lager omdat de 7581 net even slimmer met VDSL2 omgaat. Bij lange lijnen (zoals hier 1618 meter) zet hij de 7851 in profiel 8B. En dat profiel zet een véél sterker signaal op de lijn. = gunstig. Ik heb nog geen klachten gehad. Gisteren belde de jongste met een iPhone 6. Prima te verstaan. Dat DECT is nog wel een "dingetje" al zal het alleen maar zijn voor wat oudere DECT toestellen daarin heb je helemaal gelijk. Is de FRITZ!Fon MT-F dan al een wat ouder toestel voor AVM? Overigens gaat het via de Fritz!Box 7581 van MT-F naar MT-F wel goed. Ik heb zojuist nog wat dingen uitgeprobeerd: - Reset van het toestel en opnieuw aanmelden: dat hielp niet - Fritz!Box 7581 opnieuw starten. Probleem is nu omgekeerd. Nu is degene die ik bel blikkerig tot slecht verstaanbaar en ben ik als beller vanaf de FB wel goed te verstaan, Maakt in ieder geval minder slechte indruk op potentiele klanten Opvallend was wel dat de telefoonlijn (IP via XS4ALL) pas minuten later op was dan de FB en de IP verbinding. Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
Marcel |
Geplaatst op 28 May 2017, 21:28
|
Activiteit Berichten: 274 Lid sinds: 23 Mar 2017 |
Dat de telefoon later op is komt omdat de verbinding om de zoveel minuten opnieuw wordt opgebouwd. Was bij de eerste verbindingspoging er nog geen internetverbinding dan is het wachten op de volgende verbindingspoging na zoveel minuten. |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 28 May 2017, 21:39
|
Activiteit » Zoetermeer » 2726DS » Internet & Bellen » Fritz!Box FB7583 + ASUS GT-AX1 Berichten: 203 Lid sinds: 20 Jan 2017 |
Dank je. Het stelt in ieder geval gerust als er een verklaring voor is. De toestellen heb ik ook geupdate, dus dat is niet de verklaring. Gekke is dat intern bellen van MT-F naar MT-F perfect gaat. Dat uitbellen en inbellen met de MT-F één kant op slecht verstaanbaar is. Maar dat uitbellen via een iPhone via de Fritz!Box Fon app perfecte kwaliteit heeft. Het lijkt dus nog op een probleem tussen de MT-F en de manier waarop de FB de IP telefonie afhandelt. Overigens ook bizar: kennelijk gelooft XS4ALL nog niet echt in de 7581. Want ik heb de handleiding ervan niet op hun website gevonden. Maar wel via de website www.handleidingen.com... Zie https://www.xs4all.nl/service/diensten/internet/productinformatie/modem.htm Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 28 May 2017, 22:01
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Ikzelf zou een melding richting AVM en XS4ALL sturen Ruud (AVM gewoon in Nederlands) En als mijn telefoons niet goed werkten de 7369 terugzetten. Er zijn overigens meer mensen die hebben geklaagd over de verstaanbaarheid van de MT-F https://www.decttelefoonshop.nl/produ...-mt-f.html Lees o.a. de onderste 2 recensies Bob Walberg 17 juli 2016. In Juli 2016 was de 7851 er nog niet dus het lijkt wel iets in het toestel zelf. Doen ze het met de 7369 wel goed? Ik dacht dat die nog geen HD telefonie had. Zo ja zou ik HD telefonie van alle toestelen disabelen waar het maar kan. Dan toestellen zelf resetten naar fabrieksinstellingen instellingen en dan de 7851 uit /aan Dan toestellen opnieuw aanmelden Maar misschien kun je in het toestel zelf ook instellingen voor spraak veranderen? Gewijzigd door tubejack op 28 May 2017, 22:20 |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 29 May 2017, 08:25
|
Quote tubejack schreef: Ikzelf zou een melding richting AVM en XS4ALL sturen Ruud (AVM gewoon in Nederlands) En als mijn telefoons niet goed werkten de 7369 terugzetten. Er zijn overigens meer mensen die hebben geklaagd over de verstaanbaarheid van de MT-F https://www.decttelefoonshop.nl/produ...-mt-f.html Lees o.a. de onderste 2 recensies Bob Walberg 17 juli 2016. In Juli 2016 was de 7851 er nog niet dus het lijkt wel iets in het toestel zelf. Doen ze het met de 7369 wel goed? Ik dacht dat die nog geen HD telefonie had. Zo ja zou ik HD telefonie van alle toestelen disabelen waar het maar kan. Dan toestellen zelf resetten naar fabrieksinstellingen instellingen en dan de 7851 uit /aan Dan toestellen opnieuw aanmelden Maar misschien kun je in het toestel zelf ook instellingen voor spraak veranderen? Dank je Jack. Daar heb je toch een punt dat ik beter moet uitzoeken. Vanmorgen, na een andere storing, testte ik de spraakverbinding met een ander toestel. Dat toestel gaf in beide richtingen een goede verstaanbaarheid. Ik dacht eerst dat het verband hield met het feit dat de FB7581 vanmorgen hing (zie volgende bericht). Maar je bericht zette me aan het denken. Ik heb 2 MT-F toestellen uit 2012 en 3 uit 2014. Vanavond zal ik eens wat meer combinaties testen. Vreemd blijft wel dat de toestellen intern wel helder verstaanbaar zijn. Dus het lijkt wel iets in combinatie met de FritzBox. Ik weet niet zeker hoe het was met de FB7369. Als degene die ik bel me slecht verstaanbaar vindt en dat niet zegt, weet ik het niet. Ik heb het niet zo uitgebreid getest als nu. Bovendien had ik met de FB7369 weer het probleem dat de spraak er soms spontaan uitviel. Dus het grootste deel van de tijd heb ik de telefoonnummers doorgeschakeld gehad naar mijn GSM... Ik meld wel wat de uitkomst wordt van de tekst. En dan ga ik inderdaad AVM en XS4ALL een melding sturen. In ieder geval heel erg bedankt voor je bericht! Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 29 May 2017, 08:47
|
Sinds vrijdag heb ik de FB7581 weer in gebruik. Vanmorgen deed mijn "wekkerradio" het niet (SqueezeBox die via HomeSeer wordt gestart). De FB7581 bleek onbereikbaar zowel de vaste aansluiting als via het WLAN. De drie groene lampjes op het modem werkten wel (Power, Internet en WLAN). Voor ik de FB wilde restarten dacht ik, laat ik ff kijken of de telefonie wel werkt. Eerst intern van toestel naar toestel. Dat werkt. FF naar buiten, werkt ook (en helder...). Nou, eerst nog maar ff de webpagina van de FB refreshen. Shit, hij doet het weer. Wat moet ik hier nu weer van vinden. Was het een langdurige time out (van ca. een uur) en deed ie het weer van zelf, zonder te rebooten? Toeval dus, of toch een verband met de telefonie activeren? Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
loekf |
Geplaatst op 29 May 2017, 10:21
|
Activiteit » Nijmegen » 6541AJ » Internet & Bellen » Fritz!Box 7581 Berichten: 264 Lid sinds: 17 Feb 2017 |
Quote RuudvanMunster schreef: Sinds vrijdag heb ik de FB7581 weer in gebruik. Vanmorgen deed mijn "wekkerradio" het niet (SqueezeBox die via HomeSeer wordt gestart). De FB7581 bleek onbereikbaar zowel de vaste aansluiting als via het WLAN. De drie groene lampjes op het modem werkten wel (Power, Internet en WLAN). Voor ik de FB wilde restarten dacht ik, laat ik ff kijken of de telefonie wel werkt. Eerst intern van toestel naar toestel. Dat werkt. FF naar buiten, werkt ook (en helder...). Nou, eerst nog maar ff de webpagina van de FB refreshen. Shit, hij doet het weer. Wat moet ik hier nu weer van vinden. Was het een langdurige time out (van ca. een uur) en deed ie het weer van zelf, zonder te rebooten? Toeval dus, of toch een verband met de telefonie activeren? Tjee... SqueezeBox, da's old-school Het hebben van geen internet naar buiten, terwijl WLAN, DSL etc. wel up zijn klinkt als een bekend probleem. Ik heb dat eigenlijk niet meer na de beta en 6.83 gezien. Ik heb ook gezien dat vast internet wel werkt, maar internet via WIFI niet. Toevallig een 1750E in gebruik ? Er is een issue met DHCP in FB release 6.8x in combinatie met 1750E 6.51. Mijn 7581 gedraagt zich stabiel sinds 18-5. FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
|
|
|
tubejack |
Geplaatst op 29 May 2017, 11:06
|
Activiteit » Zaandam » 1506 WH » Internet,TV & Bellen » AVM Fritzbox Berichten: 1639 Lid sinds: 19 Oct 2016 |
Quote loekf schreef: Tjee... SqueezeBox, da's old-school . Welnee ik gebruik nog dagelijkse een Logitech Duet. @Ruud beetje vage klachten, lijkt inderdaad netwerk gerelateerd zoals Loek meldt. Wat mijn opvalt dat sommige hardware nogal gevoelig is voor de gebruikte UTP kabel. Gebruik 1e kwaliteit materiaal dus geen Gamma rommel. Mijn Synology Nassen willen persé CAT5E anders werkt de poort niet op 1Gb. Mijn Squeeuze box kan maar to 100Mb die heb ik via een losse switch aangesloten die goed schakelt tussen 100Mb en 1 Gb, anders doet hij het niet goed. Verder had ik ook last van dubbele IP-adressen in samen werking met de 1750E Dat is met de beta versie voor deze repeater opgelost. @LoekF mijn DSL verbinding is wel stabiel maar heb af en toe PPP time out. Ik heb nu de 7581 op native IPV4 gezet (stond op IPV6) en die IPV6 komt er nu bij als dual stack als het goed is... |
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 29 May 2017, 12:57
|
Quote loekf schreef: Tjee... SqueezeBox, da's old-school Het hebben van geen internet naar buiten, terwijl WLAN, DSL etc. wel up zijn klinkt als een bekend probleem. Ik heb dat eigenlijk niet meer na de beta en 6.83 gezien. Ik heb ook gezien dat vast internet wel werkt, maar internet via WIFI niet. Toevallig een 1750E in gebruik ? Er is een issue met DHCP in FB release 6.8x in combinatie met 1750E 6.51. Mijn 7581 gedraagt zich stabiel sinds 18-5. Die SqueezeBox doet het best lekker. Leuke is dat hij een plug-in heeft in HomeSeer, dus ik wordt (behalve vandaag) lekker met radio gewekt. Het zou inderdaad de 1750E kunnen zijn. Die heb ik er vanmorgen uitgehaald. Ik ben wel op zoek geweest naar een bèta voor de 1750E. Maar degene die ik vond had als nummer 6.51, dus ik vroeg me af of dat wel de goede is. Ik zal nog eens zoeken. Heeft iemand nog tips? Sinds de 1750E eruit is, zijn mijn tablets, die ik als bediening voor HomeSeer gebruik, wel stabieler. Als ze door powersave de verbinding met Wifi kwijtraakten was het een heel gedoe ze weer online te krijgen. Dat lijkt nu voorbij. Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
RuudvanMunster |
Geplaatst op 29 May 2017, 13:00
|
Quote tubejack schreef: Quote loekf schreef: Tjee... SqueezeBox, da's old-school . Welnee ik gebruik nog dagelijkse een Logitech Duet. @Ruud beetje vage klachten, lijkt inderdaad netwerk gerelateerd zoals Loek meldt. Wat mijn opvalt dat sommige hardware nogal gevoelig is voor de gebruikte UTP kabel. Gebruik 1e kwaliteit materiaal dus geen Gamma rommel. Mijn Synology Nassen willen persé CAT5E anders werkt de poort niet op 1Gb. Mijn Squeeuze box kan maar to 100Mb die heb ik via een losse switch aangesloten die goed schakelt tussen 100Mb en 1 Gb, anders doet hij het niet goed. Verder had ik ook last van dubbele IP-adressen in samen werking met de 1750E Dat is met de beta versie voor deze repeater opgelost. @LoekF mijn DSL verbinding is wel stabiel maar heb af en toe PPP time out. Ik heb nu de 7581 op native IPV4 gezet (stond op IPV6) en die IPV6 komt er nu bij als dual stack als het goed is... In het hele netwerk heb ik CAT5E of zelfs CAT6. Denk niet dat het daar aan ligt. Voor dit probleem lijkt me de 1750E wel de eerste verdachte... Vooral omdat het uitschakelen van de 1750E hielp. Misschien moet ik die vervangen door de 7490 die ik nog heb.... Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritz 7580 wandhouder | Algemeen | : 2 | 22 Jun 2024 |
Fritz!OS 7 | Fritzbox | : 731 | 04 Sep 2023 |
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? | Fritzbox | : 2 | 15 Mar 2023 |
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect | Domotica | : 3 | 04 Dec 2022 |
Fritz Wireless Repeater 1750E | WiFi | : 7 | 07 Sep 2022 |
Advertentie